شمانیوز
شما نیوز

دومین جشنوارۀ نشان «فی»

​بررسی فیلم‌های سینمایی سی‌ونهمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر از منظر سواد مالی

هم‌زمان با سی‌ونهمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر، دومین جشنوارۀ نشان «فی» آغاز به کار کرد. هیئت داوران «آکادمی هوش مالی» با عینک سواد مالی به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و پس از ارزیابی آن‌ها نشان «فی»، به آثار برتر مرتبط با این موضوع اعطا خواهد شد.

​بررسی فیلم‌های سینمایی سی‌ونهمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر از منظر سواد مالی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی آکادمی هوش مالی: هم‌زمان با سی‌ونهمین جشنوارۀ بین‌المللی فیلم فجر، دومین جشنوارۀ نشان «فی» آغاز به کار کرد. هیئت داوران «آکادمی هوش مالی» با عینک سواد مالی به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و پس از ارزیابی آن‌ها نشان «فی»، به آثار برتر مرتبط با این موضوع اعطا خواهد شد.

آکادمی هوش مالی، با هدف گفتمان‌سازی موضوع سواد مالی میان اصحاب هنر و مخاطبان، فیلم‌های جشنواره را از منظر سواد مالی بررسی می‌کند و از آثار برتری که در بستر فیلم، به شکل بهتری، توجه مخاطبان را به اهمیت و آموزه‌های سواد مالی جلب کرده باشند تقدیر خواهد کرد.

مفاهیم سواد مالی که در این فیلم‌ها بررسی می‌شوند عبارت‌اند از خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و بیمه و نیز تصمیم‌گیری مالی.

اعضای هیئت داوران دومین جشنوارۀ «فی» از این قرارند:

- دکتر کمیل رودی؛ دکترای مدیریت از دانشگاه تهران؛ مدرس سواد مالی؛ عضو آکادمی هوش مالی

- دکتر علی رسولی‌زاده؛ دکترای اقتصاد؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت

- دکتر مهدی ناجی؛ دکترای اقتصاد؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران

- دکتر عبدالکریم خیامی؛ دکترای فرهنگ و ارتباطات؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام‌صادق (ع)؛ رئیس سابق مرکز طرح، برنامه و ارزیابی معاونت سیما

- دکتر مریم جلالی؛ دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی؛ برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون و کارشناس رسانه

- دکتر محمدصادق افراسیابی؛ دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی؛ معاون فرهنگ‌سازی و توسعۀ کسب‌وکارهای مرکز فنّاوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

- دکتر کوثر اخوان؛ دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تهران؛ مدرس سواد مالی

- دکتر شیما فدوی؛ دکترای اقتصاد از دانشگاه الزهرا (س)؛ مدرس سواد مالی

- هادی نجف؛ کارشناس ارشد کسب و کار الکترونیک؛ مدرس سواد مالی

- سارا عرفانی؛ نویسنده، برگزیدۀ جشنواره‌های ادبی، مدرس نویسندگی

 

در جشنوارۀ نخست، فیلم‌های عامه‌پسند، روز بلوا، بی‌صدا حلزون و سه کام حبس به عنوان فیلم‌های برتر انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه با حضور دکتر پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فنّاوری رئیس‌جمهور و دبیر ستاد توسعۀ فرهنگ علم، فنّاوری و اقتصاد دانش‌بنیان، دکتر سجادی، دبیر ستاد توسعۀ فنّاوری‌های نرم و هویت‌ساز و هیئت داوران، تندیس جشنوارۀ نخست «فی» را دریافت کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی