شمانیوز
شما نیوز

این مرد در ۸۲ سال عمر خود با هیچ زنی حرف نزد + عکس

یک راهب یونانی ۸۲ سال را در صومعه‌ای زندگی کرد بدون آنکه حتی یک بار چشمش به زنی بیافتد.

این مرد در ۸۲ سال عمر خود با هیچ زنی حرف نزد + عکس

این داستان زندگی میهایلو تولوتوس است که گمان می‌رود سال ۱۸۵۶ به دنیا آمده باشد. مادر او تنها چهار ساعت پس از تولد فرزندش از دنیا رفت و نوزاد به جای مانده، توسط راهبان ارتدکس صومعه‌ای در کوه آتوس در یونان پذیرفته شد و رشد کرد.

تولوتوس زیر قوانین سختگیرانه‌ای که در این صومعه وجود داشت زندگی می‌کرد. بر اساس «قانون آواتون»، به جز یک باریکه کوچک در انتهای جنوبی شبه جزیره، زنان اجازه ورود به کوه آتوس را ندارند. حتی برای ورود به این باریکه، زنان ملزم به دریافت مجوز و رعایت قوانین سختگیرانه پوشش و سایر مقررات هستند. این محدودیت حتی شامل حیوانات اهلی ماده مانند گاو یا گوسفند نیز می‌شود و تنها استثناء گربه‌ها هستند که آن هم به دلیل توانایی آن‌ها در شکار موش است.

هدف از ایجاد محدودیت‌ها این بود که راهبان ساکن در صومعه‌های کوه آتوس بتوانند در تمام طول عمر خود مجرد و دور از رابطه جنسی بمانند.

البته تولوتوس می‌توانست به دنیای بیرون از شبه جزیره پای بگذارد و به راحتی با زنان روبرو شود، اما از آنجا که حرف مرد یکی است، او هرگز آنجا را ترک نکرد. او در نهایت در سن ۸۲ سالگی درگذشت وخاکسپاری ویژه‌ای از سوی دیگر راهبان ساکن در کوه آتوس برایش برگزار شد.

او در طول عمر خود تنها از دیدن زنان محروم نبود، بلکه ظاهراً هرگز ماشین، هواپیما و حتی فیلم هم ندیده بود.

مرگ تولوتوس در روزنامه‌های آن زمان هم بازتاب یافت. روزنامه ادینبورگ دیلی کوریر مورخ ۲۹ اکتبر ۱۹۳۸ چنین نوشت: «راهب بدون اینکه هرگز زنی را ببیند در یونان درگذشت.»

 

تاریخچه کوه آتوس

صومعه‌های آتوس مجموعه‌ای غنی از وسایل ساخته شده، کتاب‌های کمیاب، اسناد باستانی و آثار هنری را دارند که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارند. همچنین، کوه آتوس از سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی ثبت شده است.

اگرچه کوه آتوس از نظر قانونی مانند سایر مناطق یونان بخشی از اتحادیه اروپا است، اما صومعه‌های آن صلاحیت ویژه‌ای دارند که در هنگام پذیرش یونان در جامعه اروپایی (پیش درآمد اتحادیه اروپا) مورد تایید قرار گرفتند. این صلاحیت ویژه به مقامات جامعه صومعه‌ها قدرت می‌دهد تا حرکت آزادانه افراد و کالا‌ها را در قلمرو خود محدود کنند.

در سال‌های اخیر، «قانون آواتون» موضوع بحث و مناقشه‌های زیادی بوده است و برخی می‌گویند که این قانونی تبعیض آمیز و قدیمی است. عده‌ای بر این باورند که داستان زندگی میهایلو تولوتوس یک داستان ساختگی بوده تا توجهات را به وضعیت این منطقه جلب کند.

جامعه ساکن کوه آتوس شامل ۲۰ صومعه است که حدود ۲۰۰۰ راهب ارتدوکس شرقی از سراسر جهان را در خود جای داده است.

۱۷ صومعه از ۲۰ صومعه یونانی و ۳ صومعه دیگر صرب، بلغار، و روس هستند.

طبق نوشته‌های تاریخ‌نگار یونانی هرودوت، در خلال جنگ‌های ایران و یونان در سال ۴۹۲ پیش از میلاد هنگام نخستین تهاجم ایرانیان به یونان سردار ایرانی مردونیه بخش بزرگی از سپاهش شامل ۳۰۰ کشتی جنگی و ۲۰٬۰۰۰ مرد جنگی را بر اثر طوفانی در شبه جزیرهٔ آتوس از دست داد.

در ۴۸۳ پیش از میلاد، خشایارشا، پادشاه امپراتوری هخامنشی، که برای دومین تهاجم ایرانیان به یونان آماده می‌شد، دستور ساخت کانالی در شبه جزیره آتوس به منظور پیش گیری از رخ دادن حوادث مشابه را داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی