شمانیوز
شما نیوز

این قطار مجلل و زره پوش ویژه رهبر کره شمالی است + تصاویر

کیم جونگ اون پس از چهار سال قرار است از کره شمالی خارج شود و احتمالاً او به شیوه حمل و نقل مورد علاقه اش بازگشته است: یک قطار مجلل که همچون زره پوشی سنگین است و فوق العاده آهسته حرکت می‌کند.

این قطار مجلل و زره پوش ویژه رهبر کره شمالی است + تصاویر

به گزارش «پارسینه»، رسانه‌های کره جنوبی روز دوشنبه به نقل از مقامات دولتی گزارش دادند که به نظر می‌رسد قطار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای شروع سفر طولانی خود، پیونگ یانگ را ترک کرده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که کیم احتمالاً با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شهر بندری ولادی وستوک روسیه، دیدار خواهد کرد.

کیم پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ به ندرت به خارج از کره شمالی سفر کرده است و این کشور در طول همه گیری ویروس کرونا تا حد زیادی ارتباط خود را با جهان خارج قطع کرد.

به گزارش «واشنگتن پست»، کیم مانند پدرش، که بنا به گزارش‌ها از پرواز می‌ترسید، و پدربزرگش - کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کره شمالی – برای سفر‌های خارجی، عمدتا از قطاری ویژه استفاده می‌کند. البته او برای یک نشست دیپلماتیک داغ با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۸، از یک بوئینگ ۷۴۷ هواپیمایی چین استفاده کرد و برای انجام دومین سفر خود به شهر دالیان چین و دیدار با رئیس جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۸ هم از یک هواپیمای کره شمالی استفاده کرد.

تعداد کمی از افراد بیرون از حلقه حاکمان کره شمالی با قطار رهبر این کشور سفر کرده اند. با این حال، عکس‌های رسانه‌های دولتی، گزارش‌های مسافران و گزارش‌های آژانس‌های اطلاعاتی، همگی تصویری از سفر‌های لوکس را ترسیم می‌کنند.

واگن‌های قطار از بیرون به رنگ سبز و زرد رنگ آمیزی شده اند. فیلمی از داخل قطار نشان دهنده فضای سفید براق، با میز‌های دراز برای جلسات توجیهی و نمایشگر‌های صفحه تخت است. تصاویر دیگر، اتاق‌هایی را با صندلی‌های راحتی چرمی قرمز نشان می‌دهند.

داخل قطار، احتمالا چیز‌های تجملی دیگری نیز وجود دارد. یکی از دقیق‌ترین گزارش‌ها درباره سفر با قطار رهبر کره شمالی از سوی یک مقام روسی به نام کنستانتین پولیکوفسکی است که سفری را با «کیم جونگ ایل» در خاور دور روسیه در کتابی به نام «سریع السیر شرق» بازگو می‌کند. کتاب پولیکوفسکی یک منو از غذا‌های لذیذ و متنوع را توصیف می‌کند.

پولیکوفسکی نوشته است: «امکان سفارش هر نوع غذا از غذا‌های روسی، چینی، کره ای، ژاپنی و فرانسوی وجود داشت» و اضافه می‌کند که مواردی از شراب‌های بوردو و بورگوندی و خرچنگ‌های زنده وجود داشت. مسافران قطار توسط خوانندگان زن جوانی که به عنوان «بانو رهبر ارکستر» معرفی شده بودند، سرگرم شدند.

مقاله‌ای در سال ۲۰۰۹ از روزنامه کره جنوبی «چوسان ایلبو» با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی نوشت که این قطار در مجموع ۹۰ واگن دارد. برخی از واگن‌ها ممکن است برای حمل وسایل نقلیه طراحی شده باشند. گئورگی تولورایا، دیپلمات روسی دیگر که در سال ۲۰۰۱ با کیم جونگ ایل سفر کرد، بعدا نوشت که در آن سفر دو خودروی زرهی مرسدس بنز حمل می‌شد.

برای مقایسه، در نظر بگیرید که یک قطار مسافربری استاندارد تنها شامل نه واگن است. حداکثر سرعت قطار کیم نزدیک به ۶۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 

قطار کیم کند و پر دردسر است

معمولا علت سرعت آهسته قطار ویژه رهبر کره شمالی، وزن بسیار زیاد آن ذکر می‌شود که نتیجه زره اضافی نصب شده در قطار است.

تولورایا، دیپلمات روسی، گفت که تکنسین‌های روسی طی بازرسی سال ۲۰۰۱ از قطار کیم جونگ ایل، متوجه شدند که زیر دو واگن اصلی که رهبر کره شمالی برای برنامه‌های شخصی و رسمی استفاده می‌کرد، ورقه‌های زرهی وجود دارد.

تکنسین‌ها همچنین دریافتند که قطار‌ها ساخت شوروی بودند، اما بعدا تغییرات زیادی را متحمل شدند.

این قطار در هنگام حرکت، اغلب به دلیل نگرانی‌های امنیتی، اختلالات گسترده‌ای ایجاد می‌کند. چوسان ایلبو گزارش داد که حدود ۱۰۰ مامور امنیتی زودتر از موعد به ایستگاه‌ها فرستاده می‌شوند تا خطرات احتمالی را بررسی و رفع کنند، و در همین حال برق ایستگاه‌ها قطع می‌شود تا از حرکت قطار‌های دیگر جلوگیری شود. به نوشته این روزنامه، یک گروه پشتیبانی بزرگ که شامل هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی IL-۷۶ ساخت شوروی و هلیکوپتر‌های MI-۱۷ است، قطار را همراهی می‌کنند.

چوسان ایلبو گزارش داد که در آن زمان، یک قطار پیشتاز امنیت را مدیریت می‌کرد و از ایمن بودن مسیر‌ها اطمینان می‌یافت، و قطار دیگر هم در پشت سر، نیرو‌های پشتیبانی و محافظان را حمل می‌کرد.


با تمام اینها، قطار‌ها در مقایسه با هواپیماها، که با داده‌های ردیابی پرواز یا رادار قابل مشاهده هستند، روشی نسبتا نامحسوس برای سفر فراهم می‌کنند. بسیاری از سفر‌های اخیر کیم تنها پس از اتمام آن‌ها به صورت عمومی اعلام شدند.

 

 

برای رهبران جهان، قطار گاهی اوقات می‌تواند بهترین گزینه باشد

زمان سفر از کره شمالی به ولادی وستوک ۲۰ ساعت تخمین زده می‌شود که بسیار طولانی‌تر از هر پروازی است. زمانی که کیم برای دومین نشست خود با ترامپ به ویتنام سفر کرد، سفر یک طرفه او ۶۵ ساعت طول کشید.

پدر کیم در طول حکومت خود سفر‌های چند هفته‌ای را با قطار داشت، در حالی که پدربزرگش، کیم ایل سونگ، یک بار در سال ۱۹۸۴ با قطار به اروپای شرقی رفت و برگشت.

علاوه بر سرعت پایین، مشکلات دیگری نیز وجود دارد. شبکه ریلی روسیه از اندازه‌گیری متفاوتی نسبت به آنچه در شبه جزیره کره وجود دارد، استفاده می‌کند که این موضوع تاخیر قابل توجهی در مرز ایجاد می‌کند. چین، اما از همان اندازه مرسوم در کره شمالی استفاده می‌کند.

امنیت احتمالاً مهم‌ترین دلیلی است که کیم‌ها به سفر ریلی علاقه‌مند هستند. یکی از محافظان سابق کیم جونگ ایل گفت که رهبر فقید کره شمالی به دلیل نگرانی از شلیک هوایی، قسم خورده بود که «هرگز» با هواپیما سفر نکند.

اگرچه اعتقاد بر این است که کیم جونگ اون چنین ترسی ندارد، ماهیت سالخورده ناوگان هوایی ساخت شوروی کره شمالی نگرانی دیگری را ایجاد می‌کند. رهبر کره شمالی همچنین مرتباً به وسیله قطار در داخل کره شمالی سفر می‌کند و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد دولت به سفر‌های ریلی در داخل کشور اهمیت می‌دهد، از جمله موزه راه آهن در پیونگ یانگ که سفر‌های گذشته رهبران را به نمایش می‌گذارد.

برخی از کارشناسان راه‌آهن که در سال‌های اخیر از کره شمالی بازدید کرده‌اند، می‌گویند که شبکه ریلی این کشور که در اوایل قرن بیستم در زمان امپراتوری ژاپن ساخته شد، در وضعیت بدی قرار دارد. آن بیونگ مین، کارشناس راه آهن کره جنوبی، در سال ۲۰۱۸ به واشنگتن پست گفت که شرایط شبکه از زمانی که او برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ آن را بازدید کرد، بدتر شده است.

رهبر کره شمالی تنها رهبر جهان نیست که سفر ریلی را به سفر هوایی ترجیح می‌دهد. به دلیل تهدیدات زمان جنگ برای هوانوردی، تقریباً همه کسانی که به کیف، پایتخت اوکراین، می‌روند از خدمات ریلی استفاده می‌کنند. جو بایدن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از جمله رهبرانی هستند که با قطار‌های ویژه سفر کرده اند. (از قضا، قطار‌های اوکراین از همان اندازه‌های ریلی روسیه استفاده می‌کنند که با آنچه در لهستان استفاده می‌شود متفاوت است، بنابراین تاخیر مشابهی در مرز دو کشور وجود دارد.)

میزبان کیم در روسیه نیز قطار زرهی مجلل مخفی خود را دارد و برخی از روزنامه نگاران معتقدند پوتین از سال ۲۰۲۱ به دلیل نگرانی در مورد امنیت خود، مرتباً با راه آهن سفر می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی