شمانیوز
شما نیوز

معرفی سرور نسل نهم مناسب برای کسب کار های کوچک

معرفی سرور نسل نهم مناسب برای کسب کار های کوچک

امروزه یکی از نیاز های اولیه در هنگام راه اندازی کسب و کار های کوچک استفاده از سرور کوچک برای انجام کار های کسب و کار است . از طرفی دیگر بالارفتن قیمت دلار ، باعث شده تا صاحبان کسب و کار های کوچک استفاده از سرورهای مجازی را بر استفاده از سرور های فییزکی ترجیح دهند .

ولی همواره استفاده از سرورهای فیزیکی که در محل خود کسب کار قرار دارند و متناسب با نیاز ما کانفیگ شده اند نسبت به استفاده از سرور های ابر محور ترجیح داده میشوند . 

در این مقاله سعی داریم تا شما به با دو سرور ارزان قیمت و مناسب برای کسب و کار های کوچک است آشنا کنیم . 

معرفی سرور ML10 G9   :

این سرور یکی از ساده ترین سرورهای ایستاده اچ پی ای میباشد . این سرور تقریبا ساده ترین و ارزان ترین سرور اچ پی است و حتی میتوان از آن به جای کامپیوترهای شخصی استفاده کرد .

بر روی این سرور نهایتا میتوان یک پردازنده قرارداد که این پردازنده را میتوانیم از خانواده پردازندها های زیر انتخاب کنیم : 

Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family

Intel® Pentium®

Intel® Core™ i3

با انتخاب پردازنده از این خانواده از پردازنده ها تعداد ۲ یا ۴ هسته پردازشی در اختیار ما قرار میگیرد . 

سرور ML10  دارای چهار اسلات مموری است و برای پر کردن این اسلات ها میتوانیم از مموری های  DDR4 UDIMM که این نوع از مموری ها برای محافظت از دیتا های روی خود در هنگام پردازش از تکنولوژی Unbuffered ECC استفاده میکند .

سرورML10  قابلیت پشتیبانی از ۶  درایو که این درایو ها به صورت LFF یا همان Larg Form Factor و همچنین از نوع Non-hot plug   و همچنین  Non-redundant  میباشند .

سرورML10  بر روی خود دارای یه کارت شبکه یک پورت میباشد ولی در صورت نیاز به کارت شبکه با سرعت و یا تعداد پورت بالاتر میتوانیم کارت شبکه های دیگری را بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور قرار دهیم.

همچنین این سرورHP جهت افزایش امنیت اطلاعاتی که قرار است بر روی خود داشته باشد دارای یک استوریج کنترلر میباشد . که این استوریج کنترلر فقط قابلیت پشتیبانی از درایو های SATA  را داراست . 

معرفی سرور ML30 G9 : 

یکی دیگر از سرورهای استاده شرکت اچ پی ، ML30  میباشد .

این سرور مناسب برای شبکه های کوچک و ارائه سرویس های ساده میباشد . سرور ML30 تنها یک اسلات پردازنده را دارا میباشد که برای این اسلات پردازنده میتوانیم از پردازنده هایی که در زیر اورده شده اند استفاده کنیم :

Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family

Intel® Xeon® E3-1200 v6 product family

Intel® Core™ i3

Intel® Pentium®

اگر از CPU های ذکر شده در بالا برای قرار دادن بر روی این سرور استفاده کنیم . تعداد ۲ و یا ۴ هسته پردازشی در اختیار ما قرار میگیرد .

این سرور دارای ۴ اسلات مموری میباشد و میتوان مموری های DDR4 UDIMM بر روی این اسلات ها قرار داد که این مموری ها از تکنولوژی Unbuffered ECC برا محافظت از اطلاعات استفاده میکنند . حداکثر ظرفیت مموری که میتوان بر روی این سرور قرار داد 64GB  یعنی چهار عدد مموری شانزده گیگابایتی میباشد . 

این سرور دارای چهار عدد اکسپنشن اسلات است که میتوان از آنها در جهت قراردادن کارت های جدید و مورد نیاز برای سرور استفاده کنیم .

درایو هایی که میتوانیم بر روی ML30  قراردهیم هم میتوانند  SFF  باشند و هم LFF . که در صورت قراردادن درایو های LFF میتوانیم تعداد ۴ عدد و در صورت قراردادن هارد های  SFF میتوانیم تعداد ۸ عدد درایو بر روی این سرور قراردهیم .همچنین هرکدام از این درایو ها میتوانند SAS و یا SSD یا  SATA باشند . همچنین بر روی این سرور میتوانیم هم از هاردهای  Hot plug و هم Non-hot plug استفاده کنیم .

بر روی ML30 به صورت پیش فرض و On-board  یک کارت شبکه دو پورتی با سرعت 1Gb تعبیه شده است . که البته میتوانیم در صورت نیاز کارت شبکه با تعداد پورت و سرعت انتقال اطلاعات دیگر بر روی اکسپنشن های این سرور قرار دهیم تا نیاز ما را برطرف کنند .

همچنین متناسب مدل ML30  که خریداری میکنید یک استوریج کنترلر بر روی سرور خریداری شده وجود خواهد داشت که این استوریج کنترلرها یا Dynamic Smart Array B140i و یا Smart Array P440 خواهد بود که B140i فقط قابلیت پشتبانی از درایو های  SATA  را دارا میباشد .

همچنین شرکت اچ پی ، جهت راحت تر شدن مدریت بر روی سرورHP های خود قابلیت  ILO را بر روی سرورها خود قرار داده است . که ML30 نیز از این قاده مستثنی نبوده دارای پورت ILO میباشد .

امید واریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب سرور برای کسب و کار خود کمک کرده باشیم . در صورت وجود هرگونه ابهام و یا نیاز به هرگونه راهنمایی میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ  مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریج های HPE به شماره 71189-021 تماس حاصل نمائید . و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس   www.Ysorkh.netمراجعه کنید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied