شمانیوز
شما نیوز

سروش هامون در گفتگو با شمانیوز عنوان کرد؛

صنعت موسیقی ایران در دستان مافیا

خواننده کشورمان گفت: صنعت موسیقی ایران در دستان مافیاست که ضربات بسیاری را به استعدادها و علاقه‌مندان موسیقی وارد کرده‌اند.

صنعت موسیقی ایران در دستان مافیا

سروش هامون از هنرمندان و خوانندگان کشورمان در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به نقش مافیا در صنعت موسیقی ایران گفت: مارکت موسیقی ایران در دستان چند شرکت است که هرگاه بخواهند، آثار شما در فضای موسیقی کشور دیده می‌شود و یا اگر نخواهند اصلاً دیده نخواهید شد و هرچقدر هم از جیب خود هزینه کنید، دیده نخواهید شد؛ چون این مافیا اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی افزود: این مافیا سایت‌هایی را در اختیار دارند که اگر اراده کنند آثار خوانندگانی را که می‌خواهند به عنوان اولین نفر در این سایت‌ها بارگذاری می‌کنند تا بیش از سایر آثار دانلود شود یا حتی فراتر از این موضوعات، اگر مافیا بخواهند می‌توانند مانع برگزاری کنسرت یا عدم برگزاری کنسرت شوند و متأسفانه این مافیان آنچنان قدرت دارند که علناً می‌گویند ما مافیای موسیقی هستیم و کار دست ماست و هیچ‌کس هم نیست که مانع این افراد شود!

 

 

d09ba272-b81a-491e-ad87-054361107e80

 

این هنرمند موسیقی کشورمان خاطرنشان کرد: اصلاح این وضعیت در دست دولتمردانی است که در صنعت موسیقی کشورمان دارای مقام و منصب‌ و در وزارت ارشاد دارای جایگاهی هستند، اما متأسفانه همین مسئولان هم تحت نفوذ مافیا قرار دارند.

هامون درباره برخورد سلیقه‌ای و شخصی با آثار هنرمندان موسیقی گفت: متأسفانه این مافیا اگر اراده کنند، قطعه‌ای از موسیقی را که به عنوان مثال برای من مجاز است، به راحتی برای دیگر خوانندگان غیرمجاز خواهد شد؛ یعنی ممکن است کلماتی را که خانه موسیقی و شورای شعر به آن ایراد گرفته، همین مافیا به آنها بگوید هیچ مشکلی نیست و آنها هم می‌گویند هیچ مشکلی نیست و آن اثر در صفحات مجازی پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: در صنعت موسیقی کشورمان، روابط جای ضوابط را گرفته است و تنها چیزی که معنا ندارد همین ضوابط و شایسته‌سالاری است.

خوانند موسیقی پاپ با اشاره به مبلغ قرارداد برخی هنرمندان موسیقی گفت: مبلغ قرارداد خوانندگان با هم متفاوت است و در اینجا بنام بودن و نوع شرکتی که با آن قرارداد می‌بندد، تأثیرگذار است، اما بعضی از شرکت‌ها هستند که با برخی از خوانندگان ما قراردادی را منعقد می‌کنند که اگر آن خواننده در تاکسی تلفنی‌های اینترنتی کار کند، بیشتر از این مبلغی که آن شرکت پرداخت می‌کند را درآمد خواهند داشت؛ بنابراین بعضی از قراردادها اصلاً ارزش اینکه حنجره و وقت خود را صرف آن کنیم، ندارد و به خاطر همین مسئله تا به امروز من با هیچ شرکتی قرارداد نبسته‌ام.

هامون بیان کرد: بعضاً این شرکت‌ها پیشنهاداتی را به خوانندگان ارائه می‌دهند که به کل از موسیقی دلزده می‌شوند. به عنوان مثال یک شرکتی به من گفت باید پنج میلیارد تومن چک ارائه دهم تا اگر اتفاقی برای من افتاد، خانواده من آن پنج میلیارد تومان را متقبل شود. در هیچ کشوری اینگونه مسیر پیشرفت را برای جوانان سخت و دشوار نمی‌کنند و فقط در ایران چنین اتفاقی می‌افتد.

به گفته او؛ اگر جوان ایرانی بخواهد وارد عرصه موسیقی شود باید پول هنگفتی را هزینه کند و یا اگر این پول را ندارد، مجبور است به مافیا و شرکت‌هایی متوسل شود که هرگاه آنها اراده کنند باید کنسرت بگذارند و هرگاه آنها نمی‌خواهند کنسرت برگزار نکنند و در اصل اسم آن را باید برده‌داری نوین گذاشت. با جوان ایرانی پنج تا 10 سال قرارداد منعقد می‌کنند و قراردادشان هم از روزی که کنسرت‌ها شروع شود آغاز می‌شود.

این هنرمند کشورمان اظهار داشت: آثار برخی خوانندگان دو سال است که اصلاً منتشر نمی‌شود و هرگاه آن هنرمند می‌گوید چه تاریخی منشتر خواهد شد، آن شرکت می‌گوید هرگاه دلمان بخواهد منتشر می‌کنیم و حتی با وجود قرارداد دو سال هم شده که کنسرت برگزار نکرده و برای تأمین هزینه زندگی خود در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کند.

هامون در پایان خاطرنشان کرد که در فضای موسیقی کشورمان استعدادهای بسیاری وجود دارند که اگر دولت کمک کند و مانع قدرت‌نمایی مافیا شود، این استعدادها شکوفا خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی