شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

قدم به قدم تا ادامه تحصیل در کانادا با گروه آریا

موسسه ی آریا در بیش از 15 سال گذشته در زمینه ی خدمات اعزام دانشجو فعالیت داشته است. در حال حاضر این موسسه دفاتری در ایران و استرالیا دارد و دفاتر دیگر در نقاط دیگر جهان در حال تاسیس هستند. در این موسسه به معنای واقعی از صفر تا صد کار مهاجرت تحصیلی انجام می شود. یعنی از مشاوره ی اولیه گرفته تا انتخاب رشته و دانشگاه، ارزیابی و ترجمه ی مدارک، اخذ پذیرش و ویزا، خدمات اسکان و ترنسفر فرودگاهی و حتی خدمات پس از اعزام. به این معنا که این موسسه از پیش از شروع رسمی پروسه، یعنی در مرحله ی تصمیم گیری، تا پس از پایان کار، یعنی پس از رسیدن شما به کانادا و اشتغال به تحصیل همچنان در کنار شما خواهد بود. در اینجا به شرح برخی از خدمات این موسسه در اعزام دانشجو به کانادا می پردازیم

قدم به قدم تا ادامه تحصیل در کانادا با گروه آریا

مهاجرت به کانادا در سال های اخیر در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است. در کنار انواع روش های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی یکی از پر طرفدارترین ها است. هزینه ها تحصیل و زندگی در کانادا به نسبت سایر کشورهایی که سیستم آموزشی و کیفیت زندگی در آن ها مشابه کانادا است، بسیار پایین تر است. همچنین تعداد زیاد ایرانیان در این کشور باعث می شود بخش احساسی پروسه ی مهاجرت آسان تر شده و آنچه به اصطلاخ "غربت" نامیده می شود در این کشور برای ایرانیان کمتر به چشم بیاید. اما برخلاف آنچه ممکن است به نظر بیاید، پروسه ی مهاجرت تحصیلی به کانادا آنقدر ها هم ساده و بدون دردسر نیست. اگر بخواهید انرژی، زمان و پول خود را به درستی و به صورت بهینه صرف کنید و در نهایت به آنچه ایده آل شماست برسید، بهتر است حتما از موسساتی که در زمینه ی اعزام دانشجو به کانادا فعالیت می کنند کمک بگیرید. در این مطلب شما را با یکی از این موسسات و کاری که می توانند برای شما انجام دهند آشنا می کنیم.

 

موسسه مدیریت مشاوره آریا

 

موسسه ی آریا در بیش از 15 سال گذشته در زمینه ی خدمات اعزام دانشجو فعالیت داشته است. در حال حاضر این موسسه دفاتری در ایران و استرالیا دارد و دفاتر دیگر در نقاط دیگر جهان در حال تاسیس هستند. در این موسسه به معنای واقعی از صفر تا صد کار مهاجرت تحصیلی انجام می شود. یعنی از مشاوره ی اولیه گرفته تا انتخاب رشته و دانشگاه، ارزیابی و ترجمه ی مدارک، اخذ پذیرش و ویزا، خدمات اسکان و ترنسفر فرودگاهی و حتی خدمات پس از اعزام. به این معنا که این موسسه از پیش از شروع رسمی پروسه، یعنی در مرحله ی تصمیم گیری، تا پس از پایان کار، یعنی پس از رسیدن شما به کانادا و اشتغال به تحصیل همچنان در کنار شما خواهد بود. در اینجا به شرح برخی از خدمات این موسسه در اعزام دانشجو به کانادا می پردازیم:

 

  • مشاوره: ممکن است برخی از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، دقیقا از این که می خواهند چه رشته ای را در چه دانشگاهی دنبال نمایند اطمینان نداشته باشند. حتی افرادی که تصمیم خود را گرفته اند نیز، باید بدانند با توجه به شرایط شخصی، تحصیلی و مالی خود آیا امکان تحصیل در آن رشته و دانشگاه را دارند یا نه. کار موسسه ی آریا در این قسمت این است که با بررسی اطلاعات اولیه ی شما امکان اولیه ی مهاجرت تحصیلی به کانادا را برای شما بررسی می کند. اگر اساسا این انکان برای شما موجود بود، در جلسه ای به تفصیل به بررسی ریز شرایط شما و علایق و اولویت هایتان می پردازد. در پایان این جلسه در صورتی که قرارداد همکاری منعقد شد، بلافاصله از طرف کارشناسی که برای پرونده ی شما تعیین می شود ایمیلی به دستتان می رسد که مدارک مورد نیاز برای شروع کار را در خود دارد.
     
  • اخذ پذیرش: کارشناس پرونده با شما تماس خواهد گرفت و لیست مدارکی که از طریق ایمیل برای شما ارسال شده است را تک به تک توضیح داده و پاسخگوی تمامی سوالات شما است. از این لحظه تا زمانی که در دانشگاهی در کانادا مشغول به تحصیل شوید و جتی پس از آن، می توانید در خصوص هرگونه سوال یا مشکلی به کارشناس پرونده تان تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید. در زمانی که شما مشغول تهیه ی مدارک مورد نیاز هستید، کارشناس پرونده ی شما رشته ها و دانشگاه هایی را که با توجه به توافق جلسه ی مشاوره برای شما مناسب هستند سرچ کرده و لیستی از بهترین انتخاب ها برای شما تهیه می کند. از شما خواسته می شود که از بین گزینه های موجود در این لیست اولویت های خود را مشخص کنید و برای انتخاب های نهایی شما اپلای خواهد شد. این پروسه خود بخش هایی دارد که عبارتند از:
     
  • ترجمه مدارک: موسسه آریا مترجم ناتی  (NAATI) است. با انجام ترجمه های شما توسط این مترجم، نیازی به تایید مدارک توسط دادگستری و وزارت امور خارجه نخواهید داشت و به این وسیله در وت و هزینه صرفه جویی کرده اید.
     
  • ارزیابی مدارک: مدارک شما توسط کارشناس پرونده به دقت بررسی شده و با هم تطبیق داده خواهد شد. در صورتی که ایراد یا نقصی در مدارک شما باشد، حتما به شما اطلاع داده خواهد شد و نحوه ی اصلاح آن نیز به اطلاع شما خواهد رسید. ضمن اینکه در برخی موارد نیاز است مدارک شما توسط نهاد خاصی ارزیابی شود که این کار را نیز می توانید از طریق موسسه آریا انجام دهید.
     
  • اپلای: از آنجا که موسسه ی آریا نماینده ی رسمی بسیاری از دانشگاه های کانادا بوده و با سایر دانشگاه ها نیز ارتباط نزدیکی دارد، از آخرین اخبار و تغییرات در این دانشگاه ها مطلع است. با اطلاع از ددلاین ها، ریز مدارک مورد نیاز، و مدارکی که در قوی تر شدن پرونده ی شما موثر هستند، پروسه ی اپلای برای شما بدون نقص انجام خواهد گرفت. در تهیه ی مدارکی مانند انگیزه نامه و مدارک مالی، تنها تجربه ای چندین ساله می تواند کامل و موثر بودن آن ها را تضمین نماید.

 

  • اخذ ویزای دانشجویی کانادا: به آخرین و حساس ترین مرحله ی کار می رسیم. اگر در این مرحله موفق نشوید، تمامی زحمات پیشین بی نتیجه خواهد بود. لازم است بدانید که همواره، و تاکید می کنیم، همواره در این مرحله درصدی از ریسک وجود دارد. نه فقط برای ویزای تحصیلی کانادا، هر شخصی برای هر ویزایی که اقدام کند، همیشه باید درصدی از ریسک را در نظر بگیرد. بنابراین به عنوان متقاضی ویزا، کاری که از دست شما بر می آید این است که اطمینان حاصل نمایید پرونده ی شما در قوی ترین و بی نقص ترین حالت ممکن برای سفارت ارسال می شود. خب، چه کسی بهتر از افرادی که چندین سال به صورت تخصصی این کار را انجام داده و با انواع و اقسام پرونده ها با شرایط مختلف سر و کار داشته اند می تواند این کار را انجام دهد؟
     

در این مرحله نیز لیست مدارک مورد نیاز برای شما ارسال شده، توضیحات لازم ارائه شده و پس از دریافت مدارک، تنظیم و مرتب سازی آن ها و همچنین تکمیل فرم های سفارت توسط کارشناس پرونده انجام خواهد شد. ممکن است جتی نتوانید تصور کنید که چه جزئیاتی در این مرحلهه تاثیر گذار هستند. گاهی ممکن است لازم باشد مدارکی کاملا متفاوت از مرحله ی پذیرش ارائه کنید و یا حتی برخی از مدارک را حذف کنید. نکته ی بسیار مهم در این مرحله این است که اگر یک بار ویزای شما رد شود، ریسک رد شدن ویزا برای بار دوم به شدت بالا می رود. بنابراین بهتر است این ریسک را نپذیرید و از ابتدا کار را به متخصصین این امر بسپارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی