شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

منابع دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی (به زبان فارسی)

منابع دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی (به زبان فارسی)

بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ به زبان فارسی

 

برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ به زبان فارسی، اینکه همزمان محتواهای ویدئویی رایگان قرار داده باشند کمیاب هست ولی در این پست تصمیم داریم چندین تا از بهترین سایت های آموزش دیجیتال مارکتینگ رو بهتون معرفی کنیم که به زبان فارسی محتواهای زیادی منتشر کرده اند.

جذب مارکتینگ 

11

این سایت در بخش تلویزیون، محتواهای ویدئویی رایگان در موضوع بازاریابی دیجیتال،سئو، بازاریابی محتوا، تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی قرار داده و هر هفته چندین فیلم آموزشی رایگان در سایت منتشر میشود و دوره های آموزشی این سایت بصورت اشتراک ویژه آماده شده است، برای دسترسی به آموزش های تخصصی کافیه برای یک ماه اشتراک ویژه تهیه کنید و به تمام ویدئوها در تمام دسته بندی ها به مدت یک ماه دسترسی دارید و امکان دانلود برای فیلم های عضویت ویژه باز است . 

شعار جذب مارکتینگ : 

اینجا قراره کلی نکته ی جدید باهم یاد بگیریم، من تجربیاتم رو طبق همون پروژه هایی که انجام دادم باهات به اشتراک میذارم

وبسایت نوین 

8

در وبسایت نوین هم محتواهای رایگان و دوره های دیجیتال مارکتینگ در موضوعات مختلف آماده و منتشر شده است.

شعار سایت نوین : 

کسب و کار شما می‌تواند رشد کند. درآمد شما می‌تواند چند برابر شود. فقط کافی است مسیر درست را بشناسید. کافی است یاد بگیرید تا مشتریان خود را در زمان درست، مکان درست و به روش درست هدف قرار دهید. ما در این مسیر همراه شما هستیم.

فرادرس 

4

فرادرس بزرگترین منبع فیلم های آموزشی دانشگاهی و مهندسی هست که بخشی از دوره های این سایت مربوط به بازاریابی دیجیتال میباشد. بخشی از دوره های آموزشی بصورت رایگان و بعضی هم دوره های جامع هست که توسط متخصص های مختلفی تهیه شده است.

 

زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ 

4 - Copy

بازاریابی دیجیتال زیر مجموعه ی بازاریابی هست و خود آن نیز زیر شاخه های زیادی دارد که رایج ترین و پر مخاطب ترین آنها شامل :

سئو 

به معنای افزایش بازدید سایت از طریق گوگل هست که باید طبق فاکتورهای مختلف ساختار سایت، محتواهای سایت و اعتبار وبسایت خود را در گوگل به نحوی اجرا کنیم که پتانسیل افزایش رتبه بر روی کلمات کلیدی که مرتبط با بیزینس ما هست و توسط مخاطبان هدف ما در گوگل سرچ میشود. 

بازاریابی محتوا 

یکی از اصلی ترین اساس بازاریابی اینترنتی، تولید و بازاریابی محتوا هست که طبق دیالوگ معروف محتوا پادشاه هست. شما باید در این بخش تخصص لازم برای تاثیر گذاری بیشتری محتوا به همراه توزیع مناسب نیاز دارید. در صورتی در هر یک از 2 بخش گفته شده تسلط کافی را نداشته باشید بازدهی روند بازاریابی شما کند تر خواهد شد. علاوه بر مواردی که گفته شد صبر در بازاریابی محتوا یکی از اصل های مهم هست که باید در نظر داشته باشید و عجول بودن در کانتنت مارکتینگ موجب اشتباه بزرگی میشود.

تبلیغات 

در دنیای دیجیتال تبلیغات خیلی گسترده هست و انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیدی، تبلیغات نیتیو و … هست که برای اجرای کمپین های تبلیغاتی باید تخصص کافی برای اجرا و اندازه گیری پارامترهای مختلف رو داشته باشید تا کمپین اثر بخشی داشته باشید. در صورتی که تخصص های این بخش رو جدی نگیرید احتمالا 90% هزینه ی تبلیغاتی خودتون رو از دست خواهید داد.

شبکه های اجتماعی 

یکی از پر رونق ترین روش های بازاریابی در حال حاضر فعالیت در شبکه های اجتماعی هست که اینستاگرام گل سرسبد شبکه های اجتماعی در ایران هست و سرعت رشد کسب و کار شما در اینستاگرام بیشتر خواهد بود. برای بازاریابی در اینستاگرام باید تخصص کافی را داشته باشید علاوه بر اینکه بازاریابی در این شبکه ی اجتماعی زمان زیادی نیاز دارد و با فعالیت در مدت کوتاه نتایج خیلی خاصی را نخواهید دید.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ رو باید یاد بگیریم ؟ 

 

در حال حاضر با پیشرفت اینترنت و از اون مهمتر وجود کرونا که باعث شده خیلی رفت و آمد ها کمتر بشود و ارزش فضای آنلاین بهتر درک شود. کسب و کارهای اینترنتی خیلی جدی گرفته شدن و بازاریابی در فضای آنلاین یک امر ضروری برای هر کسب و کاری شده.

 

  1. اجبار ! شاید قبل از کرونا وقتی در مورد بازاریابی اینترنتی صحبت میکردیم فقط افرادی که پیشرو در فضای آنلاین بودند این موضوع رو جدی میگرفتند ولی در حال حاضر با شرایطی که در جهان بخاطر بیماری کرونا حاکمه خرید و فروش ها درصد بالاتری نسبت به قبل اینترنتی شده اند و کسب و کارهایی که فقط متکی به فضای سنتی هستند اکثرا با مخارج زیادی روبرو هستند و در عین حال میزان فروش به طرز چشمگیری کاهش یافته است.
  2. مقرون به صرفه بودن : نسبت به بازاریابی سنتی، فعالیت در حوزه دیجیتال با توجه به بازگشت سودی که داره خیلی از نظر مالی به صرفه تر و ارزشمند تر هست. حتی روش های تبلیغاتی در فضای دیجیتال خیلی ارزان تر نسبت به تبلیغات محیطی هست با توجه به اینکه در تبلیغات اینترنتی میتونید خیلی هدفمند تر برای مخاطب خودتون کمپین طراحی کنید و علاوه بر آن نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی آنلاین در 90 درصد مواقع وقتی به درستی اجرا شود نتایج خوبی خواهد داشت.
  3.  دسترسی اینترنت : طبق اطلاعات منتشر شده بیش از 94 درصد ایران تحت پوشش اینترنت هستند و این درصد واقعا زیاد است و به راحتی میتونید از این بازار بدون حد و مرز با میلیون ها مشتری در سراسر کشور و حتی جهان در ارتباط باشید و محصولات و خدمات خود را معرفی و بازاریابی کنید. 
  4. کانال های بازاریابی متفاوت و قدرتمند در فضای دیجیتال : یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی دیجیتال دسترسی به کانال های مختلفی مثل شبکه های اجتماعی، سئو، تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل و … که در هر کانال میتونید خیلی هدفمند مخاطبان بازارهدف خودتون رو جذب کنید و با نرخ تبدیل بالایی فروش محصولات را تجربه کنید. حتی در شبکه های اجتماعی، اینکه فعالیت در اینستاگرام باشد یا فعالیت در لینکدین هر دو مزیت های خودش را دارد که میتوانید ازش استفاده کنید.
  5. در هر لحظه هزاران مخاطب رو پاسخگو هستید بدون اینکه انرژی فیزیکی ای به اندازه ی مخاطبان خود صرف کنید. اگر 10 مشتری حضوری به شما مراجعه کنند باید به تمام سوالات که احتمالا 70% تکراری هستند پاسخ دهید ولی در بازاریابی اینترنتی به کمک محتواهایی که در سایت یا شبکه اجتماعی خود آماده میکنید اکثر سوالات تکراری رو پاسخ دادین.
  6. امکان آنالیز و بررسی دقیق کمپین های تبلیغاتی و رفتار مشتری در سایت : شما به کمک ابزارهایی که وجود دارد میتوانید خیلی راحت کیفیت کمپینی که اجرا شده را بررسی کنید و عیب یابی کنید تا در کمپین های بعدی یا مخاطبان جدید سایت به خوبی بهینه سازی کرده باشید که نتایج بهتری رقم بزنید
  7. امکان رقابت با غول های صنعت : به دلیل اینکه فضای دیجیتال بسیار متفاوت تر از فضای آفلاین هست و هزینه ها بسیار پایین تر هست، شما میتوانید به راحتی با بزرگترین غول های هر صنعتی با توجه به تخصص دیجیتال مارکتینگ رقابت کنید بدون اینکه امکانات آفلاین را داشته باشید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی