شمانیوز
شما نیوز

فناوری های اسرارآمیز باستانی؛ معمای حل نشده دنیای امروز + تصاویر

بناهایی که گذشتگان در نقاط مختلف جهان ساخته اند، گاه به قدری عجیب هستند که علم هم توضیحی برای آنها ندارد.

فناوری های اسرارآمیز باستانی؛ معمای حل نشده دنیای امروز + تصاویر

به گزارش پارسینه، در بسیاری از نقاط جهان بناها و وسایلی بسیار کهن وجود دارد که فناوری های اسرارآمیز باستانی برای ساخت آنها، هنوز معمایی حل نشده در دنیای امروز است. در ادامه به برخی از مهم ترین شگفتی های دنیای باستان می پردازیم : 

تمدن باستانی اینکا در آمریکای جنوبی یکی از اسرارآمیزترین امپراطوری ها است که تا سده ۱۶ همچنان پابرجا بود. آنها توانسته بودند کانال های آبی به شکل مربع شکل داخل سنگی عظیم و آتش فشانی در هزارپا بالاتر از سطح دریا ایجاد کنند.

هیچ سرنخی وجود ندارد که نشان دهد این کانال ها که قدیمی ترین سازه ساخت بشر در آمریکای جنوبی است توسط چه کسانی و چگونه ساخته شده اند.این کانال های به دقت تراشیده شده، آب حاصل از ذوب برف ها را از بالای کوه به شهرهایی که در دره کوه قرار دارند هدایت می کنند.

معدن یانگ شن یکی از عجیب‌ترین نقاط جهان است که در چین واقع شده است که بیشتر سنگ های استفاده شده در بناهای عظیم شهر نانجین چین از آن استخراج شده است.

مجسمه عظیم یادبود، در حوالی این معدن وجود دارد که ناتمام ماند و هیچ وقت از این معدن خارج نشد. این مجسمه قرار بود به شکل یک اژدهای لاک پشت که لوحی روی پشتش قرار دارد، کنده کاری شود و به دستور امپراطور یانگل کار ساخت آن شروع شد و می خواست از آن در مقبره پدرش استفاده کند.

امپراطور از هزار کارگر و زندانی برای تراشیدن سه سنگ عظیم هزاران تنی در طول ۸ سال استفاده کرد اما بعد ناامید شد و عملیات متوقف شد. امروزه نیز شانسی برای جابجایی این سنگ های عظیم و غول پیکر وجود ندارد.

حدس و گمان های علمی زیادی درباره قدمت بناهای زنجیره ای گوپاشال هند وجود دارد. این واقعیت که دانشمندان نمی توانند زمان واقعی این کنده کاری ها را بیابند، اطلاعات کم ما را درباره این دکوراسیون های زیبا که روی قلعه تاریخی گووالیور وجود دارند، نشان می دهد. در تاریخ ثبت شده است که یکی از امپراطورهای مغول در سال ۱۵۲۷ دستور تخریب تمامی سرهای این مجسمه ها را داده است و در نهایت سال ها بعد با اضافه کردن سرهای گچی جدید بازسازی شده اند.

یکی دیگر از فناوری های اسرارآمیز باستانی فنجان لیکورگوس یا جام لیکوگوس است؛ رنگ این فنجان بسته به این که از چه زاویه ای به آن نگاه می شود، و نور محیط در آن لحظه چقدر است، فرق می کند و در دو رنگ متفاوت دیده می شود.

این فنجان با استفاده از شیشه دو رنگ ساخته شده که می تواند ذرات نور را به حالات مختلف منعکس کند.

باستان شناسان هرگز وسیله و شیشه ای مثل این را پیدا نکرده اند و راز این شیشه فعلا پابرجا است.

کاریز یا قنات های ایران یکی از جالبترین ساختارهای مهندسی باستانی در طول تاریخ است. این قنات ها در واقع دارای یک ساختار از داخل به هم متصل هستند و شکلی ویژه از تکنولوژی انتقال آب در زمان های دور به شمار می آیند که البته در برخی نقاط هنوز هم اجرا می شود.

ایرانیان باستان در حدود سه هزار سال قبل متوجه شده بودند که برای زندگی در زمینی خشک تنها راه، انتقال آب به نقاطی بود که در آن سکونت داشتند و این کاری است که قنات انجام می دهد. این سیستم از تونل های زیرزمینی ایجاد شده که تا چندین کیلومتر ادامه دارد و چشمه ها را به ذخایر آب زیرزمینی متصل می کند.

چاله هایی هم که از بالا دیده می شوند هم نقش هواکش برای تونل ها را دارند و هم باعث جمع آوری آب از داخل قنات ها می شوند.

یکی دیگر از فناوری های اسرارآمیز باستانی پیکره ۲۲۰۰ ساله پرنده در مصر باستان است که غیر از منقار و چشم ها شباهت بسیار زیادی به هواپیماهای امروزی دارد. بال های این مجسمه باریک، صاف و بدون پر هستند و دم عقب هم به صورت مربع هست. نکته جالبی که در مورد این مجسمه وجود دارد این است که از نظر آیرودینامیکی کامل هست.

در سال ۱۹۷۰ یک تیم تحقیقاتی نسخه ای کاملا مشابه با آن را ساخت و نشان داد که واقعا قابلیت پرواز دارد. این که آیا این پیکره فقط در سطح یک مجسمه است یا این که مصریان باستان مدل آزمایشی ساخت هواپیماهای امروزی را اجرا کرده بودند، هنوز در هاله ای از ابهام است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی