شمانیوز
شما نیوز

در پاسخ به سوال خبرنگار شمانیوز اعلام شد:

تمرکز فولاد خوزستان بر ۳ پروژه در حوزه تامین گاز موردنیاز تولید

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پاسخ به خبرنگار شمانیوز درباره چالش تامین انرژی گاز و اطلاعیه شرکت گاز به فولادی‌ها، گفت: مبحث مطرح شده از شرکت ملی گاز مربوط به ظرفیت‌های جدید و شرکت‌های جدیدی است که قرار است ایجاد بشود.

تمرکز فولاد خوزستان بر ۳ پروژه در حوزه تامین گاز موردنیاز تولید

به گزارش شمانیوز، ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین نمایشگاه صنعت فولاد ایران با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: اقدام شرکت ملی گاز مبنی بر تبدیل قراردادهای گازی به قراردادهای 8 ماه مربوط به ظرفیت‌ های جدیدی است که قرار است به وجود بیاید.

وی افزود: مشکل گاز به یک بحران تبدیل شده و روش های مختلفی در حوزه تامین گاز صنعت فولاد استفاده می شود. این روش‌ها از قبیل؛ ذخیره سازی، گنبدهای نمکی، خرید ال‌ان‌جی، اس ان جی - که این روش بیشتر مصرف حرارتی تا احیایی دارد- و یا روش های مختلف که مجموعه فولاد خوزستان نیز بر 3 پروژه تمرکز داشته است.

امین ابراهیمی در توضیح این پروژه‌ها، تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها که در قالب کنسرسیوم ایمیدرو می‌باشد، حضور در میادین جدید گازی است. عمده مشکل گاز برای ما در فصول سرد سال است و امسال هم این توقفات از فصل پاییز شروع شده است و نسبت به شرایط گذشته نامناسب‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه عمده گاز برای تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: آهن اسفنجی در فرایند تولید گرم به بریکت سرد تبدیل می‌شود برای اینکه توقف فعالیت نداشته‌ باشیم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

البته استفاده از تکنولوژی هیدروژن به جای گاز در واحد شادگان نیز در حال انجام است تا در یک فرایند 3 تا 4 ساله در این مجموعه تولید الفین جنوب کشور استفاده کنیم تا عملا فولاد سبز را در به معنای واقعی در آن مجموعه آغاز کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی