شمانیوز
شما نیوز

دیجی‌کالا

دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی برای موسسات خیریه در تهران و سایر شهر‌ها

به زودی امکان استفاده از طرح همکاری استراتژیک آگاپه و دیجی‌کالا با هدف جذب خیرین و دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی برای خیریه ها فراهم می‌شود.

دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی برای موسسات خیریه در تهران و سایر شهر‌ها

به گزارش شمانیوز به نقل از گزارش موسسه گالوپ در سال 2019 نشان می‌دهد، ایران در حوزه احسان و نیکوکاری در میان 146 کشور جهان، رتبه 29 را کسب کرده است. خیرین و حامیان ایرانی در این جدول رتبه‌بندی 45 امتیاز کسب کرده‌اند که نسبت به 59 امتیاز کشور اول در این جدول اختلاف چندانی ندارد. 

با این حال موسسه های خیریه و سازمان های مردم نهاد همیشه به جذب خیرین جدید احتیاج دارند. 

به عقیده کارشناسان فضای امور اجتماعی این پدیده از دو جهت قابل بررسی است. اول اینکه خیرین، خوراک ورودی یک موسسه را تأمین می‌کنند تا بتواند خروجی مطلوب که همان کمک به نیازمندان است را ارائه دهند. 

دوم متأسفانه به علت عدم اعتماد حامیان به برخی از فرایندهای موجود در امر نیکوکاری، آنها خیلی زود دلسرد می‌شوند. بنابراین باید برنامه جایگزین برای جذب خیرین پیش‌بینی شده باشد. 

این موضوع در همه موسسات خیریه چه در تهران و چه در شهرهای محروم صادق است. از همین رو هیآت مدیره و ارکان سازمان های مردم نهاد و خیریه ها دائما در جستجوی روشی برای دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی هستند. 

قطعا دسترسی به میلیون‌ها حامی بهتر از دسترسی به یک حامی است حتی اگر مبالغ زیادی را به یک موسسه خیریه اهدا کند.

بررسی الگوهای حمایت در روش‌های جذب خیرین نیز بیانگر همین نکته است. برای نمونه افرادی همچون بیل گیتس و وارن بافت، تاکنون در مجموع 53 میلیارد دلار کمک بشر دوستانه به موسسات خیریه در جهان اهدا کرده‌اند. 

اما هیج موسسه خیریه ای نمی‌تواند انتظار داشته باشد که این خیرین سرشناس برای همیشه از نیازهای آنها حمایت کنند. تعداد خیریه ها و نیازها روز به روز بیشتر می‌شود و خیرین با قضاوت شخصی که بعضا هم ممکن است درست نباشد از موسسه دلخواه حمایت می‌کنند. 

یکی دیگر از موانعی که تا امروز بر سر راه خیریه ها برای دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی قرار گرفته، مسئله حق انتخاب است. 

معمولا موسسات خیریه در تهران و سایر شهرها مورد حمایت خیرین قرار می‌گیرند. برای نمونه اگر دانش‌آموزان در یک منطقه محروم به بخاری نیاز داشته باشند، یا پول خرید بخاری به موسسه خیریه اهدا می‌شود یا یک مدل از بخاری با مشخصاتی که حامی فکر می‌کند مناسب است برای موسسه خیریه خریداری می‌شود.

این در حالی است که شاید آن مدل بخاری برای فضای کلاس مناسب نباشد یا به هر دلیلی نتواند نیازهای مددجویان را به صورت کامل برطرف کند. 

بنابراین عدم اعتماد حامیان به فرایندهای جذب خیرین و عملکرد موسسه‌ها، قضاوت شخصی در هنگام اهدای کمک بدون اطلاع از نیازها و عدم وفاداری خیرین ثروتمند به یک موسسه از مواردی هستند که در مسیر دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی اختلال ایجاد می‌کنند. 

موسسه مهر هوشمند (آگاپه) بعد از چندین ماه فعالیت کارشناسی و دانش محور در این حوزه در کنار توسعه استارتاپ اجتماعی فناورانه، زیرساخت‌هایی را برای این منظور ایجاد کرده است. 

به زودی امکان استفاده از طرح همکاری استراتژیک آگاپه و دیجی‌کالا با هدف جذب خیرین و دسترسی آسان به میلیون‌ها حامی برای خیریه ها و سازمان های مردم نهاد فراهم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی