شمانیوز
شما نیوز

دسر ساده | لاکچری | میهمانی

دسر لاکچری و خوشمزه برای میهمانی

برای میهمانی‌ها یکی از دغدغه ها درست کردن یک دسر شیک و خوشمزه است؛ اگر شما هم از ژله خسته شدید اینجا قرار است یک دسر لاکچری مخصوص میهمانی به شما آموزش بدهیم.

دسر لاکچری و خوشمزه برای میهمانی

دسر لاکچری و خوشمزه یکی از دغدغه های میزبان برای پذیرایی شیک از میهمانان است. دسر ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید ولی امروزه دسر لیوانی بسیار ترند و محبوب شده است و برای مهمانی ها یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا به صورت تک نفره سرو می شود و دیگر خبری از قالب های بزرگتر نیست و شما می توانید خیلی راحت تر آن ها را تهیه کنید. این بار قرار است دسر لیوان را با پوره توت فرنگی و بیسکویت پتی بور تهیه کنید و برای مهمانی ها خود سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مرحله اول: تهیه کرم وانیلی

ابتدا کرم وانیلی را آماده کنید. نشاسته ذرت، آرد و شکر را داخل قابلمه ریخته و با هم ترکیب می‌کنیم و ۲ لیتر شیر را کم کم افزوده و هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود و روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم می‌زنیم تا بجوشد و بغلظت فرنی برسد و خامه‌ی صبحانه را با نیم لیتر شیر با قیمانده ترکیب کرده و همزده تا صاف و یکدست شود و به همراه گلاب به کرم اضافه کرده و همزده تا مواد مان به جوش آید و خامی نشاسته از بین برود و از روی حرارت برداشته و وانیل را افزوده و همزده و کنار قرار دهید تا از حرارت بیفتد و داخل لیوان های تکنفره مقداری کرم وانیلی ریخته و یک لایه بیسکوییت‌ پتی‌بور خرد شده ریخته و دوباره یک لا کرم وانیلی ریخته و داخل یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شوند. می توانید بیسکویت را با دستگاه خرد کنید و یا داخل نایلون ضخیم قرار دهید و بکوبید.

مرحله دوم: تهیه پوره توت فرنگی

در این فاصله ژله‌ی توت‌فرنگی را آماده کنید. ودرژلاتین را روی آب سرد ریخته و کنار می‌گذاریم تا به حالت اسفنجی درآید و سپس روی بخارکتری قرار می‌دهیم تا ذوب شود. پوره‌ی توت‌ فرنگی و شکر را با هم ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده و توت‌فرنگی‌ها بپزند و به شکل مارمالاد درآید.

مرحله سوم: تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی

درادامه از روی حرارت برداشته و همزده تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود و ژلاتین ذوب شده را افزوده و همزده و یک لایه ژله روی کرم‌ وانیلی‌ها ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا کامل بسته شوند و سپس به دلخواه تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های دستور تهیه دسر لیوانی با توت فرنگی

بیسکوییت را پودر نکنید و نیمه خردشده باشد بهتر است.بجای توت‌ فرنگی از میوه‌های دلخواه دیگر هم می‌توانید استفاده کنید.می توانید از ژله نیز به دلخواه استفاده کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی