شمانیوز
شما نیوز

شربت زرشک

یک شربت خنک برای روزهای ماه رمضان | طرز تهیه شربت زرشک مخصوص ماه رمضان

در خبر زیر طرز تهیه شربت زرشک خوشمزه با طعم عالی مناسب برای روزهای ماه رمضان را آموزش می دهیم.

یک شربت خنک برای روزهای ماه رمضان | طرز تهیه شربت زرشک مخصوص ماه رمضان

به گزارش شمانیوز :شربت زرشک یک نوشیدنی خوشمزه و مفید است که با استفاده از زرشک، شکر و آب تهیه می‌شود. این شربت عموماً در کشورهای شرقی، به خصوص ایران، محبوب است.شربت زرشک مناسب برای رفع تشنگی در ماه رمضان است. شربت زرشک به دلیل خواص مفیدی که دارد، مناسب برای سردردها، دستگیره روزانه و افزایش انرژی می‌باشد. همچنین، می‌تواند در خنک کنندن بدن در فصول گرم سال موثر باشد.تزئین شربت زرشک با برگ انار و اضافه کردن کمی روغن نعناع به آن، برای ظاهری زیبا و طعم بیشتر محبوبیت دارد.برای طرز تهیه شربت زرشک خوشمزه همراه ما باشید. 

موادلازم 

  • زرشک قرمز یا سیاه: ۱ کیلوگرم
  • شکر: ۲/۵ کیلوگرم
  • آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • گلاب (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری
  • عرق هل (اختیاری):۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت زرشک غلیظ باید شهد شربت را آماده کنید. برای این کار باید شکر و آب را در قابلمه بریزید و روی شعله گاز بگذارید. حرارت گاز را کم کنید تا ترکیب شکر و آب غلیظ شود و قوام پیدا کند. بهتر است شکر را هم نزنید تا به آرامی در آب حل شود.

در این مرحله باید زرشک‌ها را از خوشه جدا کنید و با آب فراوان بشویید. سپس آن‌ها را روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند.

بعد از این که شکر کاملاً در آب حل شد و زرشک خشک شد، باید زرشک‌های تمیز شده را به شهد در حال جوش اضافه کنید. اجازه دهید زرشک همراه با آب و شکر بجوشد و عصاره آن خارج شود.

در این مرحله از طرز تهیه شربت زرشک می‌توانید در صورت تمایل عرق هل یا عرق گلاب را اضافه کنید. سپس باید درب قابلمه را روی آن بگذارید تا زرشک کاملاً بپزد.

شربت زرشک نباید برای مدت طولانی بجوشد، این کار موجب بد رنگ شدن شربت زرشک و تلخ شدن مزه آن می‌شود. بنابراین کلیه مراحل آماده شدن شربت باید با حرارت کم انجام شود. هر زمان که شربت شما به غلظت مناسب رسید، باید شعله گاز را خاموش کنید. سپس شربت را از یک صافی رد کنید تا زرشک‌ها از شربت جدا شوند.

بعد از فیلتر کردن شربت، باید کمی صبر کنید تا شربت زرشک خنک شود. سپس می‌توانید آن را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید. برای آماده کردن شربت زرشک نیز می‌توانید ۲ تا ۳ قاشق شربت را با یک لیوان آب سرد ترکیب کنید.

 

 

 

 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied