شمانیوز
شما نیوز

روانشناسی رنگ‌ها| رنگ بنفش

تاثیر استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه| این رنگ خاص چه نقشی در سلامت انسان دارد؟

رنگ بنفش طرفداران خاص خودش را دارد؛ روانشناسی رنگ ها می گوید استفاده از این رنگ در آفرینش سلامتی تاثیرگذار است.

تاثیر استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون خانه| این رنگ خاص چه نقشی در سلامت انسان دارد؟

به گزارش شمانیوز، آگاهی از میزان تأثیرات رنگ‌ها بر عملکرد و زندگی انسان‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل روانشناسی رنگ‌ها در زندگی نقش مهمی را برای افراد ایفا می کند. به عنوان مثال رنگ بنفش ترکیبی از آبی و قرمز است که در ایجاد آرامش و خلاقیت در افراد، افزایش امنیت، افزایش سلامتی، لطفات و زیبایی و افزایش جذبه انسان ها بسیار موثر است.

رنگ بنفش یک رنگ میان سه رنگ ثانویه است که از ترکیب رنگ‌های اصلی آبی و قرمز به دست می‌آید، یک رنگ سرد و معتدل محسوب می‌شود و اولین رنگ ثانویه ساخته شده توسط انسان است. مکمل رنگ بنفش، زرد است که ترکیبی سلطنتی دارد. گل‌های زنبق، اطلسی، شیپوری و اسطوخودوس نمایش دهنده رنگ بنفش در طبیعت هستند. رنگ بنفش یک رنگ روحانی و معنوی است که سطح بالایی از آگاهی و تفکر را دارند. همچنین این رنگ قوی‌ترین طیف رنگی میان رنگ‌های رنگین کمان را داراست.

تأثیر رنگ بنفش در شخصیت انسان

رنگ محبوب افراد مغرور و مستقل، رنگ بنفش است. این رنگ به فرد احساس استقلال و برترین بودن را منتقل می‌کند به همین علت افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند اصولاً انسان‌هایی هستند که از کالاهای لوکس بهره می‌گیرند و جذاب هستند. این افراد دارای تفکرات درونی‌اند و باورهای مخالف با باور خود را نمی‌پذیرند. خودکفا، خلاق و رومانتیک سه ویژگی اساسی شخصیت‌های بنفش است.

درمان بیماری‌های انسان با بهره گیری از رنگ بنفش

رنگ بنفش یک رنگ مفید در درمان اختلالات روحی و عصبی به شمار می‌رود. این رنگ جذاب یک مسکن قوی است که بی خوابی و اضطراب افراد را کاهش می‌دهد. اگرچه این رنگ اشتها را کاهش می‌دهد اما به قلب آرامش می بخشد. درمان یبوست شدید، افزایش فعالیت طحال، درمان بیماری‌های کلیه و مثانه، رفع شب ادراری‌ها، کاهش فشارخون و بهبود صرع از دیگر خواص درمانی رنگ بنفش برای انسان است.

تأثیر بنفش در دکوراسیون خانه

رنگ بنفش یک رنگ سلطنتی در دکوراسیون خانه است. استفاده از این رنگ خلاق برای محیط کار و آموزش بسیار اهمیت دارد. دخترها بیشتر از این رنگ برای اتاق خواب خود استفاده می‌کنند. پارچه‌های مبل و پرده‌های منازل را با ترکیب طلایی و بنفش ست کنید تا منازل شما شکل با شکوه به خود بگیرد. این رنگ به شرایط خانه احساس آرامش و ملایمت می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied