شمانیوز
شما نیوز

دکلره | رنگ مو بدون دکلره | بهترین روش دکلره

4 روش هایلایت مو با مواد طبیعی

اغلب افراد وقتی اسم هایلایت کردن و رنگ مو را می شنوند سریعا یک گام عقب می گذارند که مبادا به موهایشان آسیب برسد؛ هرچند روش های شیمیایی می تواند آسیب به مو بزند اما در کنار این روش، روش های طبیعی هم وجود دارد که می تواند این نگرانی ها را بر طرف کند.

4 روش هایلایت مو با مواد طبیعی

زندگی رنگی | دکلره و رنگ و مو و هایلایت ترس دارد؟ واقعیت این است که بله ترس از آسیب دیدن مو در زمان استفاده از مواد شیمیایی همیشه وجود دارد اما آیا می‌دانید که هایلایت کردن مو بدون دکلره نیز امکان پذیر بوده و خطرات آن به مراتب کمتر از هایلایت به وسیله دکلره است؟ هایلایت یکی از پر طرفدار‌ترین روش‌های زیبایی مو به شمار می‌آید. در این مقاله به روش هایلایت کردن مو بدون دکلره و نیز معرفی روش خانگی آن پرداخته ایم.

هایلایت به ایجاد دسته‌هایی روشن از مو در میان مو‌های تیره گفته می‌شود. اگرچه روش‌های متعددی برای هایلایت کردن مو در منزل نیز وجود دارد، اما برای گرفتن نتیجه بهتر و اطلاع از مدل‌های جدید هایلایت مو باید به سالن‌های آرایش مراجعه کرد. هایلایت مو هم با پودر دکلره و هم بدون استفاده از دکلره قابل انجام است.

روش‌های انجام هایلایت مو

به طور کل برای انجام هر یک از مدل‌های هایلایت چه با دکلره چه بدون دکلره از ۳ روش زیر استفاده می‌شود:

۱. انجام هایلایت مو با کلاه

در این روش از کلاهی استفاده می‌شود که دارای سوراخ‌های مخصوص در سطح آن است و تکه‌هایی از مو را به میزان دلخواه از آن‌ها خارج کرده و هایلایت را بر روی آن‌ها انجام می‌دهند.

قبل از قرار دادن کلاه باید مو‌ها را به دقت شانه کنید تا گره‌های آن باز شده. سپس کلا را گذاشته و مو‌ها را با استفاده از یک قلاب یا چیزی شبیه به آن از درون سوراخ‌ها به آرامی خارج کنید. محلول بالا یا هر کدام از محلول‌های پایین را روی مو‌های خارج کرده گذاشته ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس قبل از در آوردن کلاه مو‌های رنگی را شسته و بعد کلاه را خارج کنید و دوباره بشوئید.

۲. هایلایت مو با فویل

در این روش تکه‌هایی که بر روی آن از مواد هایلایت مو استفاده شده است درون فویل قرار گرفته تا به وسیله آن‌ها مو به راحتی رنگ هایلایت را به خود گیرد.

در این روش ابتدا مو‌ها را جلوی سر ۳ قسمت و پشت سر ۴ فسمت تقسیم‌بندی کنید. سپس با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید. کاغذ فویل را به شکل مستطیل بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر تا بزنید و بعد مو‌های مورد نظرتان را روی کاغذ فویل قرار دهید. محلول دلخواهتان را به مو‌ها زده و بعد فویل‌ها را ببندید.

هر ۱۰ دقیقها یکبار موهایتان را چک کنید؛ یادتان باشد اگر مو‌ها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند. بعد از ۲۰ دقیقه یا کمتر شاید هم بیشتر فویل‌ها را باز کرده و موهایتان را بشوئید.

۳. هایلایت مو با شانه

برای این کار شانه‌های مخصوص وجود دارد که می‌توانید برای به دست آوردن اطلاع از آن‌ها به داروخانه مراجعه کنید. ابتدا باید فرق طبیعی مو‌ها باز شود (فرق وسط). سپس یک دسته از مو‌های جلویی را برداشته و در فاصله ۱ سانتی متری از سر مخلوط رنگ مو را با شانه مخصوص روی آن بزنید. به همین صورت سمت دیگر و مو‌های پشت را هم هایلایت کرده. در مورد محل قرار گیری هایلایت‌ها حساس نباشید، زیرا بهترین هایلایت مو، هایلایتی است که به صورت متقارن نباشد. بعد از ۲۰ دقیقه آن‌ها را بشویید.

هایلایت مو بدون دکلره چگونه انجام می‌شود؟

اگرچه روش معمول برای روشن کردن و یا هایلایت کردن موها استفاده از پودر دکلره است، اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توان بدون استفاده از پودر دکلره مو را هایلایت کرد. برای این منظور می‌توان تنها از اکسیدان‌‌‌هایی با شماره‌های مختلف استفاده کرد. به مثال‌های زیر توجه کنید:

اگر کسی بخواهد موهایش را تا ۳ درجه روشن کند باید از مایع اکسیدان با شماره ۲ یا با میزان ۹ درصد استفاده کند. این روش بیشتر برای مو‌های نازک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت تیره‌تر بودن مو می‌توان از اکسیدان‌های درصد بالاتر استفاده کرد.

همچنین در صورتی که بخواهید مو‌های خود را تنها یک درجه روشن کنید می‌توانید از اکسیدان شماره ۱ یا ۶ استفاده کنید.

اکسیدان‌های ۱۲ درصدی نیز مناسب برای روشن کردن مو تا ۴ یا ۵ درجه است.

نکته قابل توجه اینکه در هر کدام از روش‌های فوق باید رنگ موی مورد نظر خود را نیز با اکسیدان ترکیب کرده تا از نتیجه دلخواه خود بهره‌مند شوید. به عنوان مثال کسانی که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها را موی سفید تشکیل داده است باید از رنگ موی ۰۰ به همراه اکسیدان مناسب استفاده کنند.

هایلایت مو به روش طبیعی

روش های طبیعی برای رنگ کردن مو‌ها و روشن کردن آنها هم وجود دارد که ممکن است بر روی همه‌ی افراد عمل نکند، ولی اگر نمی‌خواهید از محصولات شیمیایی استفاده کنید می‌توانید یکی از این راه‌ها را امتحان کنید.

۱. هایلایت مو با آبلیمو

یکی از بهترین روش‌های طبیعی هایلایت مو بدون دکلره و در منزل به کار بردن آبلیمو برای این منظور است. برای این کار بهتر است از آب لیموی تازه استفاده کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

بعد از جدا کردن دسته‌های دلخواه از موی خود آبلیموی تازه را به روی آن‌ها اسپری کنید.

برای نتیجه گیری بهتر موهایتان را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید تا اسید سیتریک موجود در آبلیمو به کمک اشعه فرابنفش خورشید شروع به روشن کردن مو کند.

بعد از مدت زمان حدود ۳۰ دقیقه الی یک ساعت، مو‌های خود را به وسیله یک شامپوی حاوی نرم کننده بشویید و سپس به آرامی آن‌ها را خشک کنید.

۲. ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

مواد لازم

یک پیمانه جوش شیرین

۳ یا ۴ قاشق چای خوری هیدروژن پراکسید.

مواد را با هم ترکیب کنید، به مو‌ها بزنید و بعد از ۶۰ دقیقه مو‌ها را بشوئید. اجازه ندهید مواد بیشتر از ۶۰ دقیقه روی مو‌ها بماند.

۳. ترکیب عسل، روغن نارگیل و سرکه

مواد لازم

یک پیمانه سرکه سیب

۱ تا ۲ پیمانه عسل

۱ قاشق چای خوری روغن نارگیل

مواد را داخل ظرفی با هم ترکیب کنید. با استفاده از برس مواد را به مو‌ها بزنید. اجازه دهید به مدت ۴ الی ۵ ساعت مواد روی مو‌ها بماند. سپس مو‌ها را تمیز بشوئید.

۴. ترکیب دارچین و روغن زیتون

یک و نیم پیمانه پودر دارچین

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

مواد را با هم ترکیب کنید و به مو‌ها بزنید. مو‌ها را بپوشانید و اجازه دهید ۳ – ۴ ساعت مواد روی مو‌ها بماند. سپس بشوئید. می‌توانید برای نتیجه بهتر ۱ قاشق غذاخوری عسل هم به مواد اضافه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied