شمانیوز
شما نیوز

قیمت پژو پارس | قیمت پژو پارس سال | قیمت پژو پارس صفر

قیمت پژو پارس سال گران شد | جدول قیمت پژو پارس امروز چهارشنبه ۴ مرداد

در تازه‌ترین جدول قیمت خودرو، افزایش قیمت‌ها برای انواع خودروی پژو پارس مشهود است.

قیمت پژو پارس سال گران شد | جدول قیمت پژو پارس امروز چهارشنبه ۴ مرداد

خبرملت: قیمت پژو پارس مانند سایر خودروها در سال 1402 کاهشی بوده است. قیمت پژو پارس طی چند ماه اخیر چندین میلیون ریزش داشته است. با این حال قیمت پژو پارس نسبت به دو سال قبل رشد چند درصدی داشته است. در روزهای اخیر قیمت پژو پارس کاهشی شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت پژو پارس را در ادامه می‌خوانید.

 

به گزارش خبرملت، پس از چند روز کاهش قیمت انواع خودرو در بازار، امروز قیمت برخی خودروها افزایشی شد. در تازه‌ترین جدول قیمت خودرو، افزایش قیمت‌ها برای انواع خودروی پژو پارس مشهود است.

قیمت پژو پارس سال، از محصولات بسیار پرفروش ایران خودرو، در 24 سال با رشد حدود 3 درصدی همراه شده و مدل 1401 این خودرو با قیمت 464 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

 

همچنین قیمت پژو پارس موتور جدید XU7P صفر کیلومتر مدل 1402 نیز با افزایش همراه شده و به 498 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس LX TU5 به 600 میلیون و پژو پارس اتوماتیک TU5 به 680 میلیون رسیده است.

 

تازه‌ترین قیمت انواع خودرو پژو پارس را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

1

مقایسه پژو پارس با شاهین

مقایسه شاهین با پژو پارس XU7P در بخش فنی برتری میلیمتری شاهین را نشان می‌دهد. موتور پژو پارس XU7P باوجود اینکه از نوع ۱.۸ لیتر است، اما قدرت و گشتاور خروجی کمتری از پیشرانه ۱.۵ لیتری شاهین دارد و درعوض در مصرف سوخت شرایط تاحدودی به‌نفع پژو پارس XU7P است. هر دوتا خودرو درحال حاضر جزو مدل‌های نیم‌میلیاردی بازار آزاد دسته‌بندی می‌شوند، ولی در کارخانه شاهین را حدود ۲۰۰ میلیون گران‌تر می‌فروشند و از ابتدای سال در نمایندگی‌های سایپا با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان تحویل داده شده است.

 

پژو پارس XU7P ارزان‌ترین محصول کارخانه‌ای ایرانخودرو است و آنطرف شاهین را باید گران‌ترین خودرو در خط تولید سایپا بدانیم. قیمت پژو پارس XU7P در کارخانه طبق فهرستی که در سایت ایرانخودرو موجود است، نزدیک ۲۶۰ میلیون تومان است و نسبت به پژو پارس TU۵ تقریبا ۱۵ میلیون کمتر فروخته می‌شود. قیمت شاهین در کارخانه، اما از ابتدای سال به ۴۲۵ میلیون تومان رسیده و از این حیث مثلا نسبت به کوییک اتوماتیک در نمایندگی‌های سایپا حدود ۱۰۰ میلیون بیشتر فروخته می‌شود. در بازار آزاد شرایط به چه شکلی است؟

قیمت پژو پارس XU7P در بازار آزاد در اولین روز‌های تیرماه امسال به ۴۷۵ میلیون تومان رسیده و اینطوری نسبت به کارخانه حدود ۸۲ درصد بیشتر فروخته می‌شود. همین تفاوت قیمت برای شاهین سایپا حول‌وحوش ۲۵ درصد تخمین زده می‌شود. چون خرید شاهین از بازار آزاد درحال حاضر ۵۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

قیمت پژو پارس

 

پژو پارس XU7P از سال ۱۴۰۱ راهی بازار شده و برای اینکه برآورد درستی از مقایسه شاهین با پژو پارس XU7P در بازار مدل‌های دست‌دوم داشته باشیم باید سراغ مدل‌هایی از شاهین برویم که نهایتا یک سال از ورودشان به بازار می‌گذرد.

قیمت پژو پارس XU7P کارکرده مدل ۱۴۰۱ با درنظر گرفتن ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنه سالم به‌شکل منصفانه ۴۵۹ میلیون تومان است. قیمت شاهین کارکرده مدل ۱۴۰۱ با همین شرایطی که گفتیم به ۵۰۳ میلیون تومان رسیده و تقریبا همان تفاوت ۵۰، ۶۰ میلیونی که بین مدل‌های صفرکیلومتر در بازار آزاد وجود دارد، در خریدوفروش مدل‌های دست‌دوم هم به‌چشم می‌خورد.

قیمت شاهین کارکرده با درنظر گرفتن فاکتور‌هایی که گفتیم و رنگ شدن یکی از در‌های خودرو از ۵۰۳ به ۴۸۶ میلیون تومان می‌رسد و همین اتفاق قیمت پژو پارس XU7P کارکرده مدل ۱۴۰۱ را از ۴۵۹ میلیون تومان به ۴۴۳ میلیون تومان تبدیل می‌کند.

 

قیمت شاهین کارکرده مدل ۱۴۰۱ با رنگ سفید در یکی از آگهی‌های سایت دیوار ۴۷۰ میلیون تومان قید شده است. فروشنده روی سالم بودن اوضاع فنی و بدنه خودرو تاکید کرده و میزان کارکرد آن را در این مدت ۱۱ هزارکیلومتر نوشته است. فروشنده دیگری شاهین دست‌دوم مدل ۱۴۰۱ را با ۱۵ هزارکیلومتر ۴۶۵ میلیون تومان می‌فروشد و در قسمت توضیحات به رنگ‌شدن یکی از در‌ها اشاره کرده است. آنطرف قیمت پژو پارس XU7P مدل ۱۴۰۰ در یک آگهی ۴۳۵ میلیون تومان قید شده است. مدلی که در این دو سال ۲۵ هزار کیلومتر راه رفته و طبق ادعای فروشنده به‌جز همان چندتا خط‌وخشی که روی بدنه وجود دارد، ایراد دیگری ندارد.

شاهین با پیشرانه چهارسیلندر M۱۵ توربوشارژ کار می‌کند و ایرانخودرو از سال ۱۴۰۱ پژو پارس جدیدی را با موتور XU7P به بازار معرفی کرده است. روی کاغذ حداکثر گشتاور خروجی و قدرت موتور شاهین نسبت به پژو پارس XU7P بیشتر است، اما از آن طرف می‌توانیم بگوییم شاهین اشتهای بیشتری در مصرف سوخت از خودش نشان می‌دهد. چون طبق بررسی‌ها به‌ازای هر ۱۰ کیلومتر، شاهین ۷.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند، ولی این عدد برای پژو پارس XU7P به هفت لیتر می‌رسد. حجم باک اسمی پژو پارس XU7P نزدیک ۲۳ لیتر بیشتر است و راننده آن نهایتا با سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت می‌تواند حرکت کند. از طرفی حداکثر سرعت شاهین ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. در بحث آپشن‌ها هم چراغ‌های دی‌لایت به‌خاطر اجبار سازمان استاندارد از سال ۱۴۰۲ به پژو پارس XU7P اضافه شده است، اما همین چراغ و چراغ‌های اتولایت از قبل جزو آپشن‌های شاهین محسوب می‌شدند.

2

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied