شمانیوز
شما نیوز

صدف اسپهبدی | صدف اسپهبدی و همسرش | بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی عروس شد | عکس زیبای صدف اسپهبدی در لباس عروس

صدف اسپهبدی بازیگر نوظهور سینمای ایران است که با بازی در فیلم علفزار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر شده است.

صدف اسپهبدی عروس شد | عکس زیبای صدف اسپهبدی در لباس عروس

خبرملت: صدف اسپهبدی از چهره‌های نوظهور بازیگری در سینمای ایران است. صدف اسپهبدی برای بازی در فیلم علفزار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد. صدف اسپهبدی 29 سال دارد و متولد تهران است. سفر در خانه و دلدار دو سریال تلویزیونی صدف اسپهبدی هستند. صدف اسپهبدی در حال حاضر مجرد است.

صدف اسپهبدی، بازیگر ۲۹ ساله ایرانی که سال ۱۴۰۰ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «علف‌زار» شد، در جدیدترین تصویرش با لباس سفید، بلند و متفاوتی دیده می‌شود.

صدف در این تصویر در کنار باران نیکراه، گوینده و مجری ایرانی ایستاده و با لباس سفید، بلند و حجیمش که شبیه به لباس عروس نیز هست، جلب توجه کرده است. او برای تکمیل استایلش از توربان مشکی‌رنگ و ساده‌ای استفاده کرده است.

لباس صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی ستاره نوظهور سینمای ایران

در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش اول به طناز طباطبایی رسید. او برای بازی در فیلم «بی‌رویا» این جایزه را دریافت کرد. 

در همین مراسم صدف اسپهبدی ستاره زن نوظهور سینمای ایران برای بازی درخشان در «علف‌زار» برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. 

فرشته حسینی نیز برای بازی در فیلم «دسته دختران» دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کرد. 

ستاره زن نوظهور سینمای ایران / عکس

ماجرای 25 کیلو کاهش وزن صدف اسپهبدی

فیلم سینمایی  «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، نشان دهنده برخی از معضلات اجتماعی است. یکی از شخصیت‌های این فیلم که با این مشکلات از قبیل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند، با بازی صدف اسپهبدی جان گرفته است. 

به این بهانه، به گفت‌وگو با صدف اسپهبدی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

انتظاری که از این فیلم داشتید، برآورده شد؟ 

همین که در این گروه، کنار کاظم دانشی، بهرام رادان و بازیگران درجه یک و عوامل بی‌نظیر حضور داشتم، برای من باعث افتخار بود و درباره دریافت سیمرغ هم باید بگویم «هرچه پیش آید خوش آید» و من فکر می‌کنم اتفاقی که باید برایم می‌افتاد، در این فیلم افتاد.

ایفای نقش یک معتاد، در دیده شدن هر بازیگری از جمله شما تاثیرگذار است. موافقید؟

نمی‌توانم این موضوع را تایید یا تکذیب کنم اما قبل از انتخاب شدن در این نقش بسیاری به من می‌گفتند که سراغ نقش خاص نروم، مخصوصا نقش معتاد؛ به دلیل این‌که این‌گونه نقش‌های خاص شاید از نظر فیزیکی و بیان، بار کمکی اضافه دارند و در این میان تلاش بازیگر برای ایفای نقش کم‌تر دیده می‌شود، به خصوص برای من که اولین تجربه سینمایی‌ام بود.

برای بازی در فیلم سینمایی درمدت زمان هشت ماه، ۲۵ کیلوگرم کاهش وزن داشتید، اگر به شما می‌گفتند که ۲۵ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشید قبول می‌کردید؟

نه، نمی‌پذیرفتم که ۲۵ کیلو به وزنم اضافه کنم.

دانلود فیلم سینمایی علفزار با بازی صدف اسپهبدیدرست است که این اضافه وزن در هشت ماه انجام شد، اما ممکن بود به شما آسیب وارد کند، از دکتر تغذیه کمک گرفتید؟

نه متاسفانه هر شب ۱۰ کیلومتر می‌دویدم و اثرات این کاهش وزنِ بیش از اندازه، زیاد بود. تغییرات هورمونی، ریزش مو، از دست دادن مواد مغذی و موارد بسیار دیگر ولی خدا را شکر که خروجی را دیدم و بسیار از نتیجه راضی هستم.

«علف‌زار» قصه مادر معتادی را به تصویر می‌کشد که مهم‌ترین دغدغه‌اش فرزندش است؛ دو مسئله متضاد که کار را سخت می‌کند.

من مادر بودن را تجربه نکردم اما مادر بودن موضوعی نیست که به یک چیز دیگر وصله و پینه شود، این‌که یک آدمی اعتیاد دارد، به این معنا نیست که حس مادرانه ندارد. این موضوع جزو جدایی نشدنی از یک زن است و این زن در شرایطی که می‌داند هیچ چیز برای خودش مناسب نیست، تلاش دارد تا اوضاع را برای فرزندش بهتر کند و این موضوع کاملا طبیعی است.

آیا این فیلم یا دیگر آثار سینمایی از این دست، می‌تواند به حل مشکلات اجتماعی کمک کند؟

قضاوت این موضوع را باید بر عهده مخاطبان بگذاریم، اما طبیعتا نشان دادن یک‌سری موارد در بهبود اوضاع و پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار است.

صدف اسپهبدی با چهره ای دردمند ولی دلبر

بیوگرافی صدف اسپهبدی

صدف اسپهبدی ۱۵ بهمن ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد. او فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در نقش دختری تک‌تیرانداز در فیلم کوتاه راحانا (۱۳۹۶) آغاز کرد. او در سال ۱۴۰۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود نقش زنی معتاد به‌نام فریبا را در فیلم علفزار با موضوع اجتماعی به کارگردانی کاظم دانشی ایفا کرد.

او برای این نقش هر شب ۱۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کرد و در هشت ماه ۲۵ کیلوگرم از وزن خود کاهش داد. نقش‌آفرینی او از سوی چند منتقد تحسین شد.

حسین جوانی در وبگاه سینماتیکت نوشت: «لازم نیست که او حرف بزند تا معلوم شود مواد مخدر چه به روزش آورده‌است؛ از راه رفتنش هم پیداست که نه‌تنها سال‌ها اسیر اعتیاد است بلکه هیچ تلاشی هم برای ترک کردن نمی‌کند.»او برای این نقش برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied