شمانیوز
شما نیوز

آینده دولت الکترونیک

اولین جلسه پویش ملی همفکری و مطالبات از دولت الکترونیک(فاوا)در دولت آینده با حضور فعاالن و نخبگان عرصه فناوری و نمایندگان برخی ازکاندیداهای ریاست جمهوری در بستر شبکه اجتماعی کالب هاوس بصورت آنالین برگزار گردید.

آینده دولت الکترونیک

پایگاه خبری شمانیوز: اولین جلسه پویش ملی همفکری و مطالبات از دولت الکترونیک(فاوا)در  دولت  آینده با حضور فعالان و  نخبگان  عرصه  فناوری  و نمایندگان برخی ازکاندیداهای  ریاست جمهوری  در بستر  شبکه اجتماعی  کالب هاوس بصورت آنالین برگزار گردید.

 

دغدغه اصلی این جلسات آشنایی با نظرات کاندیدی‌های محترم ریاست جمهوری در حوزه فناوری اطلاعات و  دولت الکترونیک  میباشد و بررسی می‌شود که کارنامه هر کدام از کاندید‌ها در زمینه  فناوری اطلاعات  چگونه است وچه برنامه‌هایی را در صورت پیروزی در  انتخابات  دنبال میکند.

در این سلسله از برنامه‌ها موضوعات مختلفی بصورت چالشی و بین نماینده‌های کاندید‌ها برگزار میگردد.

برای جلسه اول نماینده‌ها دو تن از کاندید‌ها در جلسه شرکت کردند، و نماینده ستاد آقای دکتر جلیلی اعلام کردند که نماینده مورد نظر ایشان و تیم رسانه‌ای وی اعتقادی به برگزاری این جلسات در فضای شبکه‌های اجتماعی خارجی ندارند و بقیه عزیزان اعلام کرده که در جلسات آینده و موضوعات دیگر شرکت خواهند کرد.

در جلسه اول به موضوع فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی، جایگاه موجود و مطلوب، موانع پرداخته شد.

 

جناب آقای مهندس میرمیثم سیدی به عنوان نماینده ستاد آیت الله رئیسی به برخی از نظرات کاندید‌های مورد نظر خود از جمله: برنامه هوشمند سازی قوه قضاییه و سند تحول قصایی ابلاغی از سوی رئیس دستگاه قضاء و نگاه فعالانه به بحث فناوری اطلاعات، تجارب سازنده آقای رئیسی در اعتماد به جوانان نخبه و بکارگیری روش‌های نوین ارائه خدمات در  قوه قضاییه  توسط ایشان، و نیز درخواست ایشان از حضار جهت انتقاد از کارنامه و سرویس‌های انجام شده توسط قوه در زمینه هوشمندسازی خدمات مطرح گردید.

همچنین جناب آقای بهادر نظری فرد از طرف ستاد آقای مهرعلیزاده در جلسه حضور داشته و به نظرات کاندیدای مورد نظر خود در خصوص موانع تحقق دولت الکترونیک پرداختند و به برخی از سوالات شرکت کنندگان از جمله ایجاد زیر ساخت‌های تحقیق و توسعه برای تحقق دولت  الکترونیک  تأکید کردند.

برخی از موانع و  مشکلات  عدم تحقق کامل دولت الکترونیک که در این جلسه توسط حضار مطرح گردید به شرح زیر میباشد:

۱- عدم وجود تیم تحقیق و توسعه دقیق در این زمینه در بدنه دولت

۲- عدم وجود زیر ساخت‌ها و پروتوکل‌های امنیت دیتا و سایبری

۳- عدم نگاه دقیق ارزش گذاری شرکت‌های فناورانه در مقایسه به دارایی‌های فیزیکی شرکت‌ها

۴- عدم شایسته سالاری و  استفاده از ظرفیت  نخبگان کشور در دولت الکترونیک

این جلسات با برنامه زمانبندی زیر در حال برگزاری است و از همه صاحب نظران جهت استفاده از نظرات ایشان دعوت بعمل می‌آید:

 

 

  thm_924_1383838_275

 

همچنین این روم

https://b2n.ir/g15169

پس از انتخابات نیز مطالبه گر بحثهای مطرح شده از  رئیس جمهور  منتخب و تیم ایشان در حوزه دولت الکترونیک خواهد بود

 

 

منبع : پارسینه

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی