شمانیوز
شما نیوز

باقلوای گوشت

این غذای جذاب مخصوص ماه رمضان است | طرز تهیه باقلوای گوشت با طعمی عالی

در خبر زیر به شما طرز تهیه غذای خوشزه مناسب برای پذیرایی ماه رمضان را آموزش میدهیم.

این غذای جذاب مخصوص ماه رمضان است | طرز تهیه باقلوای گوشت با طعمی عالی

باقلوا گوشت یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه است.غذای باقلوا گوشت دارای ترکیبی متعادل از پروتئین و کربوهیدرات است، که انرژی بالا و مواد مغذی ضروری برای بدن را فراهم می‌کند.طعم و عطر خاص باقلوا گوشت با ترکیبی از ادویه‌ها و انواع سبزیجات ایجاد می‌شود، که به آن یک لمس منحصر به فرد می‌دهد.باقلوا گوشت مناسب برای پذیرایی ماه رمضان است. برای طرز تهیه باقلوا گوشت همراه ما باشید.

 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

نخودفرنگی ۱/۲ پیمانه

قارچ ۱۰ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

هویج ۱ عدد

خمیر یوفکا ۱ بسته

پنیر پیتزا به مقدار لازم

روغن زیتون و سیاه دانه به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پول بیبر به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه کمی سرخ کنید تا سبک شود، سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و گوشت چرخ کرده کم چرب را اضافه کنید و به همراه ادویه ها و نمک خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهید.

در ادامه باید سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و با کمی آب از قبل آبپز کنید و به همراه نخود فرنگی و قارچ اسلایس شده و فلفل دلمه خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را باهم تفت دهید تا سبزیجات نرم شود.

در ادامه خمیر یوفکا را از بسته خارج کنید. ظرف مورد نظر را که می توانید از یک ظرف گرد یا مستطیل که قابلیت فر دارد را انتخاب کنید و با کمی روغن زیتون چرب کنید و بعد دو لایه از خمیر یوفکا اضافه کنید و کمی مواد گوشتی و به دلخواه پنیر پیتزا بریزید.

در ادامه باید همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام و ظرف پر شود. در انتها روی خمیر را با یک زرده زرده شده با کمی روغن زیتون خوب رومال کنید و بعد روی خمیر سیاه دانه بریزید و بعد ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا باقلوا گوشت پخته شود. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی