شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لیست آزمایش های ضروری برای چکاپ کامل بدن خانم ها و آقایان

آزمایش چکاپ آزمایشی است که فرد در طول سال باید حداقل یکبار آن را انجام دهد.

لیست آزمایش های ضروری برای چکاپ کامل بدن خانم ها و آقایان

به طور کلی بعد از انقلاب صنعتی آلودگی‌ها روز به روز افزایش یافته که این موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد به انواع بیماری‌ها مبتلا شوند. انواع بیماری‌ها سبب شده تا میانگین عمر افراد روز به روز کاهش یابد. در این میان مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد بدون عارضه و بیماری، سال‌های زیادی عمر می‌کنند، اما برخی از جوانان به دلیل ابتلا به بیماری از دنیا می‌روند. می‌توان گفت مهم‌ترین وظیفه‌ای که افراد در قبال سلامت خود دارند، انجام آزمایش چکاپ است. با انجام مداوم این نوع از آزمایشات می‌توان از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری کرد. البته برای انجام این آزمایشات باید، آزمایشگاهی مدرن و مجهزی را پیدا کنید. اگر ساکن مشهد هستید، انتخاب بهترین آزمایشگاه مشهد سخت نیست، بلکه می‌توانید با مراجعه به آزمایشگاه ایرانمهر در کمترین زمان ممکن، نتایح درست و دقیقی را دریافت کنید.

 

 آزمایش چکاپ شامل چه مواردی می‌شود؟

 

آزمایش چکاپ آزمایشی است که فرد در طول سال باید حداقل یکبار آن را انجام دهد. این نوع آزمایش سبب می‌شود تا بتوان کمبود انواع ویتامین‌ها، پروتین‌ها و... را متوجه شد و آن را درمان  و یا از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد. هر چه بیماری افراد در زمان کمتری شناسایی شود، قطع به یقین احتمال درمان شخص افزایش می‌یابد و هزینه‌های درمان نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت. از این رو باید گفت که آزمایش چکاپ می‌تواند در تشخیص سریع بیماری‌ها بسیار کمک کننده باشد و همچنین می‌توان با استفاده از این آزمایش از بروز بسیاری  از بیماری‌هایی که غالبا ارثی هستند جلوگیری کرد.

 

 

توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که جنسیت افراد در آزمایشاتی که انجام می‌دهند، تاثیر می‌گذارد. شرایط فیزیولوژیک بدن و هورمون‌ها جنسی و... از جمله مواردی هستند که آزمایش چکاپ را برای مردان و زنان کمی متفاوت کرده است. با توجه به موارد گفته شده توصیه می‌شود که همه‌ی افراد در سال حداقل یک بار آزمایش چکاپ را انجام دهند و همچنین افرادی که ساکن مشهد هستند می‌توانند با مراجعه به بهترین آزمایشگاه مشهد نتیجه دقیقی را دریافت کنند. لازم به ذکر است که طبق نظر بیماران، آزمایشگاه ایران مهر (https://iranmehrlab.ir) یکی از بهترین آزمایشگاه‌های موجود در مشهد است.

 

ازمایشات ضروری برای آقایان

 

همانطور که گفته شد، انجام آزمایش چکاپ سبب تشخیص سریع بیماری‌ها می‌شود. به عنوان مثال انجام آزمایش می‌‌تواند فرد را از ابتلا به سرطان روده در امان نگه دارد همچنین تشخیص زود هنگام دیابت سبب می‌شود تا فرد به عوارض این بیماری مانند نابینایی دچار نشود. در مردان و زنان برخی از بیماری‌ها رواج بیشتری دارد که به دلیل آگاهی کم جامعه، این نوع از بیماری‌ها روز به روز در حال افزایش است.

 

به همین دلیل در ادامه آزمایش ضروری برای آقایان را تشریح خواهیم کرد. اما قبل از آن باید گفت که طبق آمار، خانم‌ها بسیار بیشتر از مردان به دنبال سلامتی خود هستند و مردان تا زمانی که به بیماری دچار نشوند، معمولا از آزمایش چکاپ برای سلامت خود خودداری می‌کنند. از این رو باید گفت برای آن که بتوان درصد سلامت مردان را در کشور افزایش داد، باید فرهنگ انجام آزمایش ضروری برای مردان را در میان آن‌ها باب کرد.

 

ازمایش ضروری برای مردان که حداقل سالی یکبار باید انجام دهند

 

همانطور که گفته شد برخی از بیماری‌ها در میان مردان رواج بیشتری دارد که می‌توان احتمال مبتلا شدن به این بیماری‌ها را با انجام آزمایشات زیر کاهش داد.

 

آزمایش تست خون: دیابت بیماری مزمنی است که فرد با افزایش سطح فشار خون به آن مبتلا می‌شود. این نوع از بیماری برای سلامت قلب بسیار خطرناک است و علاوه بر آن عوارض جانبی دیگری را نیز برای فرد به دنبال دارد.

 

آزمایش و بررسی پوست: ازمایش پوست یکی دیگر از آزمایش ضروری برای آقایان است که می‌توانید این آزمایش  را در بهترین ازمایشگاه مشهد انجام دهید. در خانواده‌هایی که سابقه‌ی ابتلا به سرطان پوست وجود داشته، احتمال ابتلا به این سرطان افزایش می‌یابد. از طرفی افرادی که در سن کم دچار آفتاب سوختگی شده‌اند نیز احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان پوست نیز بیش از پیش بیشتر می‌شود.

 

آزمایش PSA: یکی از بیشترین بیماری‌هایی که اقایان به آن مبتلا می‌شوند، سرطان پروستات است. به طور میانگین از هر 7 آقا، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. از این رو در لیست ازمایش ضروری برای مردان آزمایش PSA نیز قرار می‌گیرد.

 

علاوه بر موارد گفته شد برخی دیگر از آزمایش‌ها هستند که باید آقایان هر چند سال یکبار انجام دهند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

 

ee

 

  • آزمایش کولونوسکوپی که باید هر سه سال یکبار انجام شود.
  • آزمایش فشار خون و کلسترول که باید هر 4 سال انجام شود.
  • آزمایش اکوی قلب که باید هر 4 سال یک بار انجام شود. 
  • آزمایش آنزیم کبد که باید هر 4 سال یک بار انجام شود. 
  • آزمایش TSH که باید هر 4 سال یک بار انجام شود. 
  • آزمایش غربالگری ریه که باید هر 4 سال یک بار انجام شود. 
     

آزمایش ضروری برای خانم ها

 

تغذیه درست و سالم  و ورزش نقش بسزایی در سلامت خانم‌ها دارد که می‌تواند عمرشان را افزایش دهد و از ابتلا به انواع بیماری‌ها، آن‌ها را در امان نگه دارد. اما علاوه بر دو مورد فوق طبق توصیه پزشکان، خانم‌ها باید ازمایش‌های مختلفی را برای سلامت خود در طول سال انجام دهند. از این رو در ادامه مهم‌ترین لیست از آزمایش ضروری برای خانم ها را به شما ارائه خواهیم کرد.

 

آزمایش خون: این آزمایش یکی از مهم‌ترین آزمایشاتی که خانم‌ها سالیانه باید آن را انجام دهند. این آزمایش معمولا میزان چربی، قند خون، ویتامین D و... را تعیین می‌کند.‌ لازم به ذکر است که سرطان پستان یکی از رایج‌ترین عارضه‌ها در بین بانوان است. این بیماری به دلیل کمبود ویتامین D در بدن به وجود می‌آید.

 

gyy

 

سونوگرافی رحم و ضمائم آن: سرطان رحم و تخمدان را نیز می‌توان یکی دیگر از بیماری‌ها رایج در میان خانم‌ها به شمار آورد. از این رو سنوگرافی رحم و ضمائم آن را در لیست ازمایش ضروری برای خانم ها قرار می‌دهیم.

 

تست پاپ اسمیر: این ازمایش نوع عفونت، نوع سلول و تغییرات آن را مشخص می‌کند. تمامی بانوان بعد از شروع رابطه‌ی جنسی باید این آزمایش را انجام دهند. توصیه می‌شود برای انجام این ازمایش مهم، به بهترین ازمایشگاه مشهد مراجعه کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط آزمایش چکاپ و لیست آزمایشهای روتین کافی است آزمایشگاه ایرانمهر را در گوگل سرچ نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی