شمانیوز
شما نیوز

ربات پاک کننده مین؛ پاشنه آشیل روسیه در جنگ اوکراین+ فیلم

سیستم روباتیک پاک کننده مین چند منظوره (uran6) در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش پارسینه، ربات پاک کننده مین می تواند در عملیات شناسایی مین و پاکسازی منطقه برای کشف و حذف مهمات انفجاری و مین های ضد نفر/ضد تانک مستقر شود. همچنین خطرات ناشی از مهمات منفجر نشده و سایر اشیاء خطرناک را به حداقل می رساند.

این سیستم از یک ربات مین زدای کوچک و سبک، واحد کنترل از راه دور و محموله تشکیل شده است. از طریق جاده، دریا یا هوا قابل حمل است. وزن تقریبی ربات پاک کننده مین ۶ تن است و بر روی پلتفرم ردیابی شده استوار است. طول آن ۴.۴۵ متر، عرض ۲.۰۱ متر، ارتفاع ۱.۴۹ متر و عرض مسیر پاکسازی ۱.۷۲ متر است.

 

چهار دوربین فیلمبرداری که در بالای ربات تعبیه شده اند، میدان دید 360 درجه از ناحیه عملیاتی در جلو و عقب را برای اپراتور فراهم می کنند. تصاویر بلادرنگ به سیستم کنترل از راه دور آن منتقل می شود.

استفاده محدود از ربات پاک کننده مین در جنگ اوکراین

این ربات ها به پاکسازی مسیرها از بمب های احتمالی در پشت خط مقدم جنگ در اوکراین نیز مورد استفاده قرار گرفتند. این سیستم می تواند ایمنی اولیه جاده را ایجاد کند و به نیروها اجازه دهد با حداقل خطر در اوکراین حرکت کنند، با این وجود ما شاهد استفاده محدود از Uran-6 هستیم، زیرا اپراتور باید نسبتاً نزدیک به وسیله نقلیه باشد - بیش از چند صد فوت - و بنابراین از Uran-6 زمانی استفاده می شود که نیروهای روسیه یا متحدان روسیه منطقه را ایمن کرده باشند و در آنجا وجود داشته باشد.

تجهیزات نصب شده روی ربات پاک کننده مین

ربات پاک کننده مین می تواند به تعدادی ابزار عملیاتی از جمله پنج دستگاه مختلف مین روب برای شناسایی و منفجر کردن مین های زمینی مجهز شود.

 

ربات نظامی Uran-6 طوری طراحی شده است که در موقعیت های جنگی کار کند و سربازان را از خطر دور نگه دارد. در انفجارهای ۶۰ کیلوگرمی TNT می‌تواند زنده بماند و می‌تواند مین‌های ضدنفر و مواد خطرناک با وزن یک کیلوگرم تا چهار کیلوگرم TNT را پاکسازی کند.

 

موتور و تحرک ربات پاک کننده مین

 

ربات پاک کننده مین روسی از یک موتور دیزلی 240 اسب بخاری با سرعت مین زدایی ۲ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۵ کیلومتر در ساعت بهره می برد.

 

ربات پاک کننده مین Uran-6 قادر است به طور مداوم تا پنج ساعت کار کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی