شمانیوز
شما نیوز

کیک مرغ

طرز تهیه کیک مرغ تک نفره شیک و مجلسی با نان تست

درست کردن یک فینگل فود خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه کیک مرغ تک نفره شیک و مجلسی با نان تست

به گزارش شمانیوز: کیک مرغ تک نفره یکی از انواع کیک ها مجلسی می باشد که شما می توانید به راحتی برای مهمانی به تعداد دلخواه و در اندازه مهمان های خود آماده کنید. این کیک مرغ تک نفره بسیار آسان است و با نان تست تهیه می شود و به دلیل شکل ظاهری آن به این اسم مشهور شده است. شما می توانید این کیک را به صورت بزرگ و در قالب تهیه کنید و یا می توانید با کاتر گرد آن را قالب بزنید و با زیتون و گوجه گیلاسی تزئین کنید. کیک مرغ بهتر است کمی در یخچال بماند تا مزه ها به خورد هم برود.

مواد لازم برای تهیه کیک مرغ تک نفره

سینه مرغ ۱ عدد

خیار شور خر شده ۱ پیمانه

گردو خرد شده ۱/۲ پیمانه

سس مایونز ۱/۲ پیمانه

ماست خامه ای ۱/۲ پیمانه

آب لیموترش ۲ ق غذا خوری

جعفری ساطوری شده ۱/۲ پیمانه

نان تست ۱ بسته

زیتون و گوجه گیلاسی برای تزئین به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار باید سینه مرغ را به همراه یک برگ بو و یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و بگذارید تا مرغ پخته شود. سینه مرغ پخته را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و بعد نگینی ریز خرد کنید.

 

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه خیار شور را بشورید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. گرد را نیز خرد کنید و به صورت ریز با پشت چاقو یا غذاساز خرد کنید. جعفری را نیز پاک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. داخل یک کاسه مرغ ریش شده را بریزید و به آن خیار شور و جعفری را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله سوم: تهیه مواد کیک مرغ تک نفره

در ادامه آبلیموترش تازه را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و بعد گردو خرد شده را به همراه ماست و سس مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود. مواد باید مسنجم باشد. شما می توانید به دلخواه کمی روغن زیتون نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک مرغ تک نفره

باید نان تست را با کاتر گرد برش بزنید و یا می توانید به صورت مربع برش بزنید ولی حتما باید دور قهوه ای نان را بگیرید. حالا یک برش نان تست را برداشته و مقداری از مواد روی آن قرار دهید و بعد یک لایه نان تست و بعد مواد مرغی و یک نان تست دیگر و در انتها دور قهوه ای نان تست را پودر کنید. هر کیک تک نفره را برداشته و با قاشق دور تا دور نان را مایونز بزنید و داخل پودر نان تست بزنید و روی هر برش با کمک خلال دندان گوجه گیلاسی و زیتون بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی