شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شرایط و نکات مهم ثبت شرکت و ثبت برند

برای ثبت شرکت در ابتدا متقاضی میبایست نوع ثبت خود را اعم از شرکت ، موسسه و … مشخص و پذیرش خود را آغاز کند . بر اساس آن مدارک و مراحل ثبتی را طی کند بعد از پذیرش نهایی به متقاضی شماره پیگیری داده می شود و بعد از پذیرش امکان ویرایش وجود ندارد .اولین اقدام در اداره ثبت شرکت ها کارشناسی تایید نام است و بعد از تایید نام مدارک از طریق پست برای اداره ثبت ارسال می شود . فرصت ارسال مدارک محدود و حد اکثر سه روز می باشد . بهتر است قبل از اقدام به تاسیس مدارکات و مجوزات بعضی از موضوعات فعالیت که نیاز به مجوز دارند و سوپیشینه ها آماده باشد تا در روند کار با مشکلی مواجه نشود .

شرایط و نکات مهم ثبت شرکت و ثبت برند

 

چگونگی انجام ثبت شرکت

 

برای ثبت شرکت در ابتدا متقاضی میبایست نوع ثبت خود را اعم از شرکت ، موسسه و … مشخص و پذیرش خود را آغاز کند . بر اساس آن مدارک و مراحل ثبتی را طی کند بعد از پذیرش نهایی به متقاضی شماره پیگیری داده می شود و بعد از پذیرش امکان ویرایش وجود ندارد .اولین اقدام در اداره ثبت شرکت ها کارشناسی تایید نام است و بعد از تایید نام مدارک  از طریق پست برای اداره ثبت ارسال می شود . فرصت ارسال مدارک محدود و حد اکثر سه روز می باشد . بهتر است قبل از اقدام به تاسیس مدارکات و مجوزات بعضی از موضوعات فعالیت که نیاز به مجوز دارند و سوپیشینه ها آماده باشد تا در روند کار با مشکلی مواجه نشود .

 

بعد از ارسال و کارشناسی اگر ایرادی از طرف کارشناس وجود نداشته باشد ، ابلاغیه برای مراجعه و مطالعه پیش نویس آگهی و پرداخت وجوه ثبتی صادر میشود .برای ثبت باید نام مناسب اتخاذ نمود . نام شرکت میبایست کاملا فارسی و معنا دار باشد ، تکراری نباشد و از اسم خاص در آن استفاده شده باشد و نوشتن اعداد فقط به صورت حروف مجاز است .فعالیت‌های اقتصادی به شیوه‌های متفاوتی اعمال می‌شود. پشتیبانی از فعالان این امر و چگونگی نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و تجاری نیازمند کسب آگاهی و اطلاعات ضروری در این حیطه است.

 

نکات مهم ثبت تغییرات شرکت

 

نکته مهمی که در هنگام ثبت تغییرات شرکت در سامانه وجود دارد این می باشد که بایستی ریز و درشت تمامی موارد مربوط به این تغییرات در سامانه درج گردد تا نسبت به آن تصمیم گیری شود و در صورتی که شخص متقاضی از نوشتن مطالبی که احساس می کند محرمانه بوده، خودداری کند در آینده توابع ناشی از آن متوجه خود سازمان می گردد. به همین دلیل لازم است تا با آسودگی خاطر زیاد تمامی این تغییرات، به صورت کامل درج شود.

 

ثبت و درج تغییرات مربوط به شرکت ممکن است به سود و یا زیان سازمان ها باشد. به صورت کلی شرکت هایی که خودسر عمل می کنند و این تغییرات را در سازمان خود ایجاد می کنند به احتمال زیاد در آینده با مشکل مواجه می شوند، پس چه بهتر است در ارتباط با هر تغییری، از نظرات کارشناسان مشاور در این زمینه استفاده کنیم.

 

شرکت مشاورین نیک پارس با سابقه چندین ساله در ارتباط با ثبت شرکت های مختلف، مشاوره در تغییرات آن ها، ثبت برند و دیگر کارهای حقوقی می تواند به تمامی سوالات و شبهات شما در این زمینه پاسخ دهد و هم چنین مراحل ثبتی و صدوری مربوط به فعالیت خود را با خیالی آسوده می توانید به ما واگذار کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم، این کار را برای شما انجام دهیم. همین الان با ما تماس بگیرید تا مشکل شما را در این زمینه حل کنیم.

 

Capture.JPGا

 

مراحل ثبت برند

 

برای ثبت برند می بایست فرد متقاضی اظهارنامه علائم تجاری را تسلیم اداره ثبت شرکت ها نماید.در جهت تکمیل اظهارنامه فوق می توان از دو روش اقدام به کار کرد، اول اینکه، فرد متقاضی با مراجعه مستقیم به اداره ثبت علائم تجاری،درخواست ثبت علامت تجاری می نماید.دوم، فرد متقاضی با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری به آدرس اینترنتی( ip.ssaa.ir) روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و مرحله به مرحله فرمهای الکترونیکی را تکمیل کرده و برند خود را به ثبت می رساند. لازم است قبل از تکمیل فرم، تمامی مدارک مورد نیاز را از قبل آماده و اسکن نموده تا کار ثبت علامت تجاری شما سریعاً انجام شود. روند کاری ثبت علامت تجاری خود را نیز می توانید با ارجاع به همین سامانه اینترنتی، بخش ثبت درخواست ها پیگیری نمایید.

 

نام و علامت تجاری است که برای به خاطر ماندن لوگو و اسم شرکت به محض دیدن و شنیدن آن محصول برند نامیده می شود .

 

برند (برندینگ) یا علامت تجاری شامل لوگو و نام شرکت می باشد که بعد از ثبت فرد دیگری قادر به ثبت آن نیست . مدت زمان اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال است که بعد از به اتمام رسیدن این زمان تا ۶ ماه میتوان برای تمدید برند اقدام نمود. زمان حدودی اخذ برند بین ۳۰ تا ۶۰ روز کاری می باشد .

برند را در ۴۵ طبقه مختلف میتوان ثبت نمود . هر برند بعد از شناخته شدن معمولا در تمام طبقات ، برند خود را ثبت میکند مثل برند شاتل که این کار را انجام داده است .

 

درخواست ثبت علامت تجاری می تواند به صورت نوشته لاتین یا فارسی باشد جهت ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی یه کارت عضویت اتاق بازرگانی و جهت ثبت برند فارسی نیاز به کارت عضویت یا بازرگانی یا مجوز فعالیت یا بهره برداری می باشد که در جهت دریافت هر کدام از این مجوزها یا کارت ، موسسه نیک پارس می تواند با شما همکاری لازم را داشته باشد.

اگر برند ثبت شده از نظر اسم و شکل لوگو و هم آوایی داشتن شاکی داشته باشد درخواست ثبت علامت تجاری شما باطل و منحل می شود

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی