شمانیوز
شما نیوز

شربت گل محمدی

یک شربت خنک و دل چسب برای روزهای ماه رمضان | طرز تهیه شربت گل محمدی با عطری بی نظیر

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت گل محمدی مناسب برای روزهای ماه مبارک رمضان را آموزش می دهیم.

یک شربت خنک و دل چسب برای روزهای ماه رمضان | طرز تهیه شربت گل محمدی با عطری بی نظیر

به گزارش شمانیوز :شربت گل محمدی یک نوشیدنی معروف و محبوب است که از گل محمدی و شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، شکر و آب‌لیمو تهیه می‌شود.شربت گل محمدی علاوه بر طعم خوشایندی که دارد، خواص گرم‌کننده، ضد التهاب و آرامش بخشی هم دارد.می‌توانید شربت گل محمدی را با آب سرد یا یخ‌زده مخلوط کرده و در فصول گرم سال به عنوان یک نوشیدنی خنک کننده لذت ببرید.از طریق مصرف شربت گل محمدی می‌توانید در روایح و طعم‌های مختلف به خودی خود آبمیوه خانگی تهیه کنید.برای طرز تهیه شربت گل محمدی همراه ما باشید. 

موادلازم 

گل محمدی تازه ۵۰۰ گرم
شکر ۲ کیلوگرم
جوهر لیمو نوک قاشق چایخوری
آب ۲ لیتر

طرز تهیه

برای تهیه شربت خوشمزه با گل محمدی ابتدا باید گلبرگ های گل محمدی را با دقت از گل ها جدا کنیم، سپس آنها را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه آب را داخل کتری یا قابلمه می ریزیم و روی حرارت بالا قرار می دهیم تا آب به دمای جوش برسد.

پس از جوش آمدن آب، آب جوش را به یکباره روی گلبرگ های گل محمدی می ریزیم به صورت که آب جوش به طور کامل روی گلبرگ ها را بپوشاند. در ادامه خیلی سریع پس از ریختن آب جوش یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم.

حالا قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در گوشه ای آشپزخانه کنار می گذاریم تا عطر گلبرگ ها به طور کامل خارج شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ ها را داخل آبکش می ریزیم روی قابلمه قرار می دهیم تا آب باقیمانده در گلبرگ ها خارج شود.

نکته مهم در این مرحله این است که به هیچ وجه گلبرگ ها را برای خارج شدن آب فشار ندهید زیرا در پایان شربتی بدرنگ و کدر خواهید داشت. پس از اینکه آب موجود در گلبرگ ها خارج شد شکر به آب موجود در قابلمه اضافه می کنیم.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را مخلوط می کنیم تا به طور کامل در آب حل شود. زمانیکه که شربت به غلظت کافی رسید جوهر لیمو را اضافه می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

حالا صبر می کنیم تا شربت خنک شود سپس آنرا داخل یک شیشه مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای هر بار مصرف یک ششم حجم لیوان را شربت بریزید و باقی آنرا را با آب یخ پر کنید و پس از مخلوط کردن مصرف کنید.

توجه داشته باشید که رنگ این شربت صورتی کمرنگ است. اگر می خواهید شربت شما رنگ بهتری داشته باشد و رو به سرخی بزند می توانید از رنگ های مجاز خوراکی استفاده کنید تا شربت خوشرنگ تری داشته باشید.

نکات طلایی و مهم

دلیل تلخ شدن شربت گل محمدی استفاده از گلبرگ هایی است که رنگ تیره دارند و به اصلاح نارس هستند. برای تهیه این شربت حتما از گلبرگ های رنگ روشن صورتی استفاده کنید تا شربت تان در پایان طعم تلخی نداشته باشد.

یکی دیگر از دلایل تلخ شدن شربت گل محمدی استفاده از گل محمدی با نژاد خاص است که حتما قبل از درست شربت باید تلخی شان با روش جوشاندن گرفته شود. برای کم کردن تلخی شربت هم می توانید آنرا به همراه آب لیمو ترش تازه مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied