شمانیوز
شما نیوز

سرمایه ‌گذاری در بازار املاک ترکیه با جینگو بینگو

همان لحظه که در مورد پتانسیل بالای صنعت توریسم در ترکیه سخن می‌گوییم، اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات ترکیه نیز بولد و برجسته می‌شود. بخش املاک و مستغلات حدود 8.4 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه را در یک دهه‌ی اخیر تشکیل داده است. به‌علاوه از میزان ورودی‌های مستقیم سرمایع‌گذاری خارجی در این کشور، 45 درصد به بخش املاک و ساخت و سازها اختصاص داشته است. پس حتما مزیت‌های خرید خانه و ملک در ترکیه برای سرمایه‌گذاران، توجیه اقتصادی و اجتماعی داشته است. که اگر اینطور نبود، شاهد این حجم از استقبال در بازار مسکن نمی‌بودیم. و اما ایران، در ابتدای لیست کشورهای متقاضی زمین و ملک در ترکیه قرار دارد. برای همین، ما در مشاور املاک جینگو بینگو، پروژه های سرمایه گذاری املاک شهرهای مختلف ترکیه با پتانسیل بالا و نرخ بازگشت سرمایه را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سرمایه ‌گذاری در بازار املاک ترکیه با جینگو بینگو

همان لحظه که در مورد پتانسیل بالای صنعت توریسم در ترکیه سخن می‌گوییم، اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات ترکیه نیز بولد و برجسته می‌شود. بخش املاک و مستغلات حدود 8.4 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه را در یک دهه‌ی اخیر تشکیل داده است. به‌علاوه از میزان ورودی‌های مستقیم سرمایع‌گذاری خارجی در این کشور، 45 درصد به بخش املاک و ساخت و سازها اختصاص داشته است. پس حتما مزیت‌های خرید خانه و ملک در ترکیه برای سرمایه‌گذاران، توجیه اقتصادی و اجتماعی داشته است. که اگر اینطور نبود، شاهد این حجم از استقبال در بازار مسکن نمی‌بودیم. و اما ایران، در ابتدای لیست کشورهای متقاضی زمین و ملک در ترکیه قرار دارد. برای همین، ما در مشاور املاک جینگو بینگو، پروژه های سرمایه گذاری املاک شهرهای مختلف ترکیه با پتانسیل بالا و نرخ بازگشت سرمایه را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

برای اولین بار در سال 2012 قوانینی مبنی بر امکان خرید خانه و سرمایه‌گذاری از سوی اتباع خارجی در ترکیه تدوین شد. طول نکشید که جمعی از سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی در بخش ساخت و ساز و املاک ترکیه سرمایه‌گذاری کردند. بیشتر خریداران نیز جذب شهرهای توریستی ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، بدروم و ... شدند. یعنی تاثیر صنعت گردشگری بر بخش سرمایه‌گذاری املاک را نمی‌توان نادیده گرفت. برخلاف برخی از کشورهای اروپایی، ارزش املاک در ترکیه سال به سال بیشتر شد، به ‌طوریکه براساس شاخص بازار املاک بانک مرکزی ترکیه، متوسط 14.9درصد اعلام شده است. یعنی بازار املاک، یک بخش امن و تضمینی برای سود کلان در طولانی‌مدت است.

 

چرا خرید ملک و خانه در ترکیه پرطرفدار است؟

 

توسعه‌دهندگان بازار املاک و مستغلات در ترکیه، ضمانت بازگشت نرخ سرمایه برای خرید ملک و آپارتمان و اجاره دادن آن را می‌دهند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید ملک خود را ترکیه اجاره دهید، سالانه درصدی قابل توجه از سودی که باید داشته باشید، به شما خواهد رسید. اگر هم می‌خواهید در ملک خود زندگی کنید، دیگر مزیت‎های قابل توجه خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه متوجه شما خواهد بود. شاید بپرسید کدام مزیت‌ها؟

 

  • امکان اخذ اقامت برای خریداران خانه در ترکیه که به میزان 250 هزار دلار در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • اخذ پاسپورت ترکیه و سفر بدون ویزا به 116 کشور جهان
  • نرخ بالای بازگشت سرمایه (ROI) به صورت ایمن و تضمینی
  • پروسه اخذ اقامت و شهروندی ترکیه تنها سه ماه طول می‌کشد
  • ملیت دوم و سوم شما نیز محفوظ خواهد بود
  • از سیستم بازنشستگی استفاده خواهید کرد
  • در یکی از بهترین آب و هواها و شرایط اقلیمی جهان زندگی خواهید کرد
  • جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی این کشور به سبب موقعیت جغرافیایی و تاریخی آن بسیار زیاد است
  • هم‌زمان هم در اروپا و هم در آسیا خواهید بود. چرا که در استانبول این دو قاره توسط کانالی به نام تنگه بسفر از هم جدا شده‌اند.
  • امکان بهره‌مندی از سیستم رایگان آموزش و درمان برای شما و اعضای خانواده امکان‌پذیر خواهد بود.
  • ویزای همراه به اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) اعطا خواهد شد
  • بعد از سه سال می‌توانید ملک خود را بفروشید و در جای دیگر خانه بخرید ویا از سود آن استفاده کنید.
     

سرمایه ‌گذاری در املاک آنتالیا

 

آنتالیا را منطقه زندگی و استراحت در ایام فراغت می‌دانند. برای همین است که با سطح بالایی از تقاضا در بخش املاک این شهر مواجه هستیم و افراد صاحب ملک در آنتالیا هم می‌توانند آن را بفروشند و هم کرایه دهند. خرید خانه در آنتالیا نسبت به دیگر شهرها، از نظر هزینه سطح پایین‌ترین دارد. به طوری که در میان 4 شهر پرطرفدار خرید ملک در ترکیه (آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا)، آنتالیا ارزان‌ترین خانه‌ها و آپارتمان‌ها را دارد. به طوریکه خرید ویلا در آنتالیا 17 درصد ارزان‌تر از شهری مانند استانبول است. 

 

در این شهر به ندرت برف ‌‌می‌بارد. آب و هوای آن همواره آفتابی و ساحلی است. نوار ساحلی گسترده و جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ماه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به این شهر جذب می‌کند. بعد از استانبول، اینجا دومین شهر پربازدید و جذاب گردشگری در ترکیه است. اگر به آنتالیا بروید، متوجه خواهید شد که یک روح سرزندگی شهری و شادابی در تمام خیابان‌ها و کوچه‌های آن جاری است. شهری که یک فضای چند فرهنگی خاص در خود ایجاد کرده است و مردم آن در هر کاری که انجام می‌دهند، بهترین را ارائه می‌دهند. 

 

سرمایه ‌گذاری در املاک استانبول

 

نظرتان در مورد سرمایه‌گذاری در بزرگ‌تری و زیباترین شهر ترکیه چیست؟ خرید آپارتمان تازه ساخت در منطقه بیلیک دوزو، خرید برج در منطقه ماسلاک یا باسین اکسپرس و یا خرید ویلا در منطقه بشیکتاش، فاتیح و باکیرکوی و یا در مناطق مرکزی استانبول مانند میدان تکسیم! حق انتخاب شما زیاد است. اگر بودجه زیادی ندارید، با خرید خانه در مناطق ارزان استانبول از جمله اسن یورت، آرناووت کوی، سلطان بی، سلطان قاضی و ... نیز می‌توانید صاحب خانه شوید.

 

پروژه‌های ساخت و ساز و کلان آپارتمان‌سازی شهری در استانبول به بیشترین مقدار رسیده است. از جمله مناطق پر بازده برای خرید خانه و آپارتمان در پروژه‌های نوسازی شهری استانبول، منطقه مارمارای، کانال استانبول، پل یاووز سلطان سلیم، تونل اوراسیا، تونل 3 طبقه گراند استانبول و فرودگاه 3 استانبول است. قیمت خرید ملک در استانبول نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و به طور متوسط برای هر متر مسکن باید 5221 لیر یعنی 765 دلار پرداخت کنید.

 

سرمایه‌ گذاری در املاک ازمیر

4

 

خرید خانه در ازمیر از 60 هزار یورو تا 150 هزار یورو امکان‌پذیر است. شاهد روند رو به افزایش خرید خانه و ملک در مناطق مختلف ازمیر هستیم. دلیل این افزایش نیز به بافت منظم شهری، آب و هوای پاک و عاری از آلودگی ازمیر، زیرساخت‌های حمل و نقل عالی و موقعیت جغرافیایی  وآب و هوایی این شهر برمی‌گردد. از جمله بهترین مناطق ازمیر برای خرید خانه و ویلا، منطق کناک، منطقه بورنوا، منطقه آلسانجاک، منطقه گوزل باغچه، منطقه کارشیاکا، منطقه اورلا و منطقه سلجوک است.

 

سرمایه‌ گذاری در املاک آلانیا

 

آلانیا نیز شهری ساحلی در جنوب ترکیه است. جایی که همگان برای استراحت، تاریخ‌گردی و ماجراجویی روانه آن می‌شوند. کوه‌های زیبای مدیترانه و توروس، این شهر را مانند مروارید در خود نگه داشته‌اند. خرید خانه در آلانیا نیز موج جدیدی از سرمایه‌گذاران و ثروتمندان خارجی را به خود جذب کرده است. با خرید خانه در آلانیا می‌توانید صاحب یک ملک در پروژه‌های لوکس شهری با استانداردهای بالا شوید. البته ما تعدادی از بهترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه بالا را در شهرهای مختلف ترکیه از جمله آلانیا برای شما ارائه می‌دهیم. 

 

سرمایه ‌گذاری در املاک بدروم

 

بدروم نیز از شهرهای پربازده اقتصادی از نظر میزان سود در بازار املاک است. سالانه 5 تا 10 درصد بر قیمت خرید خانه در بدروم افزوده می‌شود. هزینه زندگی در این شهر نیز نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، پایین است. خرید یک خانه ویلایی یا آپارتمان نوساز نزدیک به ساحل در بدروم از گزینه‌های پرطرفدار نزد سرمایه‌گذاران خارجی است. شما از 55 هزار دلار تا 200 هزار دلار و بالاتر می‌توانید صاحب خانه در بدروم شوید.

 

دو دل بودن در میان دو شهر بدروم و آنتالیا برای سرمایه‌گذاری در املاک ترکیه همواره وجود دارد. کدام یک از این دو شهر برای خرید خانه و آپارتمان مناسب‌تر هستند؟ برای جواب این سوال باید به ویژگی‌های هر شهر و انتظارات خریدار خانه مراجعه کرد. آنتالیا یک شهر ساحلی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده است  و سواحل عمومی آن بسیار زیاد هستند. در حالیکه بدروم را با زندگی شبانه در سواحل اژه و مدیترانه می‌شناسند. روس‌ها و مردم اروپای شرقی جذب آنتالیا می‌شوند ولی در بدروم، سرمایه‌گذاران انگلیسی، اروپای غربی و ترک بیشتر حضور دارند. 


این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی