شمانیوز
شما نیوز

در پاسخ به خبرنگار شمانیوز مطرح شد؛

اعلام آمادگی بیمه مرکزی از ورود فناوری به صنعت بیمه | فناوری‌ها باید الزامات و قوانین بیمه را رعایت کنند

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار شمانیوز درباره رویکرد صنعت بیمه در حرکت به سمت فناوری و راه‌حل رفع چالش‌های استفاده از اینشورتک‌ها، گفت: بیمه مرکزی به عنوان یک شتاب‌دهنده در مسیر تحقق برنامه‌های فناورمحور برای صنعت بیمه نقش آفرینی می‌کند که ضمن اعلام استقبال از این فناوری‌ها، بر رفع مشکلات طرح و توسعه قبل اقداماتی را به انجام می‌رساند.

اعلام آمادگی بیمه مرکزی از ورود فناوری به صنعت بیمه | فناوری‌ها باید الزامات و قوانین بیمه را رعایت کنند

به گزارش الهه سی ستار خبرنگار شمانیوز، علی استاد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت ایام ا... دهه فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: امروزه ورود به حوزه فناوری یک مزیت محسوب می‌شود و این موضوع قابل کتمان نیست. در رونمایی اپلیکیشن جدید بیمه میهن که به مناسب ۱۵ سالگی این شرکت دیروز انجام شد، به این مسئله پرداختم.

وی افزود: اولین پردازشگرهای ماشین حساب که ایجاد شده بود دارای حجم میز پردازشگر به اندازه ۲ صفحه A4 بود که ۲ ساعت زمان لازم داشت تا پردازش جمع دو عدد را انجام بدهد. امروز این ماشین‌حساب با امکانات گسترده‌تری در گوشی‌های تلفن همراه به عنوان یک ابزار کوچک و روزمره در دسترس است.  

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه باسرعتی بالا امروزه در حال حرکت به سمت فناوری هستیم، تصریح کرد: صنعت بیمه در کل دنیا و بالاخص در ایران وارد این عرصه شده است. تمامی صنایع و جوامع امروزی دوران مدرن را سپری کرده و اکنون به دوران پسامدرن رسیده است، یعنی حرکت از سنتی به سمت فناوری. بیمه مرکزی نقش شتاب‌دهندگی شرکت‌های بیمه را به این عرصه برعهده گرفته است.

وی با اعلام اینکه بیمه مرکزی قرار نیست در فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بکند، اضافه کرد: بنای بیمه مرکزی بر شتاب‌دهندگی قوی برای شرکت‌ها در ورود به حوزه فناوری‌هاست. با ایجاد مرکز نوآوری و صدور مجوز سند باکس و آیین‌نامه اینشورتک را برای تسهیل ورود شرکت‌های بیمه‌ای به عرصه تکنولوژی به انجام رساندیم.

استادهاشمی تصریح کرد: در همین راستا، روز گذشته دومین نشست میان شرکت‌های فناورمحور و بیمه مرکزی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. بیمه مرکزی به شدت از ورود به فناوری‌های جدید در صنعت بیمه استقبال می‌کند و حمایت خود را در راهگشایی هر نوع گام موثر برای ورود بحث فناوری‌های جدید در صنعت بیمه اعلام می‌کنیم، اما الزامات و قوانین بیمه‌گری باید رعایت بشود. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در بیمه مرکزی شاید به این موضوع توجه نشد و موفق نشدیم آنطور که باید محیط کسب و کاری بیمه را در ورود فناوری‌های جدید ترسیم بکنیم و امروز مشکلات و چالش‌هایی در این زمینه گریبانگیر مردم و فعالان این صنعت شده است که در حال حل این مسائل هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی