شمانیوز
شما نیوز

جوجه کباب | طبخ جوجه کباب

همه عمر جوجه کباب رو اشتباه می‌پختی | بهترین روش مزه‌دار کردن و پختن جوجه‌کباب

پرطرفدار در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها است. این غذا اغلب با استفاده از قطعات جوجه‌ای تهیه می‌شود که به خوبی پخته شده و روی آتش یا در فر طهی می‌گردد.

همه عمر جوجه کباب رو اشتباه می‌پختی | بهترین روش مزه‌دار کردن و پختن جوجه‌کباب

بهترین روش مزه‌دار کردن و پختن جوجه‌کباب

جوجه کباب یک غذای پرطرفدار در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها است. این غذا اغلب با استفاده از قطعات جوجه‌ای تهیه می‌شود که به خوبی پخته شده و روی آتش یا در فر تهیه می‌گردد.

برای تهیه جوجه کباب، اولین قدم انتخاب قطعات مناسب جوجه است. معمولاً از پیشانی، دست و قسمت سینه جوجه برای کباب استفاده می‌شود. قطعات جوجه تمیز شده و می‌توانند در مرحله بعدی مزه‌دار شوند.

 

برای مزه‌دارکردن جوجه، می‌توان از ترکیبات مختلفی مثل لیمو ترش، نمک، زردچوبه، زعفران، روغن زیتون و ادویه‌ها استفاده کرد. قطعات جوجه حداقل به مدت چند ساعت در ماریناد قرار می‌گیرند تا طعم و مزه بهتری بگیرند.

بعد از مزه‌دار کردن، قطعات جوجه بر روی مش قرار داده می‌شوند و می‌توانند با استفاده از چوب‌کشی یا مهره‌های فلزی ثابت شوند. سپس می‌توان آنها را روی آتش گذاشت یا در فر با دمای مناسب پخت کرد. هنگام پختن، می‌توانید قطعات را بچرخانید تا از هر دو طرف به خوبی پخته شوند.

 

برای سرو جوجه کباب می‌توانید از نان لواش، برنج یا سالادهای روز استفاده کنید. همچنین، می‌توانید با استفاده از سس‌ها و ادویه‌های مورد علاقه خود، طعم و مزه غذا را تغییر دهید.

 

لازم به ذکر است که هر کشور و منطقه ممکن است نسخه خاص خود را برای تهیه جوجه کباب داشته باشد و استفاده از ادویه‌ها و روش‌های متفاوتی داشته باشد.

جوجه کباب رستورانی می خواهید؟ این اشتباهات را دور بریزید

جوجه کباب یکی از معروف‌ ترین غذاهای ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و پای ثابت تفریح، گردش و مهمانی خیلی از ما ایرانی‌ هاست. اگر شما هم از طرفداران جوجه کباب هستید مراقب پنج اشتباه رایجی باشید که جوجه کباب خوشمزه شما را خراب می‌کند.

اول آب لیمو و نمک می‌ زنید

قبل از اضافه کردن آب لیمو و نمک، ابتدا روغن به آن اضافه کنید تا جوجه‌ ها با روغن پوشانده شوند و بعد آب لیمو و نمک بزنید. به این شکل جوجه‌ بعد از پخت خشک نمی‌ شود.

پیاز را رنده می‌ کنید

اگر پیاز را رنده کنید به تکه‌های جوجه می‌ چسبد و موقع کباب کردن پیاز سیاه  می شود و شما به اشتباه فکر می‌ کنید جوجه آماده است؛ در حالی که جوجه هنوز کمابیش خام است. ضمن این‌ که پیاز مرغ را تلخ می کند. پس بهتر است پیاز را خلالی کنید.

زعفران را با مواد ترتیب می‌ کنید

هرگز زعفران دم شده را با دیگر مواد ترکیب نکنید. در این‌ صورت فقط مواد جوجه رنگ می‌ گیرد و جوجه رنگ کمی دارد. بهتر است ابتدا زعفران را به سطح مرغ بزنید و بگذارید یک ساعت روی آن باشد سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

ادویه‌ ها غافل می‌ شوید

مرغ بوی نامطبوعی دارد و اضافه کردن پیاز و زعفران تا حد زیادی این بو را می‌ گیرد با این‌حال با اضافه کردن ادویه‌ هایی مانند پودر سیر، فلفل سیاه و پودر پیاز می‌توانید طعم جوجه را خوشمزه‌ تر کنید.

کره را جایگزین روغن مایع می‌ کنید

کره در اثر سرما سفت می‌ شود و حتی اگر آن را گرم کنید چون مرغ سرد است و در نهایت مواد جوجه در یخچال قرار می‌ گیرد کره هیچ تاثیری بر نرم ماندن جوجه ها ندارد. پس اگر بخواهید می‌توانید برای عطر و طعم آن یک قاشق کره آب شده را به جوجه‌ های پخته شده اضافه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied