شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

​قندخون چقدر باید باشه؟

همیشه برای افراد سالم یا دیابتی این موضوع مطرح است که میزان قندخون نرمال باید چه عددی باشد

​قندخون چقدر باید باشه؟

به گزارش سایت پزشک من؛ همیشه یکی از سوالاتی در بین مردم مطرح می شود این است که میزان قند خون یک فرد چه میزانی باید باشد؟

قند خون یک فرد سالم که دیابت ندارد به صورت ناشتا باید زیر 100 باشد، اگر میزان قند خون ناشتا از عدد صد بالا تر برود باید حساس شد و آزمایش تکمیلی را انجام داد اگر آزمایش خون فرد دو بار تکرار شود و هر سری عدد قند خون بالای 126 باشد برای فرد مد نظر تشخیص دیابت داده می شود.

 

 

e975d151-2217-423e-9e16-b1d31f0ae6f7

 

 

 

پس قند خون نرمال به صورت ناشتا باید زیر صد باشد

اگر میزان قند خون دو ساعت بعد غذا 140 باشد برای فرد تشخیص پیش دیابت داده می شود

اگر بالای 200 باشد برای آن تشخیص دیابت داده می شود.

اعداد مطرح شده را به ذهن خود بسپارید و قند خون رو مرتبا با استفاده از دستگاه های اندازه گیری قندخون خانگی یا آزمایشگاه چک کنید و قند ناشتا حتما باید زیر صد باشه و اگر بالای ۱۲۶ باشه و به خصوص دو مرتبه این عمل تکرار شد تشخیص دیابت هست ولی اینکه بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ بود رو رها میکنیم گاهی اوقات میگن مرز دیابت مواظب باش اینطوری نیست ممکنه این افراد دیابت پنهان داشته باشد نیاز هست به تست تحمل قند و اگر در جایی هستیم که هموگولوبین ای وان سی (میانگین سه ماه قند خون) میشه انجام داد از اون برای تشخیص قطعی استفاده بشه .

توجه داشته باشید که بهترین راه مقابله با دیابت تشخیص سریع و کنتارل صحیح آن است که با این موارد می توان از عوارض بعدی دیابت جلوگیری کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی