شمانیوز
شما نیوز

رونمایی لهستان از پهپاد مسلح Haasta برای مقابله با پهپادهای شاهد ایرانی

لهستان از هواپیمای بدون سرنشین و مسلح جدید خود رونمایی کرد.

رونمایی لهستان از پهپاد مسلح Haasta برای مقابله با پهپادهای شاهد ایرانی

به گزارش پارسینه به نقل از دیفنس، دولت لهستان امروز طرح مفهومی جدید پهپاد مسلح Haasta  را با هدف مقابله با پهپادهای کوچکتر در نمایشگاه سالانه دفاعی MSPO ارائه کرد.

در اطلاعیه ای، دولت لهستان اعلام کرد که این طرح پهپاد مسلح Haasta برگرفته از «بینش‌های به‌دست‌آمده از عملیات‌های رزمی سال‌های اخیر» است که در واقع اشاره‌ای نه چندان پنهان به درگیری اوکراین است و لهستان به شدت در حال مطالعه آن بوده است. طراحی این سیستم از استاندارد جدید STANAG 4703 پیروی می کند که الزامات قابلیت پرواز را برای هواپیماهای بدون سرنشین سبک بال ثابت تعیین می کند.

پهپاد مسلح Haasta که از طریق مؤسسه هوانوردی Łukasiewicz با همکاری شرکت ایتالیایی EuroTech طراحی شده است، دارای طول بال های کمتر از 13 فوت است و می تواند محموله ای تا 77 پوند را در داخل خود حمل کند. یک موتور هیبریدی الکتریکی ICE ۲۰ این طراحی را تقویت می کند. 

ادعا می شود پهپاد جدید لهستان با سرعتی بین 74 تا 170 مایل در ساعت پرواز می کند

این سیستم طوری طراحی شده است که به جای نیاز به زیرساخت های سنتی فرودگاه، از یک پرتابگر هوایی برای آن استفاده شود.

 

وظیفه اصلی این پهپاد جدید لهستانی، شکار پهپادهای کم سرعت از نوع شاهد ( که ادعا می شود روسیه از این نوع پهپاد در جنگ اوکراین استفاده کرده) است. با این حال، این سیستم می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. طراحان ادعا می کنند که توانایی نفوذ به دفاع هوایی، عملیات در عمق خاک دشمن و انجام ماموریت های ISR و همچنین پتانسیل ایجاد ازدحام به منظور سردرگمی دفاع ضد هوایی را دارد.

به گفته نمایندگان موسسه هوانوردی لهستان، این هواپیما یک سری آزمایشات پروازی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در حالی که هنوز در مرحله نمایش مفهومی است، طراحان امیدوارند که مشتریان را برای آینده جذب کنند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی