شمانیوز
شما نیوز

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

کاهش 70 درصدی تقاضا برای طلا | نوسانات بازار طلا کاهشی است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که نوسانات بازار طلا کاهشی است، زیرا 70 درصدی تقاضا برای طلا در ماه های گذشته کاهش یافته به همین دلیل بعید به نظر می رسد تغییرات آتی قیمت ها جدی باشد.

کاهش 70 درصدی تقاضا برای طلا | نوسانات بازار طلا کاهشی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در یک هفته گذشته قیمت دلار در ایران افت 2 هزار تومانی را ثبت کرده و با توجه به شایعه توافق برجام در برخی رسانه های خارجی مطرح شده بود، همین مساله باعث شد تا قیمت دلار هم کمی افت کند، اما خیلی طول نکشید که این خبر تکذیب شد و قیمت دلار دوباره به سمت 50 هزار تومان در حال حرکت است و همین موضوع باعث توقف افت سکه و طلا شد. به عبارت دیگر قیمت سکه که به حدود 27 میلیون تومان رسیده بود در میانه روز  گذشته "شنبه 20 خرداد" به بالای 28 میلیون تومان رشد کرد که بخشی از این موضوع تحت تاثیر دلار و بخشی هم ناشی از معاملات انس جهانی طلا بوده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در هفته گذشته قیمت طلا در ایران، تحت تاثیر نوسانات انس جهانی و همچنین اصلاح نرخ دلار در ایران روند کاهشی داشته است، گفت: در آخر هفته  و همچنین روز گذشته انس جهانی یک رشد جزئی داشته که در مجموع بیش از 20 دلار قیمت آن بالاتر رفته و همین روند در بازار طلای ایران هم باعث شده که هر گرم طلای 18 عیار 15 هزار تومان و هر سکه  تمام 500 هزار تومان رشد داشته باشد.

نادر بذرافشان با بیان اینکه در دو هفته گذشته قیمت طلا تحت تاثیر افت انس جهانی و همچنین نوسان دلار روندکاهشی داشته اما بعید به نظر می رسد این اصلاح همچنان ادامه داشته باشد، افزود: از اوج کاهش، هنوز بازگشت قیمت ها اتفاق نیفتاده است، زیرا بازار همچنان در رکود به سر می برد و تقاضا هم به حداقل رسیده است و این مساله تغییر قیمت ها را به حداقل رسانده است.

او با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته تقاضا برای خرید سکه و طلا در کشور حدود 70 درصد افت داشته است، اظهار کرد: حتی در هفته گذشته هم تعداد فروشنده های طلا افزایش یافته بود، از این رو در موقعیت کنونی با توجه به اینکه تقاضا در بازار نیست، به نظر نمی رسد در هفته جاری نوسان شدید قیمتی داشته باشیم و احتمالا تحت تاثیر انس جهانی و دلار، حدود 2 تا 3 درصد نوسان قیمت داشته باشیم .حباب سکه هفته گذشته بیش از 6 میلیون بوده است.

او با بیان اینکه مذاکرات برجام مثبت بوده ولی اندکی در بازار طلا تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: حالا باید دید که نتیجه مذاکرات به کجا خواهد رسید هرچند به نظر نمی رسد تغییرات بسیار جدی در بازار طلا ایجاد کند.

احتمال بازگشت شاخص یا افت قیمت

در هفته های گذشته بازار مالی در ایران وضعیت بدی داشته اند، به طوری که خروج پول از برخی بازارها محسوس بوده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که احتمالا بخشی از این پول وارد بازار طلا می شود.

شهیر محمدنیا کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت انس جهانی در یک محدوده مقاومتی قرار دارد، گفت: در صورتی که از مقاومت کنونی عبور کند انتظار می رود که انس جهانی تا سقف قبلی افزایش قیمت داشته باشد در غیر این صورت می تواند به اصلاح خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری موج، در حال حاضر قیمت طلا در یک محدوده قیمتی قرار دارد که چند ماه پیش هم به این قیمت رسیده بود و بعد دوباره به سقف قبلی نزدیک شد، به همین دلیل برخی تحلیلگران تصور می کنند بار دیگر قیمت طلا به این سطح حمایتی واکنش نشان می دهد و دوباره به سمت بالا حرکت می کند، اما از آنجایی که طلا نسبت به تمام بازارهای دیگر بیشترین بازدهی را در سال های گذشته داشته به نظر می رسد که شاهد یک اصلاح قیمت در این بازار باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied