شمانیوز
شما نیوز

علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس چیست؟

آیا برایتان سوال است که خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس چه دلیلی دارد؟ خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس برای انواع گوشی های اندرویدی یا آی او اس رخ می دهد و تقریبا سوال بسیاری از کاربران نیز می باشد. اگر شما هم جزء این دسته هستید،  این مطلب که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ اصفهان نگارش شده است به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت و سوال شما را در این باب، پاسخ خواهیم داد.

 

بررسی علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس

علت اصلی خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس چیست؟ وقتی تماس و مکالمه ای را با گوشی خود آغاز می کنید به طور قطع شاهد خاموش شدن نمایشگر گوشی شده اید. این کار به این دلیل رخ می دهد که سنسور نزدیکی گوشی یک مانع را بر سر راه خود تشخیص می دهد و اقدام به خاموش کردن صفحه می کند. این اقدام از پیش تعیین شده برای جلوگیری از این است که شما با دست یا صورت خود به طور تصادفی هیچ دکمه ای را تاچ نکنید و تماس تان مختل نشود. این سنسور کمک می کند تا وقتی گوشی را مقابل صورت یا گوش تان نگه می دارید، به  آسانی و بدون نگرانی بتوانید مکالمه خود را ادامه دهید.

بررسی سنسور حفاظت و نزدیکی به صفحه

جهت بررسی خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس، برای اینکه بدانید این سنسور به درستی کار می کند یا خیر می توانید آن را کنترل کنید. گاهی پیش می آید که بدون دلیل و بدون نزدیک کردن گوشی هنگام تماس به صورت یا گوش خود متوجه خاموش شدن آن می شوید. تحت این شرایط مشکل خاصی به وجود آمده است و باید آن را بررسی نمود. در حقیقت اگر به طور تصادفی و بی دلیل با خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس مواجه می شوید باید قفل محافظ صفحه تان را بررسی کنید (البته در صورتی که از آن استفاده می کنید). 

اگر محافظ قفل صفحه با سنسور نزدیکی تداخل عملکرد پیدا کند، این مشکل رخ خواهد داد. گاهی لمس کردن این سنسور باعث می شود تا روال کار عادی شده و خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس را شاهد نباشیم. همچنین در صورتی که سنسور نزدیکی آلوده شده باشد، باعث می شود تا صفحه حین تماس کاملا تیره و سیاه شود که این مشکل با پاک کردن روی سنسور موبایل تان امکان پذیر می شود. در حقیقت وقتی مواد آرایشی یا لکه یا ماده ای خارجی روی سنسور تشخیص نزدیکی صورت قرار بگیرد، این سنسور بی دلیل و به طور ناگهانی صفحه را حین تماس یا موارد مشابه تیره و خاموش خواهد کرد. سعی کنید با یک پارچه نرم محل را تمیز کنید و مجددا آن را بررسی نمایید. در عکس زیر موقعیت این سنسور به خوبی نشان داده شده است.

ازنرم افزار های مربوطه استفاده کنید.

حالا که علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس را پیدا کردیم بهتر می توانیم برای رفع ایراد آن یا کمک گرفتن از نرم افزار های دیگر برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس اقدام کنیم. در این رابطه، شما می توانید از برنامه ی AndroSensor استفاده کنید. برخی از کاربران با پیش آمد چنین وضعیتی و عدم کارکرد راهکار های گفته شده در عنوان قبلی، اقدام به نصب این برنامه کرده اند. این برنامه یک ابزار چند منظوره است که به طور مداوم وضعیت و نحوه قرار گیری گوشی تان را در دست یا موقع مکالمه مانیتور می کند. شما می توانید به واسطه این برنامه برای کنترل سنسور های داخل موبایل تان هم استفاده کنید. در این برنامه امکان تنظیم سنسور نزدیکی موبایل و کنترل صفحه حین تماس، وجود دارد.

سیستم عامل موبایل خود را ارتقا دهید.

یکی از دیگر راه حل های مفید برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس این است که به سراغ آپدیت یا به روز رسانی سیستم عامل موبایل خود بروید. گاهی اوقات این مشکل به واسطه به روز رسانی حل می شود. بسیاری از کاربران به این واسطه توانسته اند مشکل خاموش و تاریک شدن صفحه موبایل خود را حل کنند. برای گوشی های اندرویدی می توانید این مسیر را طی کنید: Settings → About Phone → Check for Updates.

اگر با موارد گفته شده مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس حل نشد می توانید از داده های موبایل خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و موبایل خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این کار را باید تحت شرایطی انجام دهید که هیچ یک از موارد گفته شده راهگشا نبوده باشند. این کار کمک می کند تا در صورت وجود تنظیمات نادرست، موبایل خود را به حالت عادی ِ ابتدایی برگردانید. در حقیقت، در صورتی که فایل های سیستم گوشی معیوب شده باشد و روی سیستم عامل و سنسور ها تاثیر بگذارد، پیشامد چنین مشکلی، طبیعی خواهد بود. بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه کمک می کند تا این مشکل از جنبه ی نرم افزاری بررسی و حل نمایید.

سخن نهایی

موارد گفته شده برای یافتن علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام تماس و رفع این مشکل در 90 درصد موارد راهگشا هستند مگر اینکه سنسور نزدیکی از نظر سخت افزاری آسیب دیده باشد. برای این منظور شما می توانید موبایل خود را برای بررسی بیشتر به یک متخصص بسپارید. یا جهت دانش و اطلاعات بیشتر به منابع معتبر زیر مراجعه کنید.

منابع :

سایت مرجع تعمیرات موبایل و تبلت ایران: mobile0913.ir

سایت خارجی و مرجع تعمیرات آی فیکس ایت: https://www.ifixit.com/Device/Phone

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • صالحی

    عالی بود مشکلم حل شد.