شمانیوز
شما نیوز

پیتزا

سه سوته برای خودت پیتزا بپز | طرز تهیه پیتزا فوری با طعمی عالی

در خبر زیر به شما طرز تهیه یک پیتزا خوشمزه و سریع و فوری را آموزش می دهیم.

سه سوته برای خودت پیتزا بپز | طرز تهیه پیتزا فوری با طعمی عالی

به گزارش شمانیوز :پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی است که به صورت دایره‌ای با بیسکویت نازک و انواع مواد خام متنوع مثل پپرونی، قارچ، پیاز و پنیر تهیه می‌شود.هر لقمه از پیتزا، ترکیبی بین طعمِ نرم و لذیذِ خمیر، عطرِ خوشمزه‌ی مواد خام و پررنگیِ پنیر ذوب شده را به ما هدیه می‌دهد. پیتزا می‌تواند انتخابی عالی برای یک دوره غذا یا شام مجلل با دوستان و خانواده باشد. همه دستان به طور مشترک پیتزا را حساب می‌کنند و همگی از این غذای خوشمزه خوشحال می‌شوند. پیتزا با ترکیبات مختلفی که می‌توانید اضافه کنید، می‌تواند به سلیقه و ترجیح هر فرد پاسخگو باشد. از پیتزا راستورانی شناخته‌شده تا نوعی خانگی ویژه، همیشه گزینه‌های متنوعی برای همه دارد.برای طرز تهیه پیتزا فوری همراه ما باشید. 

مواد لازم

سیب زمینی ۴ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن، آویشن و زردچوبه به مقدار کافی

طرزتهیه

برای تهیه پیتزای خوشمزه و فوری در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

حالا سیب زمینی ها و سیر را رنده می کنیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم.

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه ترکیب سیب زمینی را به صورت یکدست در کف تابه پخش کرده و اجازه می دهیم سرخ شود.

پس از اینکه یک سمت مواد سرخ شد، آنرا بر می گردانیم، سپس مخلوط گوشت مرغ را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در ادامه روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم و برای تزیین روی پیتزا مقداری گوجه گیلاسی و فلفل سبز روی آن می ریزیم.

در این مرحله درب تابه را می گذاریم تا پنیر به طور کامل ذوب شود، سپس پیتزا را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. برای سرعت بخشیدن به کار به جای مرغ می توانیم از ژامبون نیز استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied