شمانیوز
شما نیوز

پای سیب | پای سیب خوشمزه | کیک خاص

این پای سیب خاص و خوشمزه را حتما درست کنید | یادتان باشد هیچ وقت سیب را دور نریزید

پای سیب یکی از شیرینی های پر طرفدار در کل دنیا است که اینجا قرار است یکی از خاص ترین ها را به شما اموزش دهیم.

این پای سیب خاص و خوشمزه را حتما درست کنید | یادتان باشد هیچ وقت سیب را دور نریزید

زندگی رنگی | به دنبال بهترین دستور العمل های سیب هستید؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با حجمی از سیب در یخچال مواجه شده باشید که در حال سیاه شدن و خراب شدن هستند و نمی دانید با این همه سیب چه کار کنید در حالی که می توانید این سیب ها را به یک خوراکی خوشمزه تبدیل کنید. یکی از این خوشمزه ها پای سیب است. که ایجا می خواهیم یکی از بهترین آن ها را با متد اروپایی‌اش به شما آموزش دهیم.

مواد لازم :

2 و نیم فنجان آرد شیرینی پزی نوک قاشق چایخوری نمک یک سوم فنجان شکر سفید به اضافه یک و نیم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای 300 گرم کره بدون نمک ( به حالت نیمه مایع)

1 غذاخوری سرکه سیب1 عدد تخم مرغ بزرگ1 قاشق غذاخوری شیر کامل3 و نیم عدد سیب 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده¼ قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده2 قاشق غذاخوری آب لیموپودر قند

طرز تهیه پای سیب

مرحله 1

در کاسه غذاساز، ۲ و نیم فنجان آرد، ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق غذاخوری شکر را بریزید. کره را اضافه کنید تا زمانی که گلوله های درشت و به اندازه نخود ظاهر شود ادامه دهید. در حالی که دستگاه در حال کار است، سرکه و ¼ فنجان آب یخ را اضافه کنید و این کار 30 ثانیه انجام دهید تا خمیر اماده شود. مقدار کمی از خمیر را بین انگشتان خود فشار دهید و اگر خیلی شکننده بود، هر بار 1 قاشق غذاخوری (حداکثر 2 قاشق غذاخوری) آب یخ اضافه کنید. فرآیند را بیش از حد انجام ندهید.

مرحله 2

خمیر را روی یک سطح کمی آرد پاشی شده باز کنید و با هم فشار دهید تا به شکل یک توپ درشت تبدیل شود. چند بار ورز دهید تا ترکیب شوند، سپس به دو توپ مساوی تقسیم کنید. هر توپ را در یک دیسک با لبه های صاف (بدون ترک) صاف کنید، با پوشش پلاستیکی بپوشانید و حداقل 1 ساعت (یا تا یک شب) در یخچال بگذارید.

مرحله 3

فر را با یک سینی در طبقه پایین و یک سینی در مرکز فر با دمای 425 درجه فارنهایت گرم کنید.

مرحله 4

روی یک سطح کمی آردپاشی شده، یک دیسک خمیر را به شکل گرد باز کنید. خمیر را به آرامی با وردنه ورز دهید و سپس آن را به دو توپ تقسیم کنید. یکی از آنها (توپ خمیر) را با وردنه باز کنید و سپس به آرامی بلند کرده و داخل تابه بگذارید. خمیر اضافی را با استفاده از قیچی برش دهید و به یخچال منتقل کنید. روی یک تکه پوست آردپاشی شده، دومین دیسک خمیر را به اندازه اولی باز کنید و هر دو پوسته را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله 5

در یک کاسه کوچک، تخم مرغ و شیر را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. سیب ها را پوست بگیرید، هسته آن را بگیرید و به نازکی (البته نه خیلی نازک) برش دهید. سیب ها را در یک کاسه بزرگ بریزید و با ¼ فنجان آرد، ¼ فنجان شکر، دارچین، جوز هندی، ¼ قاشق چای خوری نمک و لیمو مخلوط کنید. تابه‌ای که درون آن را خمیر قرار داده اید را با مخلوط سیب پر کنید.

مرحله 6

به لبه خمیر، مخلوط تخم مرغ و شیر بمالید و مقدار اضافی آن را نگه دارید. دور دوم خمیر را روی سیب ها قرار دهید و آنها را فشار دهید تا فضای اضافی بین سیب ها و پوسته به حداقل برسد. پوسته های بالا و پایین را به هم فشار دهید. لبه بالایی را زیر لبه پایین قرار دهید و به دلخواه چین و یا تزئین کنید. برای خارج شدن بخار، پنج برش کوچک روی پوسته بالایی ایجا کنید. پای را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا حالت چین و چروک بگیرد.

مرحله 7

یک برس را به مخلوط شیر و تخم مرغ آغشته کنید و یک بار روی خمیر بکشید.

مرحله 8

پای را روی طبقه پایین، درون فر از قبل گرم شده قرار دهید و حدودا 20 تا 25 دقیقه به آن زمان بدهید تا پوسته شروع به طلایی شدن کند. پس از آن سینی فر را به طبقه وسط منتقل کنید و دمای فر را تا 350 درجه فارنهایت کاهش دهید. پخت را ادامه دهید تا پوسته طلایی شود و حباب بزند. پس از آن پای سیب را خارج کنید و 3 تا 4 ساعت به آن استراحت بدهیم تا خنک شود و آب میوه‌ها قبل از برش دادن ببندند.

نکات مهم این شیرینی:

خمیر پای را می توان تا 3 روز قبل درست کرد و سرد کرد، یا تا 3 ماه منجمد کرد. قبل از استفاده ذوب کنید پای پخته شده با پوشش آزاد با فویل آلومینیومی تا 2 روز در دمای اتاق باقی می ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied