شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

گروه کارخانجات ساران، تولید کننده استانداردترین و بهترین فن کویل در ایران

یکی از شرکت‌های شناخته شده‌‌ی تولید سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گروه کارخانجات ساران است که با قدمت و دقت عمل تیم حرفه‌ای رقیب کمپانی‌های شناخته شده‌ی جهانی محسوب می‌شود.

یکی از شرکت‌های شناخته شده‌‌ی تولید سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گروه کارخانجات ساران است که با قدمت و دقت عمل تیم حرفه‌ای رقیب کمپانی‌های شناخته شده‌ی جهانی محسوب می‌شود.

 

 آشنایی مختصر با فن کویل‌ها

 

امروزه با افزایش روز افزون دمای کره‌ی زمین، نیاز به سیستم‌های سرمایشی بیش از پیش احساس می‌شود؛ بسیاری از دانشمندان و زمین‌شناسان بر این باورند که کره‌ی زمین در سال‌های اخرین در گرم‌ترین حالت خود قرار گرفته است.

این تغییرات آب و هوایی تاثیرات مختلفی روی سیاره‌ی ما داشته است که مشهودترین آن احساس نیاز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سیستم‌های تهویه مطبوع است، به گونه‌ای که در بخش‌های گرمسیری زمین زندگی بدون تجهیزات خنک‌کننده امکان پذیر نیست.

به دنبال این نیاز جهانی، شرکت‌های تهویه مطبوع و تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی پیشرفت‌های چشمگیری کردند و همه روزه در حال ساخت و توزیع محصولات جدیدتر با کارایی بالاتر هستند.

یکی از شرکت‌های شناخته شده‌‌ی تولید سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گروه کارخانجات ساران است که با قدمت و دقت عمل تیم حرفه‌ای رقیب کمپانی‌های شناخته شده‌ی جهانی محسوب می‌شود.

 

***********************************

ارتباط با کارخانه ساران:

نشانی:هشتگرد، نظر آباد،شهرک صنعتی سپهر، تیر شرقی

شماره تماس:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۱ الی ۹

نمابر:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۰

پست الکترونیکی:factory@saran-mfg.com

***********************************

 

سیستم‌های سرمایشی

 

چندین سال پیش زمانی که اسم سیستم سرمایشی به گوشمان می‌رسید اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسید کولرهای آبی و پنکه بود اما با گذشت زمان و افزایش نیاز افراد به سیستم‌های سرمایشی، این صنعت نیز مانند سایر صنایع پیشرفت چشمگیری کرد و امروزه انواع و اقسام سیستم‌های خنک‌کننده در بازار وجود دارند.

یکی از شناخته‌شده‌ترین و پر مصرف‌ترین سیستم‌های سرمایشی، فن کویل‌ها هستند؛ البته شایان ذکر است که این سیستم‌ها علاوه بر سرمایش، قادر به گرمایش محیط نیز هستند.

 

فن کویل چیست؟

 

فن کویل همانند اسمش از دو بخش اساسی تشکیل شده است، بخش اول آن فن است، و بخش دوم آن کویل یا همان سیم پیچ است که در جلوی این فن قرار می‌گیرد، پس فن کویل یک مبدل چند منظوره محسوب می‌شود که با انتقال حرارت از طریق سیال، دمای محیط را تنظیم و یا سرد یا گرم می‌کند؛ به طور کلی فن کویل شامل 4 بخش فن، کویل، موتور و فن دمنده‌ی هوا است.

 

  • نحوه‌ی عملکرد فن کویل‌ها
     

با حرکت آب گرم یا سرد به داخل کویل‌ها، سیستم کارکرد فن کویل فعال شده و جریان هوای مطبوع توسط فن ایجاد می‌شود، به طور معمول فن کویل‌ها به طور مستقیم هوا را وارد فضا کرده و به کانال مخصوصی متصل نمی‌شوند.

این سیستم قادر است در فصل سرما، هوای محیط را با آب گرم تولید شده توسط موتورخانه یا پکیج، و انتقال حرارت آن توسط خروجی‌ها به بیرون؛ گرم کند و در نتیجه آب سرد شده را به منبع گرمایشی که در این‌جا موتورخانه یا پکیج است، تحویل می‌دهد.

از سوی دیگر در فصل گرما، آب سرد وارد سیستم شده و سرمای آن توسط دمنده به خارج منتقل شده و پس از تبادل دما، آب گرم شده به منبع سرمایشی که در این‌جا چیلر است، تحویل داده می‌شود.

 

  • انواع فن کویل
     

فن کویل‌ها بر اساس ظرفیت هوادهی یا شکل ظاهری و موقیعت نصبشان به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. 

 

  1. فن کویل دیواری

  2. فن کویل زمینی

  3. فن کویل سقفی

  4. فن کویل کاستی

  5. فن کویل کانالی
     

در این مقاله به اختصار بعضی از انواع فن کویل‌ها را شرح داده‌ایم.

 

* فن کویل دیواری:
 

فن کویل دیواری شباهت بسیار زیادی به کولر گازی دارد ولی قیمت آن بسیار مناسب‌تر از کولر گازی است، روی سقف نصب می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند، در نتیجه خرید فن کویل دیواری انتخاب درست و مناسبی برای خانه و ساختمان‌های اداری و تجاری است.

 

خرید فن کویل دیواری

 

هنگام خرید فن کویل دیواری به انواع آن توجه کنید چرا که فن کویل دیواری بر اساس نوع عملکردی که در تهویه هوا دارد به دو دسته فن کویل دیواری دو لوله‌ای و فن کویل دیواری چهار لوله‌ای تقسیم می‌شود.

پس برای خرید فن کویل دیواری باید شرایط محیطی و ابعاد ساختمانی که فن کویل در آن نصب می‌شود را در نظر بگیرید و سپس خریدی صحیح انجام دهید.

 

* فن کویل سقفی:
 

همانطور که مشخص است فن کویل سقفی در سقف نصب می‌شود و در سال‌های اخیر بیشتر انواع توکار بدون کابین آن تولید و عرضه می‌شود.

 

فن کویل سقفی نیز مانند سایر فن کویل‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود:
 

  • فن کویل سقفی روکار با کابین

  • فن کویل های توکار بدون کابین

  • داکت فن کویل کانالی

 

شایان ذکر است که این دسته‌بندی به صورت کلی بوده و به طور جزئی‌تر فن کویل سقفی ساده، فن کویل‌ کاستی و فن کویل کانالی که به آن داکت فن کویل هم می‌گویند جز فن کویل‌های سقفی محسوب می‌شوند.

به طور کلی انواع فن کویل سقفی بین افراد از محبوبت بسیاری برخوردار است چرا که نسبت به سایرین صدای کمتری تولید کرده و به علت قرارگیری روی سقف، فضای کمتری را اشغال می‌کند، قادر به تهویه هوای سرد و گرم بوده و صد البته از قیمت بسیار مناسب آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ با توجه به موارد ذکر شده متوجه می‌شویم که چرا طی سال‌های اخیر آمار خرید فن کویل سقفی بسیار بالا بوده است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای خرید فن کویل سقفی، بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌باشد که امروزه از دغدغه‌های مهم افراد است.

خرید فن کویل سقفی

* فن کویل کاستی
 

نام دیگر فن کویل کاستی، فن کویل سقفی توکار است چرا که این فن کویل‌ها با تمامی ورودی‌ها و خروجی‌هایشان در سقف کاذب قرار می‌گیرند.

این فن کویل نیز بسته به نوع عملکرد به دو نوع فن کویل کاستی یک طرفه و فن کویل کاستی چهار طرفه تقسیم می‌شود، هنگام خرید فن کویل کاستی با مشاوره گرفتن از متخصصان می‌توانید موردی که مناسب محیط خود است را انتخاب کنید.

به علت تولید صدای کم، خرید فن کویل کاستی انتخابی مناسب برای مصارف اداری و مسکونی به حساب می‌آید.

دلیل دیگری که افراد را به خرید فن کویل کاستی ترغیب می‌کند، طراحی زیبا و سبک بودن این محصول است.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید فن کویل کاستی می‌توانید به صفحه اصلی سایت ساران مراجعه کنید و از توضیحات آن استفاده کنید.

 

خرید فن کویل کاستی


* فن کویل کانالی
 

همانطور که در بالاتر ذکر شد، فن کویل کانالی نوعی از فن کویل سقفی است که به آن داکت فن کویل نیز می‌گویند. این سیستم با روش پرتاب باد هوای محیط مد نظر را تهویه می‌کند، البته برای تامین گرما و سرما همانند سایر فن کویل‌ها یک منبع یا چیلر در این دستگاه‌ها قرار دارد.

خرید فن کویل کانالی انتخاب مناسبی برای مصارف تهویه مطبوع محیط‌هایی با متراژ بالا مناسب می‌باشد زیرا کانال‌های آن به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که پاسخگوی حجم 600 تا 2500 سی اف ام هستند و می‌توان با خرید یک فن کویل کانالی، تهویه هوای چندین اتاق یا سالن را پوشش داد.

نقطه‌ی مورد توجه فن کویل کانالی این است که به خاطر ابعاد بزرگ و ظرفیت هوادهی زیادش، می‌تواند کیفیت هوای محیط را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.
 

خرید فن کویل کانالی

 

برج خنک کننده چیست؟
 

برج خنک کننده همانطور که از اسمش مشخص است، دستگاهی است که برای خنک کردن آب که در محیط‌های با مقیاس بزرگ برای جلوگیری از هدر رفتن مصرف انرژی و آب از آن استفاده می‌شود.

عملکرد برج خنک کننده به این صورت است که زمانی که دمای آب زیاد می‌شود مجدد به این دستگاه باز می‌گردد، دمای آن کاهش یافته و مجدد وارد چرخه‌ی خنک کننده می‌شود.

برج‌های خنک کننده بر اساس جنس بدنه‌ی دستگاه و نحوه‌ی جریان آب به دو نوع تقسیم می‌شوند که طرفداران زیادی در صنایع مختلف دارند.
 

  1. خرید برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی

  2. خرید برج خنک کننده فایبرگلاس مدور یا مخروطی
     

همانطورکه مشاهده می‌کنید جنس هر دو برج خنک کننده از نوع فایبرگلاس است که این امر باعث می‌شود مقاوت دستگاه نسبت به زنگ‌زدگی و خوردگی بسیار بالا باشد.

تفاوت برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی با نوع مدور آن این است که ابعاد کوچک‌تری دارد و قاعدتا شکل آن به صورت چهاروجهی هندسی است.

همچنین تعداد پره‌های بکار رفته در برج‌ خنک کننده فایبرگلاس مدور یا مخروطی کمتر از مدل مکعبی آن است. عموما داخل برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی از 6 پره و داخل نوع مدور آن از 4 پره استفاده می‌شود.

با  خرید برج خنک کننده فایبر گلاس مدور، مصرف انرژی کارخانه و صنعت شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق به خاطر شکل مخروطی این سیستم است که باعث می‌شود درصد قابل توجهی از خنک سازی به صورت طبیعی صورت گیرد.

قابل توجه است که برای خرید برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی و مدور می‌توان به صفحه اصلی سایت ساران رجوع کرد و دستگاه‌هایی با بهترین کیفیت و کارایی را بازدید و خریداری کرد.
 

اگزاست فن
 

اگزاست فن به طور برعکس فن‌هایی که تا کنون به شرح آن پرداختیم عمل می‌کند، به صورتی که اگزاست فن هوای داخل محیط را به بیرون می‎‎کشد.

در واقع به سیستم‌هایی که باعث مکش هوای یک محیط به محیط دیگر می‌شوند؛ اگزاست فن گفته می‌شود. البته انواعی از اگزاست فن‌ها قادر به ایجاد چرخش در هوای محیط نیز می‌شوند.

خرید اگزاست فن‌ عموما به علت قدرت زیاد و ابعاد بزرگشان در صنایع مختلف کاربر دارند ولی مدل‌های ساده‌تری از آن نیز وجود دارد که نقش زیادی در زندگی روزانه‌ی ما نیز دارند؛ برای مثال هواکش‌ سرویس بهداشتی و آشپزخانه و غیره که با مکش هوای نامطبوع باعث می‌شود هوای تازه در فضا جایگزین شود.
 

گروه کارخانجات ساران
 

یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولید سیستم‌های تهویه مطبوع، گروه کارخانجات ساران است که با قدرت با برندهای به نام و به روز خارجی رقابت می‌کند.
 

گروه کارخانجات ساران


تیم قوی و مجرب ساران با تلاش‌های شبانه‌روزی همواره در حال تولید و ارائه کالاهایی با کارایی و کیفیت فوق‌العاده زیاد و در عین حال با قیمتی مناسب نسبت به محصولاتی با کیفیت مشابه هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع سیستم‌های تهویه و خرید آن می‌توانید به سایت ساران مراجعه کنید.
 

========================================

تماس با دفتر مرکزی گروه کارخانجات ساران:

نشانی:ایران، تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بین نو بخت و مهناز، شماره ۹۵، ساختمان ساران

کدپستی:۱۵۳۳۸۶۳۸۹۳

شماره تماس:۰۲۱۸۵۷۲۰ - ۰۲۱۸۵۸۳

نمابر:۰۲۱۸۸۱۷۵۱۶۱

پست الکترونیکی:info@saran-mfg.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی