شمانیوز
شما نیوز

فروشندگان این خودرو دادگاهی می شوند

تسلا قوانین جدیدی را برای خودروی سایبرتراک خود اعمال کرده که مطابق آن خریداران امکان فروش این خودرو در سال نخست مالکیت را ندارند.

فروشندگان این خودرو دادگاهی می شوند

زندگی رنگی | نخستین مشتریان این خودرو قرار است در ماه جاری آن را تحویل بگیرند. تسلا احتمالا برای جلوگیری از انتقال مالکیت سایبرتراک به‌دنبال معافیت قضایی خواهد بود یا خسارت نقدی به مبلغ ۵۰ هزار دلار را مطالبه می‌کند.

امروزه شاهد رشد روز‌افزون خودروهای برقی و جایگزین‌‌ شدن آن‌ها به جای انواع ماشین‌های احتراقی هستیم؛ زیرا که صنعت خودرو‌سازی جهان، تصمیم بر جایگزین کردن سایر منابع انرژی به جای سوخت طبیعی گرفته است.

با توجه به محدودیت منابع سوخت طبیعی و مصرف زیاد آن توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری، کره زمینی که با پدیده گرمایشی مواجه شده و آسیبی که به محیط زیست در اثر مصرف سوخت طبیعی می‌رسد؛ راهکاری که توسط متخصصین این صنعت ارائه شد، استفاده از خودرو برقی و هیبریدی است که البته با استقبال بالایی مواجه شد.

در میان برندهای خودروساز برقی همچون رنو-نیسان، جک، هیوندای و … شرکت تسلا، پرچم‌دار تولید ماشین‌های برقی شناخته می‌شود که در این متن به بررسی آن می‌پردازیم.

نکته مهم: فراموش نکنید که ماشین‌های برقی متفاوت از ماشین‌های هیبریدی هستند.

تفاوت خودرو برقی (EV) با هیبریدماشین‌های EV برخلاف خودروهای هیبریدی که از ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی در کنار هم بهره می‌برند، تنها با موتور برقی کار می‌کنند. این نوع از ماشین‌ها، انرژی خود را با استفاده از یک موتور الکتریکی و باتری‌های وابسته به آن تامین می‌کنند؛ باتری‌ها، انرژی لازم برای سیستم محرکه موتور برقی و همچنین تجهیزات دیگر را تامین می‌کنند.

خودروهای برقی دارای قیمت به‌ نسبت پایینی هستند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند، همچنین هنگام حرکت با این نوع از ماشین‌ها، شما هیچ سر و صدایی را احساس نخواهید کرد.

ایراد بزرگ خودروهای الکتریکیعیب بزرگی که در ماشین برقی می‌توان به آن اشاره کرد، وابستگی صد در صد ماشین به باتری است که ظرفیت و چگالی آن با سوخت‌های طبیعی قابل قیاس نیست؛ امید می‌رود که با پیشرفت تکنولوژی این مشکل نیز برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied