شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

اختلال در سیستم پرداخت هوشمند دیجی کالا

سیستم پرداخت هوشمند فروشگاه اینترنتی دیجی کالا یا همان “دیجی پی” چند روزی است دچار اختلال شده و همین امر مشکلاتی را برای خریداران از این فروشگاه اینترنتی به وجود آورده است.

اختلال در سیستم پرداخت هوشمند دیجی کالا

به گزارش خبرنگار شمانیوز، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از دو سال پیش درگاه پرداخت هوشمندی به نام دیجی پی راه اندازی نموده که کاربران آن می توانند پس از خرید از این فروشگاه، پرداخت های خود را از این درگاه انجام دهند.همچنین پرداخت اعتباری و اقساطی نیز از دیگر امکانات این درگاه است که دیجی کالا با همکاری لیزینگ پارسیان به خریداران وام پرداخت می کند اما چند روزی است این سیستم پرداخت اعتباری دچار اختلال شده و مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورده است.

خبرنگار شمانیوز جهت پی گیری موضوع با دیجی پی تماس گرفته که کاربر مربوطه ضمن تایید وجود اختلال در سیستم، اعلام نمود که فعلا امکان خرید اعتباری برای مردم وجود ندارد و مشخص هم نیست که این مشکل چه زمانی برطرف می شود.

حال ببینید پرداخت اعتباری شامل چه کسانی می شود؟ 

خریدارانی که قصد استفاده از وام و خرید اقساطی را دارند باید حدود دو هفته مراحل مختلف اداری را طی نمایند و مدارک مختلفی را برای دیجی پی ارسال نمایند که پس از تایید می توانند خریدهای خود را به صورت اعتباری انجام دهند.حال کاربری که تمام این مراحل را گذرانده و وارد فروشگاه دیجی کالا می شود تا کالایی را خریداری نماید به یکباره به در بسته می خورد و زمان پرداخت وجه کالای خریداری شده مشاهده می کند که پرداخت اعتباری امکان پذیر نیست و باید وجه کالا را به صورت کامل و نقدی پرداخت کند.

نکته جالب اینجاست که دیجی پی درباره این اختلال هیچ گونه اطلاع رسانی به کاربرانش ننموده و کاربر فقط در زمان خرید کالا متوجه می شود که خرید اعتباری برایش امکان پذیر نیست و این عدم احساس مسئولیت مدیران دیجی کالا و دیجی پی جای سوال فراوان دارد.

نکته دیگر اینکه با وجودی که سیستم پرداخت اعتباری دیجی کالا دچار اختلال بوده و به گفته کاربر پاسخگوی دیجی پی، مشخص نیست که این مشکل کی برطرف می شود، همچنان دیجی کالا در فروشگاه خود مشغول تبلیغ است و مردم را تشویق می کند تا برای خرید اعتباری و تشکیل پرونده و استفاده از وام ثبت نام کنند.

مدیران این فروشگاه اینترنتی باید بدانند مردمی که حاضر می شوند برای دریافت وام خرید کالا، سود زیاد تسهیلات و کارمزد بالا به دیجی پی بپردازند که مشخص هم نیست با چه منطقی دریافت می شود، به طور قطع نیازمند این وام بوده اند تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند و روا نیست در این شرایط بد اقتصادی که قیمت کالاها هر روز گران تر می شود، به بهانه اختلال در سیستم امکان خرید برای آنان فراهم نشود و این نیز مشخص نیست که تا زمانی که بخواهد مشکل ایجاد شده در دیجی پی حل شود کالاها چقدر گران تر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی