شمانیوز
شما نیوز

عملکرد چشمگیر فولاژ در ۸ ماهه ۱۴۰۲ | اولویت فولاد آلیاژی ایران، تامین نیازهای داخلی است

شرکت فولاد آلیاژی ایران که سال جاری را با کسب رکوردهای متعدد آغاز کرد، همچنان ثبت عملکردهای چشمگیر در رشد تولید، فروش، تامین نیازهای بازار داخل و صادرات را تداوم می‌بخشد. کارنامه فعالیت فولاژ در فصل پاییز نمایانگر رشد ۱۶درصدی فروش در بازارهای داخلی و صادراتی است.

عملکرد چشمگیر فولاژ در ۸ ماهه ۱۴۰۲ | اولویت فولاد آلیاژی ایران، تامین نیازهای داخلی است

به گزارش شمانیوز، فولاژ نماد بورسی بزرگترین تولیدکننده فولاد آلیاژی و محصولات فولادی کشور است که حدود ۱۶ صنعت مادر و استراتژیک ایران را تامین می‌کند. بررسی عملکرد فولاد آلیاژی ایران نشان می‌دهد که این شرکت دارای ارزش افزوده بالا در ایران و خاورمیانه توانسته طی سال ۱۴۰۲ در تمام شاخص های عملیاتی شامل حجم تولید، تناژ فروش محصولات، درآمد فروش و حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد موفقی به ثبت برساند. 

شرکت فولاد آلیاژی ایران در آبان ماه 1402 موفق شد رشد قابل توجه تولید محصولات آلیاژی و مهندسی در این شرکت را در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به دست بیاورد. حجم تولیدات مهندسی و آلیاژی شرکت فولاد آلیاژی ایران در آبان ماه امسال 42 هزار و 188 تن بوده است که رشد خیره کننده 46.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. 

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۸ ماهه ۱۴۰۲ به میزان 94 هزار و 425 تن محصول مهندسی و 245 هزار و 241 تن محصول آلیاژی تولید کرده است. تولید محصولات مهندسی در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 56.7 درصدی و تولید محصولات آلیاژی رشد 5.2 درصدی داشته است. 

درآمد فروش محصولات فولاژ در 8 ماهه نخست سال جاری 11,664 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ افزایش 39.3 درصدی داشته است. درآمد فروش محصولات این شرکت در آبان ماه سال جاری 1469 میلیارد تومان بود که رشد 33.8 درصدی نسبت به آبان ماه سال گذشته را نشان می‌دهد. 

علاوه بر این، فولاد آلیاژی ایران توانست با وجود محدودیت‌های مصرف انرژی برق در تابستان امسال در محصولات مهندسی و آلیاژی طی دوره مذکور 339 هزار و 666 تن تولید کند که 15.8 درصد معادل 46 هزار و 302 تن بیش از مدت مشابه در سال گذشته است که این میزان رشد تولید در این شرکت چشمگیر می‌باشد. 

تامین نیازهای صنایع مادر کشور به محصولات فولادی خاص و آلیاژی از اولویت‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران است و به همین دلیل این شرکت توانست طی دوره ۸ ماهه ۱۴۰۲ نیازهای بازار داخلی را به خوبی تامین کند. فروش محصولات این شرکت در بازار داخلی از ابتدای فروردین تا انتهای آبان امسال به میزان 290 هزار و 300 تن است که با افزایش 33 هزار و 483 تنی معادل 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. 

مجموع فروش محصولات فولاژ در بازار داخلی و صادراتی نیز  345 هزار و 128 تن بوده است که حاکی از رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. میزان صادرات شرکت فولاد آلیاژی ایران در 8 ماهه امسال 54 هزار و 828 تن بود که نمایانگر رشد 34.4 درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته است. در واقع افزایش حجم تولید به شرکت فولاد آلیاژی ایران اجازه داده تا هم حجم فروش محصولات خود در بازار داخلی را افزایش دهد و همزمان رشد صادرات را نیز رقم بزند. 

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۸ ماهه سال جاری، 84.1 درصد از وزن فروش خود را به فروش داخلی و تأمین نیازهای بازار داخلی اختصاص داده و 15.9 درصــــــد از حجم فروش خود را نیز به بازارهای خارجی صادر کرده است. 

با توجه به اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران براساس دانش فنی و تجهیزات تولید توانایی تولید و عرضه انواع محصولات فولاد آلیاژی مهندسی و ساختمانی را دارد، در مواردی‌که نظام عرضه و تقاضا ایجاب نماید در جهت تکمیل ظرفیت‌های تولید ارائه محصولات به صنایع کشور در جهت تأمین نیازهای داخلی و .... اقدام می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی