شمانیوز
شما نیوز

گچبری پیش ساخته برای گچبری سقف به سبک کاسه ای

گچبری پیش ساخته برای گچبری سقف به سبک کاسه ای

یکی از مهمترین مراحل موجود برای تزئینات داخلی خانه قطع به یقین، گچبری سقف می باشد. اگر شما عکس های قبل و بعد یک فضایی که گچبری سقف شده است را با هم مقایسه کنید، کاملا متوجه ی اهمیت آن در تزئینات خانه می شویم. شما با گچبری پیش ساخته زیبایی شگفت انگیزی به فضای داخلی خانه و یا فضای اداری تجاری می دهید.

گچکاری سقف از نوع های مختلفی با اشکال و روش های گوناگونی تشکیل شده است که با توجه به درخواست مشتری و همین طور میزان بودجه ی فرد برای خانه های مسکونی و یا هر پروژه ی دیگری انجام می شود. معمولا طرح و مدل هایی که برای فضای داخلی خانه یا دفتر اداری شما مناسب تر است را گچکار به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید متناسب با سلیقه و میزان بودجه ای که دارید یک مدل و طرح را انتخاب کنید.  

سازه یا زیر سازی کاسه های سقفی گچشکاری

یکی از مواردی که برای تزئینات گچبری سقف پذیرایی کلاسیک استفاده می شود، کاسه های سقفی می باشند که این کاسه ها در مدل های مختلفی و با سازه و زیرسازی های گوناگونی که معمولا در بیشتر موارد در شرایطی که بودجه کارفرما برسد با سازه رابیتس یا همان راویزکاری اجرا می شوند.

اجرای طرح کاسه های گچ کاری با بوج یا یونولیت

یکی دیگر از مدل های اجرای گچبری پیش ساخته به صورت کاسه ای با بوج یا یونولیت می باشد. در این مدل شما می توانید با کمترین هزینه با بوج به عنوان سازه و اسکلت کاسه و سایر تزئینات سقفی برجسته بهرمند شوید. بنابراین اگر بودجه شما برای گچبری سقف زیاد نیست می توانید از این روش استفاده کنید و فضای داخلی خانه و محیط کار خود را زیباتر کنید.

درباره ی استفاده از سازه های رابیتس و بوج یا فوم و تفاوت های بین استتحکام این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم دارد.

برخی از افراد ماهر متقدند که زیر سازی اجرایی به وسیله فوم یا یونیلت خیلی مورد اعتماد نیست و بر این باورند که زیرسازی یونولیت یا فوم خیلی توان و مقاومت خوبی نسبت به اجرایی با راویز ندارد.

روش محکم کردن زیرسازی گچکاری و گچبری کار شده با فوم یا یونولیت

البته ناگفته نماند که برخی دیگر از افراد متقدند که با اجرای زیرسازی و قرار گرفتن و عبور دادن میلگرد 8 آج دار در یونولیت و کوبیدن میلگرد با مته هشت پیکور و همین طور کوبیدن میلگرد به وسیله چکش در سازه بتنی سقف این امکان به وجود می آید که  سازه یونولیتی را به مقدار قابل توجهی به طوری که حتی از سازه رابیتس یا راویز محکم تر باشد را ایجاد کرد.

 بنابراین اگر قرار است از این نوع سازه برای گچبری سقف مورد نظر خود استفاده کنید نگران مقاومت آن نباشید. زیرا در هر صورت برای اجرای گچبری پیش ساخته و تزئینات سقف چه از زیر سازی یونالیتی و یا فومی و چه از سازه راویز استفاده شود، با اصول های مقاوم سازی می توان آنها را مقاوم تر کرد.

طرح ها و مدل های مختلفی برای انواع قیمت گچبری پیش ساخته به سبک کاسه ای وجود دارد که شما می تواند عکس های آنها را مشاهده کنید این مدل گچبری سقف در اکثر فضاهای معماری بسته باتوجه نوع فضا و شکل و شمایل کاسه، طراحی مناسبی دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود مدل مورد نظر خود را برای طراحی سقف انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که گچبری سقف علاوه بر اینکه باید زیبایی داشته باشد، باید از مقاومت بالایی نیز بخوردار باشد. پس بهتر است برای این کار از افراد خبره و ماهر که تجربه ی بالایی نیز در این زمینه دارند استفاده کنید.  شما می توانید برای گرفتن مشاوره با شرکت دکارت استور که تجربه ی بالایی در این زمینه دارد تماس بگیرید.

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان چیست؟

44

پلی یورتان چیست؟

قبل از اینکه به بیان تفاوتهای اپوکسی و پلی یورتان بپردازیم، بد نیست ابتدا بدانیم که پلی یورتان چیست و ابزار پلی یورتان چه کاربرد هایی دارد؟

نوعی از مواد شیمیایی که از واکنش واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها به وجود می آیند که درسال 1937 توسط شخصی به نام اتو بایر در آلمان کشف شد که به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد سبب ایجاد تحولی عظیم در انواع صنایع در دنیا گردید.

امروزه پلی یورتان در انواع مختلف مانند : فوم ، ابزار پلی یورتان، الاستومرها و ... تولید  و مورد استفاده قرار می گیرند.

ابزار پلی یورتان نیز در طرح های دکوراتیو ساختمانی کاربرد فراوانی داشته و به دلیل وزن کم و اقتصادی بودن، یکی از بهترین گزینه ها برای صنعت ساختمان سازی می باشد. البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت ابزار پلی یورتان، این است که می توان آن را در قالب های مختلف به شکل های دلخواه در آورد.

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان چیست؟

یکی از سوال های مهم که برای کسانی که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می کنند پیش می آید این است که : کفپوش اپوکسی بهتر است یا کفپوش پلی یورتان؟ و چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت درعملکرد

در بخش قبل گفتیم که ابزار پلی یورتان نیز یکی دیگر از اشکال این ماده شیمیایی مهم است که کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد.

برای مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان نیز باید بگوییم که دوام اپوکسی و سختی آن بیشتر بوده و قدرت فشرده سازی آن در مقایسه با پلی یورتان بیشتر است به همین دلیل برای ساخت کف سالن های انبار و یا مکان هایی که تردد کامیون های سنگین زیاد است مناسب می باشد.

در مقابل کفپوش پلی یورتان، دارای انعطاف بیشتر و همچنین نرم تر بوده که این امر سبب شده تا در برابر ساییدگی به دلیل حالت کشسانی که این ماده دارد، مقاومت بیشتری داشته باشد.برای کفپوش سردخانه  که دمای هوا در آن حدودا 30- می باشد و پارکینگ های بزرگ این نوع کفپوش به عنوان پوشش ضد آب و ضد ضربه پیشنهاد می گردد.

55

واکنش شیمیایی

هر کدام از این کفپوش ها در برابر مواد شیمیایی واکنشی متفاوت نشان می دهند.

کفپوش پلی یورتان برای آن دسته از صنایع غذایی که در معرض اسید لاکتیک قرا دارند، مانند لبنیات مناسب تر است چرا که اگر از کفپوش اپوکسی استفاده گردد، دچار زردی و خورگی می شود.البته با انجام یک سری آزمایشات، می توان اپوکسی را دربرابر اسید لاکتیک مقاوم نموده و از آن در کارگاه های تولید لبنیات نیز استفاده نمود.

اگر در صنعتی کار با اسید سولفوریک رایج باشد مانند تولید باتری، انتخاب کفپوش اپوکسی مناسب تر است چرا که مقاوم تر از کفپوش پلی یورتان می باشد.همچنین بدانید از تاثیر ابزارهای دکوراتیو پلی یورتان

تفاوت در استفاده از کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

استفاده از پلی یورتان در صنایع مختلف گسترش پیدا کرده از جمله دیوارپوش ها و ابزار پلی یورتان در ساختمان و کفپوش ها. البته رزین کفپوش پلی یورتان در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد و اگر آب به داخل آن نفوذ کند سبب بروز مشکلات می گردد.

البته رزین اپوکسی نیز حساس در برابر رطوبت هستند اما خسارت و صدماتی که به آن وارد می شود در مقایسه با رزین پلی یورتان کمتر بوده و بنابراین انمتخاب مناسب تری است.

کیورینگ تایم

یک تفاوت مهم بین کفپوش اپوکسی و پلی یورتان کیورینگ تایم یا مدت زمانی که برای خشک شدن هر کدام لازم است می باشد.اغلب پیمانکاران برای ساخت کفپوش هایی که به زمان کمتری نیاز دارند، از  کفپوش پلی یورتان استفاده می نمایند چرا که به طور تقریبی 3 روزاین پروژه زمان می برد.

اما دوره کیورینگ کفپوش اپوکسی بیشتر بوده و حدودا 7 روزبرای اجرای پروژه زمان نیاز دارد.

لازم به ذکر است که انجام عملیات کفپوش پلی یورتان دشوارتر بوده و به دلیل مقاومت کم در برابر رطوبت و کیورینگ تایم محدود، حتما لازم است که متخصصانی خبره و باتجربه اجرای آن را به عهده بگیرند.

راه های ارتباطی برای سفارش از دکارت استور

اتوبان صدر شرقی خیابان قلندری جنوبی کوچه دهم پلاک ۱ واحد ۸

شماره تماس     ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۴  ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۶  ۰۹۱۲-۵۱۹۰۹۸۲

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied