شمانیوز
شما نیوز

حمایت از تحصیل کودکان کم برخوردار مناطق محروم در طرح آبا

تفاهم نامه همکاری در راستای اجرای طرح آبا با هدف حمایت از تحصیل کودکان مناطق محروم، فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و آگاپه امضاء شد.

حمایت از تحصیل کودکان کم برخوردار مناطق محروم در طرح آبا

به گزارش شمانیوز: امروز در نشستی با حضور دکتر فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش و هم موسسین و بنیانگذاران آگاپه تفاهم نامه طرح آبا امضا شد.

آبا (آشتی با آموزش) طرحی برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده و نیازمند به تحصیل از طریق آموزش الکترونیکی و از راه دور است. 

این نشست پیرامون آموزش الکترونیکی و از راه دور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی، روستایی و عشایری که با عنوان طرح آبا شناخته می‌شود، برگزار شد. 

شهریار فولادوند؛ معاون وزیر، ضمن تقدیر از حضور مدیران آگاپه بیان کرد: «تعلیم و تربیت یک ضرورت است. کلید حل همه مسائل و مشکلات جامعه تعلیم و تربیت صحیح ارکان جامعه است. برخی موضوعات در جامعه گاهی اوقات شکل ضرورت پیدا می کند. یکی از این مسائل حمایت از تحصیل کودکان کم برخوردار مناطق محروم است. در این باره ما نگزیر به استفاده از فناوری هستیم. خوشحالم امروز شاهد حضور کسانی هستم که نیکوکاری با وجود یکایک آنان عجین شده است. آگاپه متصل کننده عناصر مختلف امور نیکوکاری و خیریه در کل کشور است. عناصری که می توانند در امر تعلیم و تربیت مفید عمل کنند. خیلی اوقات افراد جامعه قابلیت ارائه خدماتی را به نیازمندان دارند ولی نمی توانند جامعه هدف را به آسانی پیدا کنند. آگاپه این عناصر را به هم مرتبط کرده و پل ارتباطی آنان شده است. بنده خیلی خوشحالم که چنین ظرفیتی در جامعه ایجاد شده است. امیدوارم وزارت آموزش و پرورش بتواند از این ظرفیت در راستای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل به خوبی استفاده کند.»

گفتنی است طرح آبا با هدف جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی طراحی شده است. مجریان این طرح با هدف افزایش همگرایی و هم‌افزایی برای اجرای طرح آبا تاکنون با نهادها و مراکز مختلف رایزنی کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی