شمانیوز
شما نیوز

آصفری در گفتگو با شمانیوز:

تولید یا واردات خودروهای برقی شوآفی بیش نیست/ در تأمین برق خانگی و واحدهای صنعتی مشکل داریم آن وقت خودروی برقی وارد کنیم!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مطرح کردن واردات خودروهای برقی آن هم در شرایطی که زیرساخت‌هایش فراهم نیست شوآفی بیش نیست.

تولید یا واردات خودروهای برقی شوآفی بیش نیست/ در تأمین برق خانگی و واحدهای صنعتی مشکل داریم آن وقت خودروی برقی وارد کنیم!

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شمانیوز، درباره واردات ماشین‌های برقی به کشور اظهار کرد: وقتی زیرساخت‌های ورود ماشین‌های برقی در کشور فراهم نیست نباید این خودروها را وارد کرد. به نظر من ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و سپس به واردات خودروهای برقی مبادرت ورزیم. 

وی افزود: به باور من مطرح کردن واردات خودروهای برقی آن هم در شرایطی که زیرساخت‌هایش فراهم نیست شوآفی بیش نیست. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی که ما در تأمین برق مصرفی خانه‌ها و واحدهای تولیدی و کارخانجات با مشکل مواجه هستیم، چطور می‌توانیم ایده واردات خودروهای برقی را مطرح کنیم؟ً! اصلاً مگر جایگاه تأمین انرژی مورد نیاز این نوع خودروها در سراسر کشور تعبیه شده که می‌خواهیم دست به واردات خودروهای برقی بزنیم.

آصفری گفت: تقریباً 16 هزار مگاوات کمبود انرژی در کشور داریم و یا برخی از نیروگاه‌های ما فرسوده هستند که نیاز به روزآمدسازی دارند و لذا در این شرایط باید دست از نمایش و شوآف برداشت. 

وی با بیان اینکه خودروهای برقی دوستدار محیط زیست هستند و واردات آن لازم و ضروری است، تصریح کرد: اما تا زمانی که زیرساخت‌هایش در کشور فراهم نشده و وضعیت انرژی در کشور به ثبات نرسیده نباید خودروهای برقی را وارد یا حتی تولید کرد. واقعاً به صرفه نیست که چنین عملی انجام شود به ویژه وقتی تابستان فرا برسد و اوج مصرف انرژی را شاهد باشیم قطعاً خودروهای برقی به بار شبکه برق‌رسانی کشور خواهد افزود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: البته در این مقطع خیلی نباید این طرح‌ها را جدی گرفت و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تا عملیاتی هم شود زمان طولانی را می‌طلبد ولی به طور کلی در این مقطع زمانی واردات یا تولید هرگونه خودروی برقی نه به صلاح هست و نه امکان‌پذیر و فقط شرایط مصرف برق در کشور را بدتر می‌کند. بهتر است ابتدا مشکل برق خانگی و واحدهای تولیدی و صنایع را برطرف کنیم و سپس تولید و واردات خودروهای برقی را در دستورکار قرار دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی