شمانیوز
شما نیوز

آینده دولت الکترونیک ۳

جلسه سوم پویش ملی همفکری و مطالبات از دولت الکترونیک)فاوا( در دولت آینده با حضور فعالان و نخبگان عرصه فناوری و نمایندگان برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در بستر شبکه اجتماعی کلاب هاوس بصورت آنلاین برگزار گردید.

آینده دولت الکترونیک ۳

به گزارش شمانیوز: جلسه سوم پویش ملی همفکری و مطالبات از دولت الکترونیک)فاوا( در دولت آینده با حضور فعالان و نخبگان عرصه فناوری و نمایندگان برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در بستر شبکه اجتماعی کلاب هاوس بصورت آنلاین برگزار گردید.

در این سلسله از برنامه‌ها موضوعات مختلفی بصورت چالشی و بین نماینده های کاندیدها برگزار میگردد.

در جلسه گذشته به موضوع نقش و همزبانی قوه‌های مختلف کشور در تحقق دولت الکترونیک، موانع پرداخته شد. در ابتدای جلسه آقایان محمد حسین متقی‌زاده و مصطفی رجب زاده بعنوان کمیته برگزاری پویش ملی مطالبات فاوا و دولت الکترونیک، به توضیحات مختصری از طرح مسأله جلسه و بحث مهم فیلترینگ و نظامهای چندگانه تصمیم گیری در این موضوع پرداختند و بیان شد که چگونه عدم تعیین دقیق روش تصمیم گیری در خصوص فیلترینگ باعث بوجود آمدن تنشهای حوزه فناوری و عدم ثبات در خصوص کسب و کارهای ایجاد شده در این بسترها شده است. سپس شرکت کنندگان در این پویش به شرح سوالات و دغدغه های مختلف خود پرداختند.

در این جلسه آقای مهدی یوسف زاده پژوهشگر حزوه فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت کسب و کار و معاون ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طرح دغدغه ها و سوالات شرکت کنندگان پرداختند، البته ایشان به عنوان فرد مطلع حضور داشته اند و نه نماینده سازمان و ارگانی مشخص، آقای سیدمحمدمحمدی جامعه شناس و فعال در حوزه آی‌تی، حامد هدائی فعال حوزه آی تی، آقای مهدی روحانی فرد مدیر عامل شرکت دکوپارت، هادی پیری مدیر عامل مهندس ارتباطات و شبکه‌های بی‌سیم، هادی صالحی مدیر فنی راهکارهای هوشمند رادمان، آقای کاویان عبدالهی مشاور کارگزاری بورسی، آقای محمدمحمودی فعال در حوزه بازار سرمایه، آقای فرهاد زینعلی برنامه نویس و فعالی حوزه آی‌تی، خانم مهرک سلیمانی و آقای عارف ارازپور فعال حوزه فناوری و اطلاعات، آقای منصور عباسی مدیر عامل اولین شرکت کارگزاری بیمه بر خط، به طرح نظرات و سوالات خود پرداختند.

در این جلسه بیان گردید که در کشور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه متولی تصمیم‌گیری در خصوص فیلترینگ می‌باشند که این کارگروه از ۱۲ نفر تشکیل شده است که ۶ نفر از آن از طرف قوه مجریه و ۲ نفر نیز از جانب قوه مقننه معرفی می‌شوند همچنین مهمانها و حضار اعلام کردند که باید چند مورد دقیقا مشخص گردد:

  • قانون مدون برای انجام هرگونه فیلترینگ در جامعه و ارائه دادن پلن های مفید برای اعمال فیلترینگ در دولت جدید
  •  sla  مناسب برای شرکت های فناوری جهت تولید محصولاتی که شامل فیلترینگ نشوند
  • مشورت سمن های فعال حوزه فناوری برای اعمال فیلترینگ
  • وجود پایگاه و یا محلی مشخص برای پیگیری موارد فیلترشده جهت کسب و کارهای اینترینتی

همچنین اشاره گردید که فیلیترینگ باعث بوجود آمدن صنعت ضد فیلترینگ(وی پی ان) بصورت فراوان، گردیده است که این صنعت باعث صدمه به یکپارچگی شبکه و نه تنها هزینه استفاده مردم از سرویس‌ها را بالا برده است بلکه خواه و ناخواه این وی‌پی‌ان‌ها باعث میشود که شهروندان وارد سایت‌های غیر مجاز شوند.

البته با همین ساختار کاری حل نمیشود و باید بین فرآیند ساختارها اجماع حاصل شود و وابتدا باید از طریق ریاست جمهوری و قوه مجریه سامان پیدا کند و این میتواند از اصلاح خدمات دولت شروع گردد و رئیس جمهور باید این توانمندی را داشته باشد که بین نهادهای متنوع تقسیم کار بکند.

همچنین جناب آقای بهادر نظری فرد از طرف ستاد آقای مهرعلیزاده در جلسه حضور داشته و به نظرات کاندیدای مورد نظر خود در خصوص فیلترینگ پرداختند و به برخی از سوالات شرکت کنندگان از جمله ایجاد سازوکار مشخص و دقیق برای فیلترینگ در دولت آینده تأکید کردند.

جناب آقای مهندس میرمیثم سیدی به عنوان نماینده ستاد آیت الله رئیسی به برخی از نظرات کاندیدهای مورد نظر خود در زمینه فیلترینگ پرداختند، و بیان نمودند که در زمان تصدی آیت الله رئیسی در قوه قضاییه هیچ روزنامه ای بسته نشده است و هیچ شبکه اجتماعی فیلتر نگردیده است و تأکید گردند که باتوجه به وجود نگاه فعالانه به بحث فناوری اطلاعات از سوی ایشان و اعتماد به جوانان نخبه و بکارگیری روشهای نوین میتوان بحث یکپارچگی و فرایند مشخص فیلترینگ را از طریق جناب آیت الله رئیسی با اقتدار کامل و هماهنگی کامل بین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حل نمود.

با در نظر گرفتن موارد فوق دغدغه اصلی این جلسات آشنایی با نظرات کاندیدیهای محترم ریاست جمهوری در حوزه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک میباشد و بررسی میشود که کارنامه هر کدام از کاندیدها در زمینه فناوری اطلاعات چگونه است و چه برنامه‌هایی را در صورت پیروزی در انتخابات دنبال میکند. این جلسات با برنامه زمانبندی زیر در حال برگزاری است و از همه صاحب نظران جهت استفاده از نظرات ایشان دعوت بعمل می آید:

 

ساعت

روز

تاریخ

موضوع

ردیف

19الی 21

یکشنبه

1400/03/16

جایگاه موجود و مطلوب و موانع

1

19الی 21

دوشنبه  

1400/03/17

نقش قوه های مختلف

2

 19الی 21

 چهارشنبه

1400/03/19

 فیلترینگ و نظامهای چندگانه تصمیم گیرنده

3

19الی 21

پنجشنبه

1400/03/20

روشهای نوین تصدیق هویت الکترونیکی  

4

 19الی 21

 یکشنبه

1400/03/23

 آینده دفاتر خدماتی

5

19الی 21

دوشنبه  

1400/03/24

کم کردن فساد و تحقق بانکداری دیجیتال

6

 19الی 21

 سه شنبه

1400/03/25

 توسعه کسب و کارهای اینترنتی

7

19الی 22

چهار شنبه  

1400/03/26

صدور مجوزات و توسعه بازرگانی و صنعت

 

همچنین این روم

https://b2n.ir/g15169

پس از انتخابات نیز مطالبه گر بحثهای مطرح شده از رئیس جمهور منتخب و تیم ایشان در حوزه دولت الکترونیک خواهد بود....

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی