شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چرا سفر به استانبول جذاب است؟

شهر استانبول پل ارتباطی شرق و غرب - اروپا و آسیا و دارای میراث پیچیده ای است. این شهر که زمانی پایتخت امپراتوری های عثمانی و بیزانس بود، آثار تاریخی بسیاری را برای ما از ان زمان به ارمغان آورده است. به علاوه گذشته و حال خود را برای ایجاد ترکیبی منحصر به فرد از معماری ادغام می کند. یک آسمان خراش شیشه ای در کنار یک کلیسای بیزانس یا یک بازار رنگارنگ در سایه یک مرکز خرید از دلایلی هستند که هر ایرانی را برای رزرو تور ارزان استانبول به وجد می آورد. چشم انداز طبیعی نیز چشمگیر است. تنگه بسفر، شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و دریای مرمره را از جنوب به دریای سیاه در شمال متصل می کند. از آبهای نیلگون و چشم انداز پانوراما از گنبد مساجد، برجهای برج و برجهای مدرن تنها بخشی از دیدنی های استانبول هستند.

1397070812150330815536744 - Copy

اگرچه استانبول از دور آرام به نظر می رسد، اما فضای داخلی به طرز شگفت انگیزی آشفته است. خیابان های شلوغ و غرفه های شلوغ بازار را که صدها سال است شهر را خاص کرده اند، را کشف کنید و پیشنهاد می شود از معروفترین محله های استانبول شروع کنید، کار سختی نیست یک نقشه استانبول به دست بگیرید و ماجراجویی را آغاز کنید. رانندگان در استانبول هم مانند ایران کمی بد رانندگی می کنند پس مراقب باشید.

 مغازه داران در استانبول زیاد به چانه زدن معتقد نیستند و این کار بیشتر در فروشگاه های محلی جواب می دهد و در ارزان ترین مراکز خرید استانبول با چانه زدن راهی پیش نخواهید برد.

نمی توان از استانبول گفت و صحبتی از بوها در این شهر نکرد، آخ از بوها ... در حین گشت و گذار، غذاهای کاملاً ترکی را در خیابان ها، از جمله دونر های معروفdöner که نسخه فست فود استانبولی هستند را بچشید و به هیچ وجه آنها را از دست ندهید. با غروب آفتاب، خواهید دید که استانبول قسمتی از نمای محافظه کار خود را کنار گذاشته تا یک زندگی شبانه پر رونق نمایان شود به عبارت دیگر استانبول شب های زنده و پر جنب و جوشی دارد. در تقاطع تمدن ها و قاره ها برای قرن ها، استانبول با سرعت سریع، تاریخ کهن و فرهنگ کنونی خود را به بازدیدکنندگان نشان داده و آنها را شگفت زده می کند.

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy - Copy

آمارها نشان می دهند که استانبول ارزان ترین مقصد سفر برای توریست های اروپایی به شمار می آید. که وجود هتل های ارزان و خوب مانند هتل ریدل استانبول هم در این موضوع نقش داشته اند، اما در حال حاضر سه هتل برتر استانبول عبارت اند از هتل رافلز، هتل چهار فصل استانبول در سلطان احمد، کاخ چیراگان کمپینسکی استانبول.

بهترین زمان برای سفر به استانبول از مارس تا می و بین سپتامبر و نوامبر است. این زمانی است که جمعیت در جاذبه های شهر قابل کنترل است ، نرخ اتاق ها متوسط است و دمای روز به طور کلی در دهه 60 و 70 است. اوج فصل بازدید - از ژوئن تا آگوست – است که شاهد افزایش شدید دما در دهه 60 تا پایین 80 و قیمت اقامتگاه ها مطابق با تقاضای گردشگران ورودی در استانبول هستیم. دسامبر تا فوریه، در عین حال، ارزان ترین ماه ها برای سفر است، اما شرایط بارانی، برفی و سرد استانبول (دمای هوا از 30 تا 50 سالگی بالا است) بدین معناست که شما مجبورید در طول اقامت خود لباس هوای سرد بپوشید و چتر استفاده کنید.

در ترکیه پرداخت اقلام با لیر ترکیه ممکن است که فروشندگان در مناطق توریستی دلار و یورو را به عنوان یک روش پرداخت قبول می کنند، اما هنگام استفاده از این ارزها به طور کلی هزینه اضافی پرداخت می کنید، بنابراین از لیر ترکیه استفاده کنید.

خرید کارت میوزیم پس Museum Pass استانبول باعث می شود که در هزینه ها صرفه جویی شده و برای مثال برای بیشتر موزه های شهر هزینه ورودی 15 تا 40 لیر ترکیه (یا حدود 4 تا 11 دلار) برای هر نفر پرداخت کنید در حالی که قیمت واقعی آنها بسیار بیشتر است. برای صرفه جویی در هزینه های سفر، روی کارت Museum Pass Istanbul حساب کنید که هزینه آن 325 لیره ترکیه (حدود 40 دلار) است و برای پنج روز دسترسی به جاذبه هایی مانند موزه ایاصوفیه، موزه کاخ توپکاپی و موزه های باستان شناسی استانبول کافی خواهد بود.

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy (2)

سفر با کشتی در استانبول امر متداولی است و برای عبور از تنگه بسفر میان شهر از انها استفاده می شود. کشتی های بسفر که توسط شرکت های خصوصی ارائه می شود، می تواند تا 79 یورو (بیش از 88 دلار) برای هر نفر هزینه داشته باشد، بنابراین اگر می خواهید پول خود را دور بریزید از کشتی های مسافرتی لوکش و خصوصی استفاده کنید اما به جای آن می توانید از فری استفاده کنید. اپراتور کشتی شهر استانبول که بلیط های تور از 12 لیر ترکیه (حدود 3 دلار) شروع می شود و می توانید تنگه بسفر را با استفاده از آنها بپیمایید.

به نظر شما بهترین دلیل برای سفر به استانبول چیست؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی