شمانیوز
شما نیوز

علیرضابیگی در گفتگو با شمانیوز:

نرخ خوراک صنایع فولادی با نرخ جهانی تنظیم شود/ صنعت فولاد ایران قابلیت جهانی شدن را دارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که صنعت فولاد را آزار می‌دهد و اجازه نداده به طور کامل ظرفیت‌های این بخش احصا شود مربوط به این است که نرخ خوراک صنایع فولادی مبتنی بر نرخ جهانی نیست و از سوی دیگر اجازه صادرات به صنایع فولادی داده نمی‌شود.

نرخ خوراک صنایع فولادی با نرخ جهانی تنظیم شود/ صنعت فولاد ایران قابلیت جهانی شدن را دارد

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، با بیان اینکه صنایع فولادی کشور با وجود اینکه می‌توانند پیشران‌های اقتصادی کشور باشند اما در برنامه هفتم توسعه به عنوان پیشران به حساب نیامده‌اند، گفت: آنچه که صنعت فولاد را آزار می‌دهد و اجازه نداده به طور کامل ظرفیت‌های این بخش احصا شود مربوط به این است که نرخ خوراک صنایع فولادی مبتنی بر نرخ جهانی نیست و از سوی دیگر اجازه صادرات به صنایع فولادی داده نمی‌شود.

وی افزود: صنایع فولادی کشور باید بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند و به رقابت بپردازند و این ظرفیت در صنعت فولاد کشور وجود داد که برای نمونه باید به فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید مشکل انرژی و خوراک صنایع فولادی حل و فصل شود تا بی‌وقفه بتوانند به تولید بپردازند و هم اینکه هیچ خللی در روند انرژی اعم از گازرسانی و برق‌رسانی کشور وجود نیاید.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه ایده احداث نیروگاه تولید برق برای صنایع فولادی مطرح شده است، گفت: اینکه بخواهیم برق مورد نیاز صنایع فولادی را از برق سراسری جدا کنیم نیازمند احداث نیروگاه برقی جدید مختص خود صنایع فولادی است ولی باید مدنظر داشت که همین اقدام هم نیازمند تأمین گاز مورد نیاز است و آن هم در این شرایط گاز که البته در تابستان شرایط کمی بهتر می‌شود ولی در زمستان به شبکه گازی فشار وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: ما اول باید موضوع منابع و ناترازی مصرف گاز را حل کنیم و سپس به فکر بی‌نیاز کردن صنایع فولادی از برق سراسری بیفتیم. صنعت فولاد کشور یکی از صنایع مولد است و باید برای حل مشکلاتشان چاره‌اندیشی شود در غیر این صورت انگیزه رقابت و تولید در اینها از بین خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی