شمانیوز
شما نیوز

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ | اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ | تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲

نتایج اولیه کنکور 1402 در چه تاریخی منتشر می‌شود؟ | زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402

طبق گفته سازمان سنجش اعلام نتایج کنکور 1402 قرار است در دو مرحله انجام شود. با توجه به گفته های عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش قرار بوده است که اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 در نیمه اول مرداد ماه اعلام شود تا دانش‌‌آموزان یک هفته زمان برای بررسی دفترچه انتخاب رشته داشته باشند و در نیمه دوم مرداد ماه انتخاب رشته کنند.

نتایج اولیه کنکور 1402 در چه تاریخی منتشر می‌شود؟ | زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402

اعلام نتایج اولیه کنکور 1402

طبق گفته سازمان سنجش اعلام نتایج کنکور 1402 قرار است در دو مرحله انجام شود. با توجه به گفته های عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش قرار بوده است که اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 در نیمه اول مرداد ماه اعلام شود تا دانش‌‌آموزان یک هفته زمان برای بررسی دفترچه انتخاب رشته داشته باشند و در نیمه دوم مرداد ماه انتخاب رشته کنند.

با توجه به اینکه برخی داوطلبان کنکور در هر دو آزمون دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند و حتی ممکن است رشته آنها در آزمون دی و تیرماه یکسان نباشد و در نظر دارند نتیجه هر دو این آزمون‌ها را مشاهده کنند تا در نهایت انتخاب کنند که سوابق تحصیلی آنها برای کدام یکی از نتایج اعمال شود.

بنابر بررسی‌ها سازمان سنجش ابتدا نتایج اولیه را اعلام می‌کند و در مرحله بعد همزمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان، سوابق تحصیلی آنها که توسط آموزش و پرورش تراز شده را در نتیجه کلی آزمون، اعمال می‌کند. پس بین اطلاع‌رسانی اولیه نتایج و کارنامه نهایی برای مشخص شدن وضعیت داوطلبان آزمون سراسری فاصله وجود دارد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402

اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 در تاریخ 15 تا 20 مرداد ماه انجام می‌شود و انتخاب رشته داوطلبان در اواخر مرداد ماه انجام می‌شود. فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نوبت دوم کنکور نیز نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می‌شود. 

طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش آموزش و پرورش بر اساس تقویم تا اوایل مردادماه فرصت داشته است سوابق تحصیلی داوطلب را به سنجش ارائه کند.

آموزش و پرورش صددرصد سوابق تحصیلی تمام داوطلبان را اعلام می کند و اگر داوطلبی سوابق تحصیلی ندارد نمره این سوابق تحصیلی صفر در پرونده رد می شود. همه افراد سوابق تحصیلی دارند. اگر به داوطلبی فرصتی داده شد که نمره سوابق تحصیلی خود را ترمیم کند نمره سوابق تحصیلی جدید جایگزین نمره سوابق تحصیلی قبلی خواهد شد.

امروز سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارائه می شود. پس از آن چند روز فرصت است که سوابق تحصیلی و نمره کنکور را به نسبت ۴۰ به ۶۰ اعمال کنند و نتایج را استخراج کنند. پس از آن کنترل های سه گانه را انجام می‌دهند تا نمرات با هم همخوانی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied