شمانیوز
شما نیوز

نان هات

طرز تهیه نان هات کراس بانز انگلیسی نرم و پنبه ای

طرز درست کردن نان هات و خوشمزه عالی بی‌نظیر این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه نان هات کراس بانز انگلیسی نرم و پنبه ای

به گزارش شمانیوز : نان ها در تمام دنیا داستان های مربوط به خودشان را دارند و این بار قرار است نان هات کراس بانز که یک نان انگلیسی می باشد را به شما یاد دهیم این نان از یک بعلاوه روی خمیر تهیه می شود که نشانه صلیب و حضرت عیسی می باشد در قرن ۷ یونانیان نان ها و کیک های خود را با یک بعلاوه یا صلیب مشخص می کردند و در سنت مسیح این نان و کیک ها در روز جمعه بعد از افطار تهیه می شدند.

مواد لازم

آرد نان فانتزی ۲۵۰ گرم

شکر ۲۰ گرم

شیر ۷۰ گرم ؛ آب ۶۰ گرم ( باز هم مایعات بستگی به آردتون دارد؛ کم کم مایعات را اضافه کنید تا خمیرتون یهویی شل نشود)

خمیر مایه ۴ گرم

نمک ۲ گرم

کره ۲۵ گرم

تخم مرغ کوچک ۱ عدد

وانیل کمی

رنده ی پوست پرتقال کمی

شکلات چیپسی ۳۰ گرم

عسل برای رومال

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایه

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و بعد دو قاشق از تخم مرغ زده شده را برای خمیر بردارید و برای رومال کنار قرار دهید، در ادامه خمیر مایه را با آب و یک ق مربا خوری شکر مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار قرار دهید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد خمیر

در ادامه باید نمک و آرد و شکر را باهم مخلوط کنید و خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید و تخم مرغ زده شده را افزوده و کم کم شسر را اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرد و زمانی که خمیر شکل گرفته رنده پوست پرتقال و کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را نیز اضافه کنید.

 

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود و بعد خمیر را گرد کنید و در دمای محیط به مدت ۳۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند و بعد از این زمان خمیر را ب شکل مستطیل باز کنید و شکلات چیپسی بریزید و خمیر را تا بزنید و روی هم بیاورید و برای ۲۰ دقیقه مجدد زمان دهید.

 

مرحله چهارم: تهیه نان

در ادامه باید از خمیر چانه های ۵۰ گرمی بگیرید و دوباره روی خمیر را با نایلون چرب شده بپوشانید و برای ۴۵ دقیقه استراحت دهید. سپس از تخم مرغ زده شده برای رومال بردارید و با وانیل مخلوط کنید و روی چانه بکشید و حالا ۲ ق غ آرد را بریزید تو پیاله به آن تقریبا دو سه ق شیر اضافه کنید تا یک مایع یکدستی به دست بیاد ؛ غلظت این مایع باید مثل ماست چکیده باشد و بعد داخل قیف بریزید و نوک قیف را قیچی کنید و روی چانه ها یک بعلاوه بزنید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد روی نان ها عسل رقیق شده بزنید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied