شمانیوز
شما نیوز

شوید قورمه

طرز تهیه شوید قورمه گیلانی با مرغ

طرز درست کردن یک شوید قورمه خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه شوید قورمه گیلانی با مرغ

به گزارش شمانیوز : غذا ها و خورشت های گیلانی بی نهایت خوشمزه و ساده هستند و اکثر آن ها از گذشته تا به امروز داخل ظرفی به اسم گمج پخته می شود. این گمج از جنس سفال هستند و حرارت را خیلی خوب منتقل می کنند. اما شوید قورمه از ترکیب سبزی مخصوص سرخ شده با مرغ و تخم مرغ است که در بعضی رسپی ها از کمی رب یا گوجه سرخ شده روی آن استفاده می شود و به همراه دورچین شمالی سرو می شود.

مواد لازم

مرغ ۲ تکه

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

سبزی مخصوص ۱ کیلو شوید، ۵۰۰ گرم نعنا، ۵۰۰ گشنیز

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سبزی مخصوص گفته شده را تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک شدن مانند سبزی قورمه سبزی خیلی ریز و ساطوری خرد کنید و به همراه روغن خوب سرخ کنید تا رنگ آن کاملا تغییر کند و سرخ شود.

 

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه باید سینه یا ران مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک پیاز ۴ قاچ شده و یک عدد برگ بو داخل گمج یا قابلمه قرار دهید و روی آن آب داغ بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از پخت باید برگ بو و تکه های پیاز را جدا کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه کمی روغن و کره خوب داخل تابه سرخ کنید و از هم باز کنید و بعد سبزی سرخ شده در مرحله اول را به تخم مرغ اضافه کنید و مواد را خوب باهم هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله چهارم: تهیه شوید قورمه

در ادامه باید ترکیب تخم مرغ و سبزی را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید و بگذارید تا خورشت جا افتاده و آب اضافی کشیده شود و بعد به همراه برنج سرو کنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied