شمانیوز
شما نیوز

برنامۀ رادیویی «چهلستون»؛ گفتمان‌ساز حوزۀ سواد مالی در کشور

«چهلستون» برنامه‌ای گفت‌وگومحور دربارۀ سواد مالی و تدبیر معیشت و اقتصاد خانواده است که با همکاری آکادمی هوش مالی و رادیو گفت‌وگو تولید می‌شود.

برنامۀ رادیویی «چهلستون»؛ گفتمان‌ساز حوزۀ سواد مالی در کشور

«چهلستون» برنامه‌ای گفت‌وگومحور دربارۀ سواد مالی و تدبیر معیشت و اقتصاد خانواده است که با همکاری آکادمی هوش مالی و رادیو گفت‌وگو تولید می‌شود. هدف این برنامه تلاقی دانش و گفتمان‌سازی نخبگانی است تا با کمک خرد جمعی، ردپای مسائل مالی را در علوم مختلف دنبال کند و با هم‌‌اندیشی، بستری برای یافتن راه‌حل‌‌ها فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی هوش مالی، دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی، دربارۀ این برنامه گفت: نوع تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب رویکردهای مالی از عوامل گوناگونی نظیر روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، فرهنگ، ادبیات و دین تأثیر می‌پذیرد. در چهلستون، کارشناسان حوزه‌های مختلف را دعوت می‌کنیم تا مباحث سواد مالی از جنبه‌های گوناگون بررسی کنیم. این برنامه آموزش‌محور نیست، بلکه به ریشه‌های سواد مالی می‌پردازد. این شیوۀ گفت‌وگو به مخاطب برنامه کمک می‌کند بداند رابطه‌اش با پول چگونه شکل گرفته و متأثر از چه عواملی است. در نتیجه، می‌تواند این رابطه را اصلاح کند یا از نو شکل دهد.

با توضیح دربارۀ مفهوم سواد مالی، وی افزود: سواد مالی، دانش و مهارت درک مفاهیم مالی و بهره‌گیری از این مهارت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌هاست است. این دانش کمک می‌کند مدیر مالی خانواده بتواند مسائل و مشکلات مالی را حل‌وفصل کند. چهلستون نتیجۀ همکاری دانش و رسانه است و می‌خواهد با زبانی ساده و همه‌فهم گفتمانی دربارۀ سواد مالی به وجود آورد که برای مخاطب مفید باشد.

این برنامه که از مرداد ۹۹ آغاز شده است، چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح از رادیو گفت‌وگو موج FM ردیف 103.5 مگاهرتز پخش می‌شود. تاکنون متخصصانی نظیر دکتر سید محمد حسینی؛ وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر امیر هامونی؛ مدیرعامل فرابورس ایران، دکتر عبدالکریم خیامی؛ عضو هیئت‌علمی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام‌صادق‌(ع)، دکتر مریم جلالی؛ عضو شورای رده‌بندی سِنی سینما، دکتر نصیری؛ معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دکتر شوان صدرقاضی؛ پژوهشگر نوآوری دانشگاه سازمان ملل متحد، سیدمحمدحسین سجادی نیری؛ دبیر سابق ستاد فناوری‌های نرم ریاست جمهوری و دکتر علیرضا نبی؛ کارآفرین اجتماعی، برخی از مهمانان برنامه بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی