شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات قابل توجه در خرید ساندویچ پانل

باتوجه به کاربرد گسترده ساندویچ پانل در صنعت ساختمان، تولید کنندگان بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت شدند. از اینرو لازم است خریداران به هنگام خرید ساندویچ پنل به یک سری نکات مهم اعم از نوع مواد، شرکت تولید کننده و ... توجه نمایند...

نکات قابل توجه در خرید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل "ها یکی از کاربردی ترین مصالح پیش ساخته هستند که امروزه استفاده از آنها در صنعت ساختمان سازی بسیار رواج پیدا کرده است و به عنوان جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی به شمار می روند. انتخاب ساندویچ پانل مناسب یکی از موضوعات مهمی است که بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد چرا که عدم آگاهی در مورد ساندویچ پانل می تواند مصرف کننده را با مشکلات فراوانی روبرو نماید. در این مقاله قصد داریم نکته هایی اساسی که در هنگام خرید ساندویچ پانل بایستی رعایت نمایید را به شما معرفی کنیم در اینصورت با استفاده از این اطلاعات به راحتی می توانید نسبت به خرید ساندویچ پانل مناسب اقدام نمایید.

 

نکاتی که به هنگام خرید ساندویچ پانل باید به آن توجه کنید عبارتند از:

 

  • شرکت تولید کننده ساندویچ پانل
     

به دنبال استقبال بینظیری که از این دسته مصالح ساختمانی شد و کاربرد گسترده‌ای که در صنایع مختلف، علی الخصوص صنعت ساختمان دارد؛ بازار رقابتی عجیبی در تولید و فروش پانل‌های ساندویچی ایجاد شده است. بدین ترتیب شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل همواره در تلاش هستند تا محصولی با کیفیت و استاندارد بالا در اختیار مشتریان قرار دهند. به این ترتیب هم می توانند بر اعتبار خود بیفزایند و هم نظر مشتری خود را جلب نمایند. برخی از مشتریان قیمت ارزان ساندویچ پانل را معیار خرید خود قرار می دهند، در صورتی که انواع ساندویچ پنل براساس قیمت، از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. پس اگر ساندویچ پانلی با قیمت ارزان انتخاب می کنید نباید از آن انتظار کیفیت بالا و عمر طولانی داشته باشید. 
 

  • نوع ورق ساندویچ پانل
     

یکی از مواردی که در انتخاب ساندویچ پانل بایستی به آن توجه داشته باشید نوع ورق به کار رفته در آن است. بهترین نوع ورق، ورقی است که بتواند در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد و طول عمر بالایی داشته باشد. ورق آلوزینک که از ترکیب آلومینیوم و روی تشکیل شده است یکی از بهترین ورق هایی است که می توان برای تولید ساندویچ پانل از آن استفاده نمود. 

ورق گالوانیزه یکی دیگر از بهترین ورق هایی است که می توان برای تولید ساندویچ پانل از آن استفاده نمود. این ورق وارداتی و در واقع ورق آهنی با پوشش روی می‌باشد. به همین جهت هم در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

بعد از ورق گالوانیزه و آلوزینک، ورق آلومینیوم یکی دیگر از ورق هایی است که می توان از آن به منظور تولید ساندویچ پانل بهره گرفت. ورق آلومینیوم به صورت برگه های نازگی است که قابلیت انعطاف و خم شدن دارد و از این ورق بیشتر به عنوان روکش استفاده می شود.
 

image_a7f9e4f404edda74452e7bcb4aebcfccbf024a21

  • نوع فوم ساندویچ پانل
     

فوم های که برای تولید ساندویچ پانل ها استفاده می شود با خاصیت عایق بودن طراحی می شوند. لذا در صورتی که موضوع عایق پذیری ساندویچ پانل برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است بهتر است قبل از خرید ساندویچ پانل فوم عایق به کار رفته در آنها را به صورت جدی مورد ارزیابی قرار دهید.در ساندویچ پنل از فوم هایی مانند فوم پلی یورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و فوم xps استفاده می شود اما از بین فوم های ذکر شده، فوم پلی یورتان یکی از با کیفیت ترین فوم های است که برای ساخت پانل ساندویچی به کار می رود و کیفیت آن توسط کارشناسان و ساختمان سازان مورد تایید قرار گرفته است. لازم به ذکر است که پلی اورتان به عنوان بهترین عایق صوت و حرارت نیز به شمار میرود و با چنین ویژگی‌هایی به طبع قیمت بالاتری نیز دارد. 
 

image_5021f2d498d9c3ac233934a47ed6d520281a17ca

  •  دستگاه تولید ساندویچ پانل
     

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که پانل‌ها زمانی مرغوب و با کیفیت هستند که دستگاههایی برای تولید آنها استفاده می شود، نیزدارای استانداردهای جهانی باشد. در صورتی که دستگاه تولید کننده ساندویچ پانل بی کیفیت و غیر استاندارد باشد بدیهی است که پنل هایی تولید می کند که در کنار کیفیت نا مناسب، هم عایق مناسبی نخواهند بود و هم طول عمر کمتری دارند. گفتنی است که چنین پانل‌هایی در نصب و مونتاژ بر روی سازه نیز دچار مشکل می شوند. بنابراین دقت کنید که نوع دستگاه های تولید کننده از نظر دارا بودن استاندارد جهانی و مرغوب بودن اهمیت دارد و می‌بایست مورد ارزیابی قرار گیرد.
 

  • تضمین
     

یکی از نکاتی که در هنگام فروش محصول به مشتری اهمیت دارد، ارائه ضمانت به مشتری است. به این ترتیب مشتری اطمینان حاصل می کند که محصولی که خریداری کرده است دارای کیفیت خوبی است و شرکتی که ساندویچ پانل را تولید کرده، شرکتی معتبر است و به کیفیت محصول خود اطمینان دارد. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که به مشتری این اطمینان را میدهد که موادی که برای تولید ساندویچ پانل به کار رفته است از بهترین کیفیت هستند و در صورتی که مشکلی برای ساندویچ پانل از نظر کیفی پیش بیاید شرکت تولید کننده موظف است این مشکل را برطرف نماید.
 

خرید انواع ساندویچ پانل
 

در خرید هریک از ساندویچ پنل‌های سقفی و دیواری نیز به طور جداگانه باید به نکاتی ویزه توجه کنید. در اداما با ما همراه باشید تا این نکات را بررسی کنیم.
 

  • خرید ساندویچ پانل دیواری
     

ساندویچ پانل دیواری، نوعی پانل ساندویچی است که به منظور پوشش دهی دیوار سازه ها استفاده می شود اما نکته ای که اهمیت دارد این است که در انتخاب ساندویچ پانل دیواری بایستی نوع کاربری سازه نیز مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید از  این پانل برای مکان هایی مانند سردخانه یا کانتینر یخچالی استفاده نمایید بهتر است از ساندویچ پانل سردخانه ای استفاده نمایید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

 

image_6ad8161219d6e70bbca10a0a0622818b79b8ce2b

 

  • خرید ساندویچ پانل سقفی
     

همانطور که می دانیم ساندویچ پانل سقفی به منظور پوشش سقف سازه‌های پیش ساخته کاربرد دارد و در دو نوع سه گام و پنج گام قابل تولید است. تعداد گام‌‎های به کار رفته در پانل در قیمت آن تاثیرگذار است و در هنگام خرید بایستی به آن توجه نمود چرا که هر چه تعداد گام های ساندویچ پانل سقفی بیشتر باشد مقاومت و استحکام آن ها هم بیشتر خواهد بود.

 

image_fb6d58e8eba1d5b85bf68ecc250b474551b386ca

سخن پایانی
 

لازم است بدانید که تمامی این موارد ذکر شده مستقیما بر قیمت ساندویچ پانل تاثیرگذار هستند و توجه نمایید که ساندویچ پانل ارزان به معنی عدم کیفیت در آن می‌باشد.

و در پایان لازم به ذکر است که در زمان خرید این دسته از مصالح ساختمانی پیش ساخته بایستی توجه داشته باشید، منطقه ای است که قرار است ساندویچ پانل در آن مورد استفاده قرار گیرد، چرا که این مصالح بایستی براساس شرایط آب و هوایی مکان مورد نظر انتخاب شوند. در غیر اینصورت می تواند خسارات جبران ناپذیری به کاربر وارد نماید. لذا قبل از خرید این محصول بهتر است از کارشناسان متخصص در این زمینه مشاوره دریافت نمایید تا با مشکل جدی مواجه نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل و دریافت مشاوره رایگان در رابطه با خرید ساندویچ پنل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و یا به وبسایت رسمی بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل مراجعه نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی