شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل ذوب‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز اعلام کرد:

برای اولین‌بار تولید ریل سخت در ذوب‌آهن انجام گرفت

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز مبنی بر شایعات مطرح‌شده در خصوص کیفیت ریل تولیدی این شرکت، با اعلام اینکه این اخبار کذب از طرف مافیای واردات منتشر گردیده است، از تکنولوژی استاندارد کتنر آلمان در فرایند تولیدات ریلی ذوب‌آهن و تولید ریل سخت که سخت‌ترین تکنولوژی را دارد استفاده شده و تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل در این کارخانه تولید شده است.

برای اولین‌بار تولید ریل سخت در ذوب‌آهن انجام گرفت

به گزارش شمانیوز، مهدی کوهی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با اشاره به ۵۳ سال فعالیت این شرکت در صنعت فولاد ایران، گفت: شایعاتی توسط مافیای واردات مبنی بر پایین‌بودن کیفیت ریل‌های تولیدی ذوب‌آهن منتشر گردید که تکذیب شد. تولیدات این کارخانه براساس تکنولوژی استاندارد کتنر آلمان است که این تکنولوژی موردتایید می‌باشد. همچنین در شرکت، دستگاه‌های بازرسی فنی وجود دارد که تمام فرایند تولید را کنترل می‌کنند و آن‌ها قادرند کالا را تشخیص دهند و تا این لحظه، هیچ مشکل فنی در ریل‌های تولید شده رخ نداده است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: به عنوان مثال؛ تولید ریل سخت از حدود سه هفته قبل در این مجموعه آغاز شده است. این ریل از نظر فنی سختگیرانه‌تر و با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری می‌باشد که در حال حاضر در دسترس قرار گرفته است. تاکنون ۱۵۰ هزار تن در این کارخانه تولید شده است .

وی افزود: ذوب آهن به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، هم اکنون توانایی تولید محصولات صنعتی و خاص را دارد و ۴۰ درصد از محصولات خود را صادر می‌کند و این در حالی است که در دوران تحریم زحمات بسیاری توسط هیات مدیره شرکت صورت گرفته به طوری که ما قرار است کل نیاز ریل و توسعه و تعمیر و نگهداری راه آهن سراسری ایران را تامین کنیم.

گام‌های ذوب‌آهن در مقوله خانه‌دارشدن جوانان

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران، گفت: ذوب آهن به عنوان یک تولید کننده آلیاژی اقدامات خوبی در خصوص مقوله خانه دار شدن جوانان برداشته است. به همین منظور، از طریق همکاری مستقیم با وزارت راه، قرار است مصالح مورد نیاز آن ها توسط ما تامین شود به طوری که با این اقدام، قیمت تمام شده برای ساخت مسکن کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه، تیرآهن های بال پهن پیچ و مهره ای برای ساخت و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در اختیار انبوه سازان قرار خواهیم داد. این اقدامات به طور حتم افزایش سرعت در ساختمان سازی و کاهش قیمت تمام شده و افزایش ایمنی برای خانواده ها به همراه می آورد.

وی با بیان آن که تیرآهن های سنتی، تا 7 ریشتر در برابر زلزله مقاوم است، تاکید کرد: تیرآهن‌های جدید بال پهن در برابر زلزله‌های بالای ۸ ریشتر مقاوم است. ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن های بال پهن نقش خود را به عنوان پیشران صنعتی شدن ساختمان سازی ایمن در ایران ایفا کرده است . افزایش سرعت ساخت و ساز، افزایش ایمنی و کاهش قیمت تمام شده در کنار سرعت در ساخت پروژه‌های ساختمان‌سازی از جمله مزایای اصلی استفاده از محصولات ذوب‌آهن اصفهان است .

مهدی کوی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت ایمن‌سازی مجموعه ذوب‌آهن در پروژه های زیست محیطی اشاره کرد که از طریق مجوز ارائه شده این نهاد فرصتی جذاب در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تشریح این که این شرکت تا کنون ۱۶۰ هزار تن ریل به محورهای مختلف ریلی و متروی کلان شهرها تحویل داده است و آمادگی دارد که تنوع محصولات صنعتی خود را توسعه دهد، افزود: ما با استفاده از شرکت های دانش بنیان داخلی، آلایندگی هوا را کاهش خواهیم داد که نتیجه خوبی برای صنعت فولاد سبز و صنعت سبز به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص مشکلات و چالش های این شرکت در خصوص برق نیز گفت: ذوب‌آهن اصفهان دارای نیروگاه اختصاصی است و ما برق مورد نیاز خودمان را تا 170 مگاوات تامین خواهیم کرد، به شرطی که گاز ورودی نیروگاه توسط شرکت گاز تامین شود.

 لازم به ذکر است این جشنواره و نمایشگاه به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با حضور شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد کشور، شرکت‌های دانش بنیان و همچنین سازندگان قطعات و تجهیزات این عرصه سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه در محل برج میلاد تهران آغاز به کار نمود و تا ۲۱ دی‌ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی