شمانیوز
شما نیوز

در پی سخنرانی روز قدس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفت؛

نامه قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر انقلاب

تعدادی از گروه‌های مقاومت و جریانهای مقاومت فلسطین با ارسال نامه‌هایی جداگانه، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع رهبر انقلاب در روز قدس امسال تشکر کردند.

نامه قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر انقلاب
به گزارش شمانیوزپنج گروه مقاومت فلسطینی در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه‌ی راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شده است.

جبهه‌ی مردمی آزادی‌بخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ی مبارزه‌ی مردمی فلسطین و ائتلاف نیروهای فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشورهای اسلامی، نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده تلویزیونی جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ که در دو بخش فارسی و عربی  و در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیروهای مقاومت، تغییر موازنه‌ی قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند.

ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه‌ی مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه‌ی فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.

 

متن کامل این نامه‌ها به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین - فرماندهی کل

امام سیّدعلی خامنه‌ای (دام ظله الشریف)

چشمان جهانیان به سمت تهران دوخته شده بود تا به سخنان امام خامنه‌ای، امام مسلمین و یاور مستضعفان گوش بسپارند. این سخنرانی به مناسبت ۴۲ مین سالروز ندای طنین انداز امام خمینی (قدس سره) برای اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز یاری رساندن به قدس و اهالی مظلوم آن که تحت ستم اشغالگران صهیونیستی قرار گرفته اند، ایراد شد؛ اشغالگرانی که حرمت مسجد الاقصی را هتک کردند و به طور مستمر برای یهودی‌سازی و تقسیم آن تلاش می کنند تا در مراحل بعدی، آن را ویران و معبد موهوم خود را بنا کنند.

این سخنرانی در زمانی ایراد شد که موج تظاهرات در فلسطین فراگیر شده و گله‌های شهرک نشین صهیونیستی در حال انجام حمله‌های وحشیانه‌ای به شهر قدس بودند. شهرک‌نشینان حرمت مقدسات را زیر پا گذاشتند و با ضرب و تیراندازی و پرتاب گازهای اشک آور به اهالی قدس در باب العامود و شیخ جراح تجاوز کردند و برای متفرق کردن تحصن کنندگان و مدافعان از مقدسات به سمت شان نجاست و فاضلاب پرتاب کردند.

همانگونه که ما از امام خامنه‌ای توقع داشتیم، به طور قاطعانه حمایت و ایستادگی خود را در کنار قدس و اهالی آن با پشتیبانی از مقاومت فلسطین و گردان‌های مسلح آن اعلام کرد؛ با هر وسیله‌ای که باعث توانمندیشان برای جلوگیری از زیاده‌روی اشغالگران و گله‌های شهرک نشین فسادگر شود. این حمایت‌های بزرگ و گسترده از طرف شخص امام خامنه‌ای و رهبر انقلاب اسلامی ایران، تاثیر بزرگی در توانمندسازی رزمندگان در غزه، کرانه‌ی غربی، قدس و ستیز با دشمن صهیونیستی داشت؛ و باعث شد دشمن قبل از هر اقدام احمقانه‌ای در حق ملت مظلوم ما و مقدساتمان هزار بار به فکر بیفتد.

امام خامنه‌ای برجسته‌ترین نقش را در تثبیت معادله‌ی خون در مقابل خون، زخم در مقابل زخم و ترس در مقابل ترس داشت. امام خامنه‌ای همچنین پیروان محور ساز شگری، صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رسوا کرد و مسئولیت سرکشی شهرک‌نشینان و تشویق آنها برای تجاوز به قدس و مسجد الاقصی را بر گردن آنها گذاشت.

 

خیزش مردم قدس و دلاوری فرزندان ملت ما در دفاع از قدس، پیش‌بینی‌های درست امام خامنه‌ای (دام ظله) را ثابت کرد که در آن تأکید کرده بود این دشمن ستمگر فقط زبان مقاومت و ممانعت را میفهمد.

اهالی ما در قدس و در تمام فلسطین، ایستادگی قاطعانه‌ی خود را از ایستادگی بزرگتان در برابر نیروهای استکبار جهانی الهام گرفته‌اند. ما همچنین شاهد عقب نشینی شان در مقابل پافشاری رهبری ایران و زیر بار رفتن آنها در برابر خواسته‌های بر حقتان در خصوص برنامه هسته‌ای، به ویژه رفع تحریمهای ظالمانه از جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت را فرماندهی میکند، هستیم.

خداوند گام‌هایتان را استوار و شما را به عنوان رهبر و حامی مقاومان و مستضعفان جهان محفوظ بدارد.

برادر تان احمد جبریل دبیر کل جبهه مردمی - فرماندهی کل

 

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

نامه وفا و تجلیل به سیّدعلی خامنه‌ای (دام ظله)

سیّدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)

سلام علیکم و رحمةالله و برکاته

سخنانی که حضرتعالی در روز جهانی قدس بیان فرمودید، در وقت مناسب ایفاد شد؛ و بیان کننده‌ی افکار هر انسان مسلمان به طور کل و هر جوان عرب به طور خاص است؛ و تأکید مینماید که رژیم صهیونیستی، کشوری ضعیف و رو به زوال است؛ و مقاومت، اصلی‌ترین راه برای آزادی فلسطین میباشد.

سخنان زیبای شما، بر دل و جان هر کسی که آن بیانات را شنید، نشست؛ زیرا، با کلمات نورانی نگارش شده بودند؛ به ویژه آنجایی که فرمودید، دشمن صهیونیستی ضعیف‌تر از هر زمان دیگر است؛ و ارتشی که ادعای عدم شکست خوردن میکرد، امروز و پس از تجربه های جنگ در لبنان و غزه تبدیل به ارتشی شده است که طعم پیروزی را نخواهد چشید.

ما در ائتلاف نیروهای فلسطین، بر تک‌تک کلمه‌های بیان شده در سخنرانی شما، تأکید میکنیم و آن را برنامه‌ی کار خود قرار خواهیم داد؛ زیرا تشخیص دقیق حضرتعالی نسبت به وضعیت سیاسی جاری و تحولات اخیر، به ویژه در سایه‌ی رویدادهای مسجدالاقصی از جمله خیزش مردمی گسترده که میتواند تمام طرح‌های صهیونیستی را به شکست بکشاند، هدایت کننده راه ما خواهد بود.

در پایان، ائتلاف نیروهای فلسطین صیمانه از شما تشکر و قدردانی کرده و خواهشمندیم که مراتب عالی قدر دانی و محبت ما را پذیرا باشید؛ همچنین نسبت به نگرش بلند حضرتعالی که همواره پشتیبان راه ما خواهد بود کمال تشکر را داریم.

والسلام علیکم ورحمةالله و برکاته

ائتلاف نیروهای فلسطین    

۱۴۰۰/۰۲/۲۰          

 
 
 
بیانیه ائتلاف نیروهای فلسطینی درباره سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس

سخنرانی سیّدعلی خامنه‌ای (دام ظله) خطاب به امت اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، سخنرانی مهم و برجسته‌ای بود که در آن بیاناتی را درباره توطئه‌هایی که در جهان اسلام برای هدف قرار دادن مسئله‌ی فلسطین صورت میگیرد، ایراد کرد. ایشان تأکید کردند که آرمان فلسطین همچنان مهم‌ترین مسئله‌ی مشترک امت اسلام به شمار میرود.

وی همچنین تأکید کرد که موازنه‌ی قدرت، امروز پس از گذراندن مرحله‌ی ضعف و سستی که به پیکر جهان اسلام افتاده بود، به نفع آن تغییر کرد؛ و اکنون به فضل پیشرفت روزافزون نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، در حال بازگرداندن سلامت و عافیت خود میباشد. همه‌ی این موارد در نهایت به نابودی اسرائیل خواهد انجامید؛ و همه‌ی تلاش‌ها برای محافظت از این رژیم بی‌ثمر خواهد ماند.

لذا سیّدعلی خامنه‌ای (دام ظله) فرمودند که دشمن صهیونیستی بیش از هر زمانی ضعیف‌تر شده و ارتش آن که گفته میشد شکست ناپذیر است، پس از تجربه‌ی جنگ های لبنان و غزه معلوم شد به ارتشی تبدیل شده که طعم پیروزی را نخواهد چشید. لذا این مسئله نشانگر آن است که صهیونیست‌ها در هر نبردی که در آینده علیه امت عربی و اسلامی انجام دهد، شکست خواهد خورد. به همین دلیل رهبر انقلاب اسلامی با تمرکز بر محوریت و کانون‌گرایی اتحاد میان کشورهای اسلامی خواستار تحقق این امر شد. کما اینکه به نظر میرسد، دسترسی به این هدف، دور از امکان نبوده و کانون این تکامل آرمان فلسطین، یا به تعبیری دیگر سراسر فلسطین است.

رهبر انقلاب تأکید کرد دو عامل مهم وجود دارد که آینده را در سایه‌ی تداوم مقاومت فلسطینی ترسیم خواهند کرد. ابتدا نزدیکتر کردن خط مشی مسیر جهاد و شهادت، و دوم حمایت جهانی از رزمندگان فلسطینی توسط حکومتها و ملت‌های مسلح که در همه جهان هستند، می‌باشد. فراخوان صادقانه ایشان باید از طرف جهان عرب و اسلامی مورد قبول و استجابت قرار گیرد.

کما اینکه، هنگام خطاب قرار دادن جوانان عرب فرمودند: در گذشته پاسخ تجاوزات صهیونیست‌ها را با سنگ می‌دادند؛ اما امروز پاسخ تجاوزات، با شلیک موشکهای دقیق صورت می‌گیرد؛ و تأکید داشتند که رزمندگان فلسطین باید با اقتدار به مبارزه محقانه و اخلاق مدارانه خود علیه رژیم اشغالگر ادامه دهند.

بیانات گهربار که سیّدعلی خامنه‌ای خطاب به امت اسلامی در چهل و دومین سالروز جهانی قدس، نقشه راه کسانی است که میخواهند برای آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی، کار، تلاش، مجاهدت و مقاومت کنند.

ائتلاف نیروهای فلسطینی  

دمشق           

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

 
 
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم

حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای حفظه الله رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

درود قدس

 به نیابت از جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و مردم مجاهد در سرزمین فلسطین و همه اماکن آوارگی، به شما درود فرستاده و از شما بابت سخنرانی خود روز جمعه (۱۴۰۰/۰۲/۱۷) به مناسبت روز جهانی قدس تشکر و قدردانی میکنیم. در این سخنرانی به دیدگاه راهبردی خود پیرامون اهمیت قدس و مرکزی بودن آن در نبرد و مواجهه‌ی تاریخی با طرح صهیونیسم تأکید نموده و به نکات بسیار مهمی اشاره کردید که باید به آنها نگریست تا به فحوای مشکلات سخت منطقه خود، واقف شویم.

به شما و مردم برادر ایران تأکید می‌کنیم که روز جهانی قدس به عنوان فریاد تاریخی طنین انداز حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) باقی خواهد ماند. ایشان آخرین روز جمعه‌ی ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس به عنوان نقطه برجسته‌ای برای نشان دادن نبرد بین حق و باطل معرفی کردند و این روز در وجدان ملت‌ها باقی خواهد ماند.

 

حضرت آقا!

شما در سخنرانی تاریخی خود توضیح دادید که «اسرائیل» دولت نیست، بلکه یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان می‌باشد. ما با شما توافق نظر داریم که این رژیم در برهه‌ی کنونی با بحران وجودی واقعی روبه رو است و به صورت علنی درباره خطر وجودی پیش روی خود صحبت میکند.

 

جمهوری اسلامی ایران به دلیل موضع ریشه‌ای خود در ایستادگی در کنار عادلترین آرمان عصر کنونی، با تمام فشارها، چالش‌ها، محاصره و توطئه‌ها مواجه شده است. جمهوری اسلامی به دلیل موضع خود نسبت به آرمان فلسطین و آرمان‌های عادلانه منطقه و جهان، آماده‌ی پرداخت هرگونه تاوانی بوده و خواهد بود.

 

سخنرانی راهبردی شما در سایه‌ی شرایط و تحولات مهم و خطیر مربوط به قدس و مسئله‌ی فلسطین به طور عمومی و تحولات مربوط به منطقه و کل جهان، صورت گرفته است. در حال حاضر روند درگیری‌ها برای تصرف قدس افزایش و ادامه می یابد. مردم پایدار فلسطین از طریق انتفاضه و فداکاری‌ها و خون مبارک خویش و همچنین از طریق خیزش اخیر قدس و اقصی، به رژیم صهیونیستی پیام شفافی فرستادند که از رویای تصرف قدس دست بردارد و آنها با دست و جان خود با هر تاوانی از قدس حمایت می کنند.

رهبرا!

به مناسبت روز جهانی قدس با شما و همه‌ی شهدا عهد میبندیم که راه جهاد و مقاومت را تا محقق شدن تمام اهداف و اصولی که برای تحقق آن مبارزه کردند، ادامه خواهیم داد و بر اصرار مردم فلسطین جهت ادامه‌ی مبارزه و جهاد و مقاومت تا آزادی تمام سرزمین‌های فلسطین، تأکید میکنیم.

درود به مردم بزرگوار ایران درود به شهید مجاهد سردار قاسم سلیمانی (رحمه الله) درود به همه‌ی شهدا و عهد می‌بندیم که مبارزه را تا آزادی تمام سرزمین‌های فلسطین ادامه میدهیم.

مراتب تشکر و احترام ما را پذیرا باشید.

جبهه‌ی مردمی آزادی بخش فلسطین

دفتر سیاسی دمشق       

۱۴۰۰/۰۲/۲۰   

 

         

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سیّدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران حفظه الله

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

 سخنرانی شما را در روز جهانی قدس، به ویژه بیانات حضرتعالی خطاب به جوانان عرب و فلسطینی و جوانان امت اسلامی، اهالی قدس و ملت فلسطین را با اهتمام شدید دنبال کردیم.

این سخنرانی فراگیر و تاریخی در برهه‌ای حساس از تاریخ امت‌مان ایراد گردید که به طور واضح رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای، مواضع کشورهای شرق و غرب جهان نسبت به آرمان فلسطین و تحمیل رژیم صهیونیستی به امت اسلامی به منظور جلوگیری از برقراری اتحاد و ائتلاف عربی و اسلامی، تشریح نمود.

شما در این سخنرانی به نکات و موضوعات مهم اشاره فرمودید که راهنمای همه‌ی مؤمنان خواهد بود. چنانکه تقدیر شما از اهالی قدس و انتفاضه مبارک آنان و نیروها و گردان‌های مقاومت، تاثیر بسزایی در ادامه‌ی مسیر رویارویی با اشغالگران و تمام نیروهای تجاوزگر و ظالم در جهان، داشته است.

ما فرزندان ملت مجاهد فلسطین ضمن تقدیر از موضع اعتقادی، نقش، تلاش‌های بی‌وقفه و حمایت‌های همه جانبه‌ی حضرتعالی از ملت، آرمان و مقاومت فلسطین را ارج نهاده و به برادری هر دو کشور و مقاومت آنان علیه اشغالگران صهیونیستی و نیروهای استکبار جهانی افتخار می کنیم. و همواره یاد قافله‌های شهدا، از جمله شهید قاسم سلیمانی (رحمه الله) که جان خود را در راه دفاع از فلسطین، امت و آرمان های مظلومین جهان تقدیم کرد را زنده نگه میداریم.

ما تأکید میکنیم، که تمام نیروهای سرزنده در ملت و گردان‌های مقاومت فلسطین، راه جهاد و مقاومت را با حمایت‌های مخلصین امت اسلامی که شما در رأس آنها قرار دارید، ادامه خواهند داد.

حوادث و وقایع جاری تأکید میکنند که نیروهای مقاومت در فلسطین و منطقه قادر به تغییر همه‌ی معادله‌های تحمیل شده میباشند. لذا اطمینان کامل داریم که امت اسلامی در سایه رهبری حکیمانه و شجاعانه شما و نقش راهبردی فرماندهی سپاه پاسداران که سهم بزرگی در حمایت از نیروهای مقاومت از طریق شهید سلیمانی و جانشین ایشان جناب اسماعیل قاآنی که رهنمودهای حضرتعالی را با اخلاص اجرا می‌نمایند؛ به پیروزی مبین و آشکار دست خواهیم یافت.

بار دیگر ضمن درود به حضرتعالی، با شما عهد می بندیم که به خون شهید قاسم سلیمانی و همه شهدای ملت و امت مان پایبند خواهیم ماند.

خداوند به شما توفیق داده و شما را برای امت محفوظ بدارد.

خالد عبد المجید            

دبیر کل جبهه مبارزه مردمی فلسطین

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

 

 

جناب آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله

رهبر انقلاب اسلامی ایران

السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

 کمیته مرکزی جنبش فتح الانتفاضه همانند همه‌ی نیروهای مقاومت در امت اسلامی و آحاد ملت مبارز فلسطین، با اهمیت ویژه‌ای به سخنرانی مهم‌تان در روز جهانی قدس گوش سپردند.

فحوای این سخنرانی تداعی کننده آرزوها، چشم اندازها و اهداف ملت مبارز ما و همه آزادگان و شرافتمندان امت اسلامی بوده است.

مبارزات و مجاهدت‌های مردم فلسطین برای آزادسازی قدس شریف و سراسر فلسطین، در این سخنرانی مورد حمایت، پشتیبانی و تایید شما قرار گرفت. شما طی این سخنرانی پیام واضح و عمیقی به تمام نیروهای استکبار، شرارت و طغیان در جهان ارسال کردید که قدس با جایگاه معنوی و نمادینی که از آن خود دارد، در عقل و دل و جان همه مجاهدان در جهان عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

در زمانی که ملت ما و جهان شاهد تبلیغات گسترده و گمراه کننده‌ای است که وصف آگاهانه و حقیقی رژیم صهیونیستی را لاپوشانی و پنهان میکند، سخنرانی شما باعث از بین بردن ابهامات و تأکید دوباره بر آن شد که این رژیم یک دولت نیست، بلکه یک اردوگاه تروریستی می باشد.

وظیفه‌ی مشخصی که این اردوگاه بر آن تاسیس گردیده، ممانعت از برپایی اتحاد و گردهمایی اسلامی-عربی است تا کشورهای اسلامی و عربی را به کشورهایی از هم گسیخته و ضعیف تبدیل کند.

این تشخیص دقیق را با همه‌ی ابعاد فکری و سیاسی‌اش، میتوان راهنمای مناسبی برای همه‌ی مجاهدان و مبارزان امت اسلامی برشمرد؛ که از جنجال آفرینی با مفاهیم غلط پیرامون رژیم صهیونیستی به دور می‌باشد؛ مفاهیمی که نهایتاً منجر به ارائه‌ی امتیاز، دوستی، به رسمیت شناختن، آشتی کردن و اجازه دادن جهت گسترش در سراسر میهن عربی خواهند شد.

بیانات مهم حضرتعالی در روز جهانی قدس که توسط آیت الله العظمی امام خمینی (ره) انتخاب و نامگذاری شده است، تأکیدی بر آن بود که قدس و فلسطین در اندیشه انقلاب و جمهوری اسلامی همواره حضور دارد؛ و بهترین حامی و پشتیبان مبارزه و مقاومت ملت فلسطین در این مرحله می باشد.

چنانکه، صهیونیست‌ها هزاران شهرک‌نشین اشغالگر را برای یورش به مسجد الاقصی نه تنها برای هتک حرمت به این مکان بلکه برای تسلط برآن- گردهم می آورند؛ ملت فلسطین سینه خود را برای ایستادن در مقابل تجاوزات شهرک نشینان اشغالگر علیه نمازگزاران و نگهبانان قدس شریف سپر کرده و با گوشت و خون خود مقاومت می‌کنند.

مواضع مهمی که باعث بپاخواستن ملت‌های مسلمان در سراسر جهان می شود، در مرحله کنونی از اهمیت بالایی برخودار می باشند؛ زیرا نیروهای استکبار، شرارت و طغیان همراه با برخی از حکام عرب که پیروان استعمارگران هستند، با امضای توافقات تسلیم و سازش که آن را توافقات ابراهیمی می نامند، برای تبلیغ و ترویج آن بسیار تلاش میکنند؛ و صد البته که حضرت ابراهیم علیه السلام از آن ها و عملکردشان بیزار است.

جناب رهبر!

موضع گیری های شما بیانگر جایگاه مرکزی محور مقاومت در امت اسلام و استواری و رسوخ این جایگاه با تمام مؤلفه‌های اقتدار آن است. این محور امروز در مقابل محور شرارت، طغیان و استکبار ایستاده است؛ رهبر عزیز، ما همواره پایبند به این محور خواهیم بود و مبارزه باشکوه خود را با توکل به خداوند عز و جل و با تکیه بر محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران در راس آن قرار دارد، ادامه خواهیم داد.

این مناسبت را غنیمت می‌شماریم تا از شما تقدیر و تشکر کرده و به شما درود بفرستیم؛ و دعا کنیم که خداوند متعال به عمر پربرکت شما بیفزاید.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته     

دبیرخانه‌ی کمیته‌ی مرکزی جنبش فتح الانتفاضه

زیاد الصغیر / ابو حازم           

۱۰-۵-۲۰۲۱               

۱۴۰۰/۰۲/۲۰    

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی