شمانیوز
شما نیوز

شیدا خلیق | شیدا خلیق کیست؟ | شیدا خلیق در مافیا

شیدا خلیق کیست؟ | دختر ناهید مسلمی را بشناسید

شیدا خلیق ، دختر ناهید مسلمی ، بازیگر معروف متولد سال 1372 می‌باشد. شیدا خلیق در مافیا به واسطه بازی و هوش خوبش بسیار مورد توجه قرار گرفته. در ادامه با شیدا خلیق بیشتر آشنا شوید.

شیدا خلیق کیست؟ | دختر ناهید مسلمی را بشناسید

شیدا خلیق

شیدا خلیق ، دختر ناهید مسلمی ، بازیگر معروف متولد سال 1372 می‌باشد. شیدا خلیق در مافیا به واسطه بازی و هوش خوبش بسیار مورد توجه قرار گرفته. در ادامه با شیدا خلیق بیشتر آشنا شوید.

شیدا خلیق کیست؟

خانم خلیق در پنجمین روز خرداد ماه سال 1372 در تهران به دنیا آمد. او از همان ابتدای زندگی با بازیگری آشنایی پیدا کرد زیرا مادرش خانم ناهید مسلمی بازیگر بود. پدر او عباس خلیق نیز متاسفانه در دی ماه سال 1400 فوت کردند. خانم شیدا خواهر و برادری نداشت و تک فرزند خانواده خود بود که از سنین کودکی همراه مادرش وارد عرصه بازیگری شد. این هنرپیشه سپس موفق به اخذ مدرک لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنر شد.

زندگی شغلی شیدا خلیق

 

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در این قسمت بیوگرافی شیدا خلیق باید باری دیگر بگوییم که خانم شیدا بخاطر شغل مادرش از سنین کودکی وارد دنیای بازیگری شد. او نخستین بار در سن 7 سالگی در تئاتر چیستا همراه مادرش حضور پیدا کرده و بازیگری را تجربه کرد. او تا سن شانزده سالگی در صحنه‌های تئاتر حضور داشت و همچنین وقتی یکبار بازیگر اصلی سر وقت به صحنه نرسید او با ایفای نقش آن برنده جایزه نیز شد.

ورود این بازیگر به سینما تا سال 1388 به طول انجامید. خانم خلیق نخست با فیلم دختران پشت دوربین رفت و پس از آن در سال 1389 نقشی کوتاه در یه حبه قند داشت و سپس در بوسیدن روی ماه حضور پیدا کرد. عمدتا دیده شدن این بازیگر با سریال زوج یا فرد اتفاق افتاد که در آن با مادرش همکاری می‌کرد. فیلم سینمایی هفت و نیم نیز از جمله آثار معروف خانم خلیق در سینما بود. همچنین بازی در سریال‌های گلشیفته و سریال مترجم نیز از جمله آثار شبکه نمایش خانگی این بازیگر بودند. خانم خلیق این روزها در رئالیتی شو شب‌های مافیا: زودیاک نیز حضور دارد.

ازدواج

در مورد متأهل یا مجرد بودن شیدا خلیق هیچ اطلاعی در دسترس نمی باشد. اما به محض بدست آوردن اطلاعات به استحضارتان خواهیم رساند.

 

فیلم های شیدا خلیق

در این قسمت تمام فیلم‌های سینمایی و تله فیلم‌های خانم خلیق را بینید.

سریال های شیدا خلیق تلویزیونی

این بخش را به سریال‌های این بازیگر در تلویزیون اختصاص می‌دهیم.

 

مجموعه های شبکه نمایش خانگی

تئاترهای شیدا خلیق

این هنرپیشه تا کنون در حدودا 40 تئاتر حضور داشته است و جدول زیر گزیده‌ای از کارهای اوست.

جوایز و افتخارات شیدا خلیق

در بیوگرافی شیدا خلیق هنوز جایزه معروفی ثبت نشده است. به گفته مادر ایشان، خانم مسلمی، این بازیگر در 13 سالگی برای یک نقش‌آفرینی در تئاتر جایزه بهترین بازیگر را گرفت. همچنین خانم خلیق توانست دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه نهال را برای فیلم روشویی کسب کند. همچنین او در این جشنواره نامزد جایزه بهترین بازیگر نیز شد.

حواشی خانم خلیق

حواشی شیدا خلیق کم هستند و یا بهتر است بگوییم که این بازیگر حاشیه خاصی در زندگی خود ندارد و همواره به دنبال آرامش در حرفه خود بوده است. با مادرش خانم مسلمی رابطه خوبی دارد و در فضای مجازی نیز به آرامی فعالیت می‌کند. خانم خلیق نسبت به زندگی شخصی خود محافظه‌کارانه رفتار می‌کند و تا کنون مورد خاصی از او دیده نشده که جنجال بیافریند.

 

مصاحبه با شیدا خلیق

زندگیم وقتی معنا پیدا کرد که وارد تئاتر شهر شدم و شاید این حرف در مورد من وجود داشته باشه که چون مادرش بازیگر بوده تلاشی برای ورود به این عرصه نکرده است.

حدودا ۳۰ کار تئاتر ، ۴ تا سینمایی ، ۳ تا سریال و ۲ تا تله فیلم بازی کرده ام. جایزه هیات داوران را در ۱۴ سالگی گرفتم. حریص نیستم برای کار تصویر کردن. همیشه می گویم بعد از فیلم دختران که اولین کار سینمایی من بود خیلی پیشنهاد کار داشتم ولی با فاصله یک سال من یه حبه قند را انتخاب کردم که نقش اصلی نبودم.

شیدا خلیق از نگاه شیدا خلیق

مهم ترین چیزی که یادم می آید از خودم از وقتی است که وارد تئاتر شهر شدم. شب بیداری با مامان ، سر فیلمبرداری و تئاتر رفتن با مامان و …

اگر دختر ناهید مسلمی نبودی به سمت بازیگری می آمدی؟

نه . اصلا. انقدر حضور مامان تاثیر گذار بود که اگر او در زندگی من نبود اصلا فکرشو نمی کردم.

الان روحیه خودت نزدیک بازیگری نیست؟

الان که فکر می کنم کاری جز این بلد نیستم ولی علت بزرگ آن این است که من از بچگی فقط این فضا را تجربه کردم. اگر زندگیم چیز دیگه ای بود ممکن بود به سمت دیگری بروم ولی روحیه الانم چیزی است که از بچگی شکل گرفته است.

چقدر از ۷ سالگی تا الان طبق برنامه ریزی پیش رفتی و از جایگاه الان راضی هستی؟

از نظر خودم قابل قبوله . همیشه سعی کردم درست و با وسواس انتخاب کنم.

آیا با سریال حامد محمدی برای تو شناخته شدن و معروفیتی که برای اکثر افراد اتفاق می افتد را به همراه داشت؟

اصلا و برای این موضوع بسیار خوشحالم.

شهرت کجای زندگیته؟

شهرت خیلی لذت بخشه. شاید به خاطر اینه که از طرف آدم ها دوست داشته می شی و انرژی منفی به همراه ندارد. ولی من وقتی تو خودم نگاه می کنم می بینم که هیچوقت تو کاراکترم نیست که با آغوش باز همه چیز این موضوع را بپذیرم.

شاید به خاطر اینه که هیچوقت تو این سال ها عجله ای برای این اتفاق ندارم. حتی تو سن کمی هم که داشتم با توجه به این که بعد سریال دختران پیشنهاد کار زیادی داشتم با فاصله یک سال یه حبه قند و انتخاب کردم که نقش اصلی نبودم و بعد هم باز فیلم بوسیدن روی ماه را انتخاب کردم که نقش محوری نبودم. شهرت دغدغه من حتی در آن سن هم نبود.

درآمد زیاد چطور؟

چقدر دردناکه که به عنوان یه بازیگر نتونی به پول نه بگی! وقتی بازیگری به خاطر پول کاری و قبول کنه متاسفانه با آبرو و رزومه و حال خودش بازی می کنه در حالی که شاید این موضوع برای یه طراح صحنه آسون تر باشه که به خاطر پول کاری کنه که سلیقه خودش و زیر پا بذاره.

یعنی پول جبران نمی کنه این حال و؟

نه برای من نمیکنه .

تجربه ش کردی؟

بله متاسفانه. این موضوع جز چیزهاییه که نظرم عوض شد. ابتدا فکر می کردم که منو راضی میکنه ولی اینجور نبود و خیلی تجربه تلخیه. احسای پوچ بودن می کنی و خیلی باید تلاش کنی تا این موضوع و جبران کنی.

شیدا وقتای خالیش و جدا از بازیگری چگونه می گزرونه؟

یه زمانی مخصوص خانوادم دارم . از جمله مادرم ، مادربزرگم… بخش های دیگه هم با موسیقی ، کتاب صوتی ، فیلم دیدن ، وقت گذرونی با دوستان ، رانندگی و … می گذره. بخش دیگری هم تحصیلم است که برام بسیار مهم و عزیز بود.

تک بچه ای ؟

بله .

خوبه تک بچگی؟

من همیشه دو جور به این قضیه نگاه می کنم. یک بخشی اینه که تو یه بار زندگی می کنی و دیگه هیچوقت حس خواهر بودن یا هر نقش دیگه ای و تو زندگی تجربه نمی کنی…

این اون نقشیه که من الان دارم. تک فرزندی که هیچوقت خواهر نمیشه ، برادر نداره و…

تک بچه بودن سخته یا آسون؟

نه سخت نیست…اونم اتفاق آسونیه. ولی برخلاف اونچه که جا افتاده که تک فرزندی لوس بودن و به همراه داره اینطور نیست و حتی باعث میشه نقش ها و مسئولیت های گوناگونی را به عهده داشته باشی. تک بچه بودن برای من باعث شد که نقش های متفاوتی بازی کنیم. مثلا من و مادرم که باهم زندگی می کنیم گاهی رفیق مادرم ، گاهی شوهرش ، گاهی دخترش…هستم!

 

دختران 1388 قاسم جعفری
یه حبه قند 1389 رضا میرکریمی
بوسیدن روی ماه 1390 همایون اسعدیان
چند روز بیشتر (تله فیلم) 1392 پریسا گرگین
دو ماجرا برای یک ازدواج (تله فیلم) 1393 شهرام شاه حسینی
روشویی (تله فیلم) 1393 جابر رمضانی
چهل و هفت 1396 احمد اطراقچی
کمیکال 1397 اشکان مستی
هفت و نیم 1397 نوید محمودی
هرماس 1400 مهدی صاحبی
آخرین تولد 1400 نوید محمودی
گنجشک 1400 سهیل کریمی

 

همه چیز آنجاست 1393 شهرام شاه حسینی
زعفرانی 1394 حامد محمدی
چرخ فلک 1395 عزیزالله حمیدنژاد، احسان عبدی‌پور، بهرام عظیم‌پور
هیئت مدیره 1397 مازیار میری
زوج یا فرد 1398 محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف زاده
هم‌سایه 1400 محمد حسین غضنفری

 

گلشیفته 1396 بهروز شعیبی
مترجم 1401 بهرام توکلی
شب های مافیا: زودیاک 1402 محمدرضا رضائیان

 

نمایش زائر حمید امجد
نمایش تبارشناسی دروغ و تنهایی سجاد افشاریان
نمایش ماضی استمراری ندا هنگامی
نمایش خانه ایران آشا محرابی
نمایش مهاجران (1392) مهرداد خامنه ای
نمایش بهار و آدم‌برفی (1393) ناصر کامکاری
نمایش پاییز (1393) نادر برهانی مرند
نمایش نگاهمان می‌کنند (1394) محمدرضا اصلی
نمایش شب شک (1401) امیرحسین بریمانی
نمایش تهران (1402) دیانا فتحی

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied